Quintos @ 'dresuur'work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Quintos @ 'dresuur'work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 15:03

Afbeelding

Good afternoon, gezellig dat je even komt kijken :D
Vrijdag [18.02.'11] kwam m'n vriendin langs om les te geven, en natuurlijk ook om wat plaatjes te schieten. Het was jammergenoeg niet zo heel lekker weer waardoor ze aardig bewogen zijn, het was donderdag beter weer..
Over Quintos;
Quinto [Quintos al roepnaam]
New Forest
Ruin
20 jaartjes jong
B/L1, met Kerst onderling L1 proefje gereden

Ook hebben wij natuurlijk een probleempje. Ik zit al 'n jaar met 'n knieblessure, en mag sinds vorige maand weer 'echt' rijden, natuurlijk probeer ik hierdoor zo min mogelijk mn rechterknie te belasten, ben d'r nu heel erg mee aan't oefenen om op beide benen evenveel druk te houden, en hierdoor ga ik soms wat voorover zitten. Ook zijn we kei- en keihard aan het werk aan een fijne aanleuning in draf. Daardoor word ik soms wat hard in m'n binnenhand, enja ik weet het is hartstikke fout, maar dat zijn gewoon momentopnames.

Well, enjoy! Ze staan niet helemaal op volgorde, en we hebben ingestapt ed, toen hadden we geen camera bij de hand.

1. Inzet halsstrekken
Afbeelding

2. Handen hoog, rechtop zitten.
Afbeelding

3. Beetje wazig, maar fijn drafje! Zou d'r misschien nog iets meer doorheen mogen komen, maar hij loopt zo ook wel fijn
Afbeelding

4. Fijn drafje :D
Afbeelding

5. Gebroken lijn. Tenen naar binnen + handen dragen.
Afbeelding

6. The same
Afbeelding

7. Ik moest eventjes 'n middendrafje doen voor de foto. Houding sucks keihard, maar wel fijn beenwerk haha.
Afbeelding

8. Hier wil ik naartoe, ben zooo blij met deze foto! Hier dus een heel goed voorbeeld van m'n strenge binnehand, maar verder loopt Quintos heel fijn, niet te diep, achterhand goed eronder, en verder zit ik ook wel redelijk haha
Afbeelding

9. Pipo wou ook nog heel graag op de foto, haha lieve knol <3
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 0822-1.png

En m'n instructrice//fotograaf d'r ook nog eventjes op
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 020793.png

En 'n vergelijkingsfoto, van oktober schat ik, nog voor m'n operatie.
Afbeelding

Ik ben geen bokker, sorry als het hier niet goed staat, heb snel de regels doorgelezen, maar kan over iets heen gelezen zijn.
Comments mogen altijd, graag zelfs, zolang 't wel onderbouwd is, en ik d'r wat aan heb. En wat vinden jullie trouwens van m'n nieuwe hoofdstel? :D
Hou het lief!

ismy

Re: Quintos @ 'dresuur'work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:46

leuk beestje! :D

ik zie wel vooruitgang. commentaar geef je zelf al. Laat zelf wat meer zien dat jij op het paard zit dus lekker eigenwijs kijken haha :D
verder heb je de teugels volgensmij ongelijk vast?
je mag je pony wel helpen met het ondersteunen van je hand. maar draag ze wel wat meer :)

veel suc6!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:00

Ziet er leuk uit hoor! Op foto 8 zie je heel mooi dat als jij ontspannen zit, hij ontspannen loopt! Een wisselwerking, wat je wel veel vaker ziet. Probeer dus ook als hij nog niet netjes loopt zelf al wel ontspannen en netjes te zitten.

sarah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:21

Probeer je handen rechtop te houden ipv zo naar je knieen toe want nu trek je hem naar beneden en het is de bedoeling dat het vanuit ontspanning komt!
maar voor de rest leuk paardje!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:13

héee Aniek wist nieteens dat jij hier ook rond hing :D
3x raden wie ik ben _O-
haha.

maar, Quintos en jij zijn leukleuk <3 verder heb ik al gezegd :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:51

Ik zou zelf veel meer ontspannen, dan doet je pony dat ook vanzelf. Goed rechtop blijven zitten en werken aan de ontspanning!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:20

Ik heb het gevoel dat je je houding te goed wil doen dus dan gespannen gaat zitten. Ga eens gewoon rustig zitten. Eerst ontspannen en dan gaat je paard en jou tenen vanzelf wel.

Turbolove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:21

leuke pony,

zie ook wel verbetering, meeste cometaar is al gezegt,
ga zo door.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:22

Hey! :D
Ik wist wel dat je ook op bokt zat, maar vaag verweg :P
Maar het ziet er super uit! Jullie gaan goed vooruit, en maken lol :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:23

ik vind het er netjes uit zien, op sommige foto's zie je echt al dat ze lekker uit haar eigen begint te ontspannen :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:03

Wat een leuk hoofdje heeft je pony! Ik vind het er aardig netjes uit zien, maar ik heb het idee dat je bovenlijf (vooral je schouders) wat gespannen is. Waarschijnlijk heeft dat te maken met wat je vertelde over dat je weer moet leren om beide benen gelijk te belasten en welk effect dat heeft op de rest van je houding tijdens het rijden. Probeer toch te ontspannen, daar hebben jij en je pony ook weer baat bij. Je zou eens kunnen oefenen met het aanspannen en ontspannen van bijvoorbeeld je schouders, dan kan je de spanning herkennen wanneer je rijdt en weer ontspannen. Voor de rest lekker door gaan zo, jullie zijn een leuke combinatie :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:46

Dankjullie wel voor alle lieve reacties!
Ik hoop vanmiddag weer te kunnen rijden, maar de bak is slecht, maar anders zal ik d'r goed mee oefenen om zelf ook lekker relaxed te zitten (:

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:01

heeeeeee! :)
jullie zijn op de goede weg joh,
en met kerst zag het er ook wel prima uit hoor!
en probeer gewoon zelf lekker te zitten,
en het plaatje waar je zo trots op bent,
daar lekker naar toe werken.
succes! ;)

miesijj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:47

jullie zijn een leuke combinatie,

het meeste is eigenlijk al wel gezegd ik denk dat als je daarop oefent dat het beter zal gaan,

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:03

Leuke combinatie!
Maar zoals hier boven al eerder is gezegd.
Probeer zelf ontspannen op je paard te gaan zitten, dan zal je merken dat je paard ook meer gaat ontspannen.
Dat is het belangrijkste dan komt de rest van zelf wel!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:32

leuk pony heb je

ik vind je handhouding wel erg storend,je hebt ze vaak te breed en zet ze ook vast volgens mij,op die foto van je te strenge binnenhand zie je dat inderdaad goed,en je pony 'buigt af' vanwege je hand,niet omdat ie ontspannen en over de rug loopt,ik vind de achterhand er juist niet echt goed onder op die foto,het ziet er vrij gespannen uit.

probeer zelf veel meer te ontspannen,en je handen netjes naast elkaar te houden,rechtop
gaat vast goedkomen hoor,is ook best lastig allemaal,maar je hebt les begrijp ik!

succes!

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:42

Ziet er al erg netjes uit :D
Mooi ponytje heb je, nog veel plezier samen :D
Probeer iets meer rechtop te zitten, verder ziet t er leuk uit :D