Annie C. @ work (L1)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Annie C. @ work (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:30

Hallo,

Gisteren was mijn buurmeisje mee om foto's te maken van Annie en mij, het was tenslotte heerlijk weer.
Normaal rij ik meestal met mijn springzadel, maar omdat we ook dressuurwedstrijden rijden vind ik het belangrijk om soms eens mijn dressuurzadel erop te leggen. Annie is zo goed als springgefokt en onze passie ligt ook voornamelijk bij het springen, maar de dressuur is ook erg belangrijk, want dat is tenslotte de basis voor het springen.

Annie C. (thuis Annie en op wedstrijd Anytime)
Merrie
1,75m
Troje x Ojee (eigen fok)
5 jaar (april 6)

We rijden nu L1 met 7 winstpunten, die we in 3 wedstrijden al bij elkaar hebben gereden. We gaan dus als een speer en we vinden het beiden onwijs leuk. Het is ook de bedoeling dat we officieel gaan springen. Ik heb Annie in mei precies een jaar.

Ik ben erg tevreden over het rijden, ze is lekker voorwaarts en los in haar lichaam en mijn handen. Omdat Annie erg lang is ben ik op het moment vooral bezig met haar wat meer te sluiten en haar wat ronder te krijgen. Dit vind ze nog erg lastig, maar toch lukt het ons steeds beter. Ik rij daarom veel tempowisselingen, zowel in een gang als tussen de gangen. Verder probeer ik haar daar zo voorwaarts mogelijk en licht in mijn handen te houden.

Aan mijn houding mag het een en ander nog wel verbeteren, ik zit graag wat krom met mijn schouders naar voren. Ik moet mezelf meer gaan opstrekken en daarbij ook meer mijn schouders naar achteren doen. Door een beperking aan mijn linkereleboog ben ik beperkt in mijn bewegingen met die arm en hand, dit is ook goed te zien op de foto's. Ik kan die hand lastig rechtop zetten en steek mijn elleboog af van mijn lichaam. Verder heb ik er moeite mee om op die hand de goede druk te houden, ik kan hier niks aan doen.

Nou, de foto's!
(ik heb uiteraard ook ingestapt en losgedraaft, alleen daar zijn geen foto's van)
1. Haar altijd vrolijke koppie.
Afbeelding

2. Pasje verruimen.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Hier stelde ik haar even iets lager in.
Afbeelding

6. Verzamelen in de galop, dit is het punt waar ik heen wil. Je ziet haar duidelijk van achteren komen en meer van voor omhoog gaan.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Hier mag ze nog iets meer buigen achter haar kaken, maar wel lekker ontspannen beeld.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Iets wegzetten voor mijn linkerbeen.
Afbeelding

13. Wat meer teugel geven voor het uitdraven.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het wat vinden :D.

Iccc

Re: Annie C. @ work (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:52

ziet er fijn uit, leuk beestje!
succes in het L1 komt vast goed!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:53

dankjewel :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:52

Leuk paardje! Lief koppie :+:
Rijden ziet er netjes en fijn uit.

gekkenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:54

Ziet er erg vriendelijk uit ga zo door!

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:15

Ziet ergoed uit hoor!
Zitten toch nog best leuke foto'ss bij, ik moet gewoon blijven oefenen!
Kunnen we veel in de zomer doen, hebben we tenminste ook goede zon! Haha.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:33

Annie is echt een knap paardje zitten hele nette platen tussen!
Heb heel veel zin in knhs kamp kan ik d'r in het echt zien :):)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 14:37

Bedankt, het is ook ons doel om het er zo vriendelijk mogelijk uit te laten zien, nouja, niet alleen uit te laten zien maar om ook gewoon vriendelijk te rijden. Soms ben ik juist weer iets te vriendelijk en mag ik haar wel eens iets meer corrigeren, vooral ik nu wat meer bezig ben met sluiten.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:44

Ziet er goed uit.
Vooral die galopfoto geeft een erg fijn beeld!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 14:46

Dankjewel, dat is ook echt waar we naartoe aan het werken zijn. Ook omdat het voor het springen gewoon heel belangrijk is, als ze netjes van achteren loopt.

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:09

Vind het er inderdaad netjes en ontspannen uitzien! gaat vast helemaal goed komen ;) natuurlijk veel oefenen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:23

Dankjewel!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:15

ziet er super netjes en ontspannen uit +:)+

nog een paar kleine puntjes:

probeer recht op te blijven zitten en vooruit te kijken, sturen etc doe je door vooruit te kijken en neit naar beneden te kijken :)
probeer je benen lang te houden, mischien je beugels ook wat langer?
je zit nu namelijk een beetje in een stoel zit :)
probeer je tenen niet naar buiten te draaien, daardoor komt je hak namelijk naar binnen en komt je spoor steeds tegen het paard aan(van wat ik kan zien dan) aansproren doe je met de kuit en niet met de hak, je voeten moeten dus recht zijn en niet naar buiten gedraait :)

voor de rest is het echt een heel fijn beeld +:)+
ga zo door :))

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 16:48

Dankjulliewel! Ik vind het erg fijn dat jullie vanaf de foto's ook zien dat het een ontspannen beeld geeft :D. Ik mag inderdaad meer voor me uit kijken, maar door de zon keek ik automatisch naar beneden. Normaal is dat niet zo erg. Rechtop zitten klopt ook helemaal en ik zou morgen met rijden even mijn beugels iets langer maken. Normaal rij ik altijd met mijn springzadel, dus dat wordt even wennen! Ik zou inderdaad mijn tenen iets meer naar voren mogen draaien, maar ik heb niet het idee dat ik haar lastig val met mijn spoor. Ik merk duidelijk verschil qua reactie als ik echt even iets meer mijn spoor gebruik dan wanneer ik haar gewoon bijdrijf, maar ik zou eraan gaan werken! Het spoortje dat ik draag is trouwens ook de kleinste die er is en heeft zo'n bol kopje, ik gebruik hem voornamelijk om soms net iets meer reactie te krijgen. Met zweep kan ik niet rijden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:22

daarom zei ik ook het lijkt :))
zelf kan je dat natuurlijk het beste weten ik zie alleen de fotos :) :o

is lastig he, van springzadel weer overschakelen naar dressuur :+
dan moet je in eens weer zo lang zitten :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:29

Haha, ja, op mijn dressuurzadel wordt ik helemaal gedwongen om rechtop te zitten, met mijn springzadel kan ik nog wel een beetje smokkelen.
Ja, je hebt op foto's altijd al snel het idee dat er veel wordt gedreven, tenminste dat heb ik meestal wel. Maar ik kan je garenderen dat ik niet veel met mijn spoortjes rrij, juuist omdat ik daar altijd veel complimenten over krijg :D.

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:42

Je zit best krom, dus zit wat rechter en kijk recht vooruit en je hakken ietes meer uitdrukken, maar je paard loopt heel goed!! Succes. :D

Turbolove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:58

mooi paard, jullie zijn een leuke combo,
ga zo door, ziet er netjes uit, jullie komen er wel

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 01:35

Dankjullie wel :D. Ik zit inderdaad krom, moet hier ook erg mijn best voor doen om rechtop te zitten, maar we werken er hard aan. Helemaal als ik geen les heb of wedstrijd, wil ik het nog wel eens vergeten om rechtop te zitten. Mijn eigen houding is voornamelijk krom, dus neem ook snel die houding aan. Maar het is geen gezicht, dus we werken er hard aan!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:39

Heeejjjj,,
Mooie foto'ss :D
Commentaar is hierboven al wel genoemd over je houding en zit, wel heb ik nòg iets op te merken (ja, ik hab alle reacties gelezen, en dit was verder nog niet genoemd :o ):
Zorg dat je duimen t hoogste punt van je handen zijn (dus handen rechtop, geen piano handjes ;) ) en op sommige foto's mag je je handen iets mee dragen (iets meer optillen :j ). Verder, super combinatieee <3 +:)+
Gaat helemaal goed komen met jullie :j

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:58

ziet er netjes uit!:j

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:38

Ziet er erg netjes en vriendelijk uit!
Alleen vielen je armen me wel erg op. Probeer ze netjes bij je te houden, ipv naar voren te steken. Probeer die loodlijn in je zit te houden, want met je voeten ben je volgens mij al aardig op weg, maar door je ellebogen komt er wel een flinke knik in je loodlijn :+
Maar verder ziet het er erg netjes uit!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:48

ziet er goed uit hoor :)
paard maakt zich alleen nog wel lang van achter. ik zou met veel schakelen hem wat minder lang achter je zadel proberen te maken. als hij wat meer zakt van achter word het beeld al heel anders :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:28

Ik mijn openingspost staat dat ik beperkt ben in mijn linkereleboog, deze heb ik namelijk verbrijseld en is een beetje gehandicapt. Daarom staan inderdaad mijn eleboog en hand niet netjes, maar dat kan niet anders.

We zijn nu vooral bezig met het verzamelen, ik maak hiervoor inderdaad al erg veel overgangen. Het is een blijft een groot, lang en nog vrij jong paard, dus we werken er hard aan!

Bedankt :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 15:24

Dankjewel!
Ik heb gisteren met rijden mijn beugels een gaatje langer gemaakt, maar dan worden ze toch wel iets te lang. Ik had weinig druk op mijn beugels, waardoor mijn onderbenen erg gingen wiebelen na mijn idee.