Alleen springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_tiger

Alleen springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:45

hee,
Ik zit met een probleem.
ik spring samen met het paard ong. 1m soms wat hoger.
Maar laatst wou ik hem even los laten springen want ik dacht dat ik wel makkelijker voor hem,
en dan springt hij nog niet over 10 cm alleen als ik erlangs mee ren anders gaat het er langs..
en ik had de hindernis zo ver mogelijk tegen de bakrand aangezet maar er zat een opening van 10-15cm, en ja hoor daar loopt tiger dan door heen.
Ik heb gewoon een hindernis staan.
Zal het helpen en ik er een op gelijke hoogte langs zet ?
Zie tekening.Afbeelding
Nou is hij niet echt bepaald het makkelijkste paard,
hem 2 instructrices gehad die beide zeiden dat ze nog nooit zoiets hadden mee gamaakt, hij is heel lomp en geeft namelijk nergens iets om en blokkeerd vaak van alles,
maar de laatste tijd gaat het weer een stukje beter al heb ik er echter ooit over zitten te denken om hem in te ruilen tegen een makkelijker paard.
Wie o wie kan mij helpen?
Groetjes!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:21

Als ie er aan de bakrandkant langs gaat zal een hindernis op 'm op te sluiten aan de binnenkant niet helpen. Als je de hindernis niet verder naar de wand kunt zetten helpt het misschien om een tonnetje of iets dergelijks in de kleine opening te zetten. Er zijn ook metalen dingen die je aan de bakrand kunt hangen met lepels eraan waarin de balk kan liggen. Dan is er dus geen ruimte tussen de hindernis en de bakrand.
Om hem het te laten begrijpen zou je hem ook eens achter een ander aan kunnen laten springen, of een paar keer over de hindernis longeren. Gebruik dan een tonnetje of een emmer aan de binnenzijde i.p.v. een staander zodat de longe er niet achter blijft hangen. Succes!

Oja, mij paard deed het laatst trouwens ook, die wurmde zich ook door zo'n klein gaatje van 10 cm langs de bakrand. Ik heb de staander gewoon nog iets dichter naar de wand gezet. Dat kon omdat het een buitenbak was met banden, ik kon het kruis van de staander naar buiten schuiven.
Laatst bijgewerkt door Motje11 op 19-02-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey_tiger

Re: Alleen springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 22:27

Ik zal het morgen proberen.
Maar als ik hem loslaat rennen in de bak staat hij overal stil
maar hij gaat er ook aan de binnekant langs hoor maar als ik er met de zweep sta dan niet.
Is het misschien slim om dit te doen na het rijden zodat hij al rustig is of gewoon doen zonder te rijden?
Want morgen heb ik om 4 uur les en dan kan ik daarna pas proberen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:32

Na het rijden zou ik het niet doen, vind ik niet helemaal fair voor je paard. Heeft hij eerst hard gewerkt, beloning, uitstappen, klaar, moet hij dan nog gaan springen!

Zou gewoon een lijntje (met hindernismateriaal) maken waardoor hij er niet langskan...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:38

Als ie er aan de binnenkant langs gaat dan is het wel een idee om zo'n hindernis neer te zetten. (leuk getekend trouwens) Je kunt ook een losse balk schuin op de binnenkant van de hindernis leggen. Maar houd de hindernis wel laag, tot je paard het uit zichzelf beter gaat doen. Het is natuurlijk niet de bedoeling je paard op deze manier over hoge hindernissen te dwingen. Een kruisje helpt ook om je paard in het midden te laten springen.

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 22:43

Een lijntje met hindernismateriaal is wel een idee.
maar ik sta op een pensionstal met mijn paarden en daar hebben ze maar 2 hindernissen en 4 verrotte balken.
de eigenaar zei vorig jaar nieuwe aan te schaffen maar tot heden toe nog niets nieuws gezien :D
en ik vind dat zo stom om te vragen ofdat hij al nieuwe hindernissen heeft. Dan gaan we het maandag proberen :)