Hebben jullie nog tips voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuudKaas

Hebben jullie nog tips voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 17:05

Hee!! Ik rij al 2 jaar op 2 verzorg-tinkers (newton zwart-bont) (nemon bruin-bont) en daarvoor ook nog op mijn verzorgshet pino daar rij ik nu niet meer op. Hij is te klein, maar hier hoef ik geen commentaar op. Ook heb ik foto's van de manege waar ik reed. Ik rij intotaal al 8 1/2 jaar. Graag hoor ik van jullie wat er beter kan.

op mijn oude manege op Damiro.
Afbeelding

Op mijn verzorgtinker Nemon.
Afbeelding
Afbeelding

Op mijn verzorgtinker Newton.
Afbeelding

Op mijn verzorgshet Pino.
Afbeelding

Op mijn oude manege op Joris.
Afbeelding

Graag hoor ik van jullie wat er beter kan, maar hou het netjes, ik heb ook gevoel!! :j

cvelthuis

Re: Hebben jullie nog tips voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:34

Ik zou eerlijk gezegd niet met schoenen rijden ( ik heb ze ook) Stel dat er wat gebeurd..
Verder kunnen we niet echt beoordelen omdat er weinig fotos zijn van hetzelfde paard.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:35

Niet met gympen rijden en je bent je groot voor je shet :)
Verder ziet het er leuk uit :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:47

uhm je onderbeen mag iets naar achter dan wordt de lijn heup hak mooier recht en je moet er ook op letten dat je handen boven de manen moeten zitten en niet naast de nek
voor de rest vind ik je netjes rechtop zitten en ziet het er vriendelijk uit :)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:49

Dit topic voldoet niet aan de Horses At Work regels, dus ik ga zoiezo even temmen.
Daarbij ben je inderdaad veel te groot voor de shet, dus goed dat je er nu niet meer op rijd.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:51

ik stuur je effe pb
nemon vindt ik er nog redelijk tof uit zien

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:55

Je onderbeen steek je soms wat af, probeer die er goed aan te houden.
Bij Tinker Nemon valt me op dat je beugels wel een gaatje langer mogen, daar steek je je been ook te ver naar voren.
En je moet de Hackamore hoger op zijn neus doen, hij hoort zo hoog als een engelse neusriem, dus een 1á2 vingers onder het jukbeen. Zoals hij nu zit kun je zijn neusbeen breken hoewel je geen harde hand hebt.

De shet vind ik niet zo ramp, zo zwaar ben jij ook niet dus als je dit maar af en toe een kwartiertje doet is dat echt geen ramp.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:00

probeer je handen rechtop te houden.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:59

wat me opviel in alle foto's, is de houding van je handen. je houd ze naast de hals of tegen het zadel. tevens zie ik op sommige foto's pionohanden.

Hou ze dus mooi rechtop en draag ze meer voor je. geeft direct een ander beeld.

verder wat me opviel was dat je mooi recht zit :) !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:58

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast zijn de foto's die je hebt geplaatst te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.