Sinds het vorige toppic ([RT-HAW] Ylonja (v Ohlsen Jr.) weer @ work) is er het een en ander gebeurd. Zo zijn wij van stal veranderd en dat bevalt super! Ylon is hier een heel ander paard geworden, ze toon meer karakter en is veel opgewekter. De nieuwe stal ligt aan de randen van enkele bossen en de wij kunnen eindelijk weer op buitenrit.
Door het weer heeft zij een hele poos stil gestaan, maar sinds half januari (dooiperiode) kunnen wij weer lekker aan het werk. Het lange stilstaan heeft zo zijn sporen nagelaten. Ylon is wat moeilijker in de bovenlijn en is niet meer zo lekker los en souple in het lijf.
In deze les werd er gewerkt aan ontspanning. Ylonja was stijf in de bovenlijn en vond het niet nodig om los te laten. Een deel van het probleem ligt ook zeker bij mij. Ik wil soms mijn handen of schouders vastzetten, zodra ik deze onstpan voel ik Ylon ook los laten. Door de winterstop is haar natuurlijke scheefheid weer gaan uitten, dit laat zich in de galop goed zien. Zij galoppeerd met de achterhand totaal naast haar massa. Het zou prima door kunnen als een traverse. De kernwoorden uit de les waren kijken, voelen, zitten. Ik mag niet naar het paard kijken, moet voelen wat Ylon doet (en daarom anticiperen) en moet in de galop zitten op mijn billen
Even wat over Ylonja
- Fjordenmerrie
in mei 9 jaar
v. Ohlsen Jr
niveau ligt nu rond de B/L1
kent de basis van enkele M oefeningen
Onze verbeterpunten
- Meer ontspanning
Zelf moet ik loslaten, dan laat Ylon ook los
Ik moet meer voelen en daarop gaan anticiperen
Mijn beruchte rechterhak.. géén idee waarom ik die steeds omhoog trek
Ik moet zitten!