Gisteren was mijn buurmeisje mee om foto's te maken van Annie en mij, het was tenslotte heerlijk weer.
Normaal rij ik meestal met mijn springzadel, maar omdat we ook dressuurwedstrijden rijden vind ik het belangrijk om soms eens mijn dressuurzadel erop te leggen. Annie is zo goed als springgefokt en onze passie ligt ook voornamelijk bij het springen, maar de dressuur is ook erg belangrijk, want dat is tenslotte de basis voor het springen.
Annie C. (thuis Annie en op wedstrijd Anytime)
Merrie
1,75m
Troje x Ojee (eigen fok)
5 jaar (april 6)
We rijden nu L1 met 7 winstpunten, die we in 3 wedstrijden al bij elkaar hebben gereden. We gaan dus als een speer en we vinden het beiden onwijs leuk. Het is ook de bedoeling dat we officieel gaan springen. Ik heb Annie in mei precies een jaar.
Ik ben erg tevreden over het rijden, ze is lekker voorwaarts en los in haar lichaam en mijn handen. Omdat Annie erg lang is ben ik op het moment vooral bezig met haar wat meer te sluiten en haar wat ronder te krijgen. Dit vind ze nog erg lastig, maar toch lukt het ons steeds beter. Ik rij daarom veel tempowisselingen, zowel in een gang als tussen de gangen. Verder probeer ik haar daar zo voorwaarts mogelijk en licht in mijn handen te houden.
Aan mijn houding mag het een en ander nog wel verbeteren, ik zit graag wat krom met mijn schouders naar voren. Ik moet mezelf meer gaan opstrekken en daarbij ook meer mijn schouders naar achteren doen. Door een beperking aan mijn linkereleboog ben ik beperkt in mijn bewegingen met die arm en hand, dit is ook goed te zien op de foto's. Ik kan die hand lastig rechtop zetten en steek mijn elleboog af van mijn lichaam. Verder heb ik er moeite mee om op die hand de goede druk te houden, ik kan hier niks aan doen.
Nou, de foto's!
(ik heb uiteraard ook ingestapt en losgedraaft, alleen daar zijn geen foto's van)
1. Haar altijd vrolijke koppie.

2. Pasje verruimen.

3.

4.

5. Hier stelde ik haar even iets lager in.

6. Verzamelen in de galop, dit is het punt waar ik heen wil. Je ziet haar duidelijk van achteren komen en meer van voor omhoog gaan.

7.

8. Hier mag ze nog iets meer buigen achter haar kaken, maar wel lekker ontspannen beeld.

9.

10.

11.

12. Iets wegzetten voor mijn linkerbeen.

13. Wat meer teugel geven voor het uitdraven.

Ik hoop dat jullie het wat vinden