Het mysterie van de open mond.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

croq

Het mysterie van de open mond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 18:17

hallo,

Na de bevalling van mijn paard in de zomer, zijn we rond november weer begonnen met rijden. Ze had toen bijna anderhalf jaar stilgestaan wegens een peesblesure, dus alle spieren waren volledig weg. Natuurlijk is eerst de zadelmaker gekomen die het zadel heeft aangepast en een prolite-pad heeft gegeven tot haar bespiering weer in orde is. Toen we tegen wat probleempjes aanliepen, zoals dat ontspanning heel ver te zoeken was en ze liep alsof ze aan het headbangen was, is ook de osteopaat maar eens langsgekomen die een hele reeks blokades heeft weggewerkt.
Nu liep ze vrij goed maar met haar mond heel wijd open in alle gangen, zonder enig contact. Dus mocht de tandarts ook maar eens een kijkje nemen. Deze heeft een paar haken weggeveild en ons een nieuw bit aangeraden. Dus hebben we een dubbelgebroken bit in argentaan gekocht.

Maar we lopen nog altijd tegen een probleem aan. In de draf, en alleen in de draf, opent ze haar mond als ik contact maak. Als ik een volte maak, loopt ze enorm over de binnenschouder weg en houd ze haar hoofd enorm schuin, bijna horizontaal. Ze gaat ook enorm gespannen lopen met hele kleine stapjes. Als ik terug ga stappen, sluit ze haar mond gelijk weer en kan ze terug mooie voltes maken. Nogmaals ze doet dit alleen in de stap. Ik rij natuurlijk verre van perfect maar ik probeer toch evenveel druk op beide teugels te geven en zo recht mogelijk te zitten. Ze doet dit trouwens niet aan de longe, maar wel als ik zonder zadel op haar rij.
Ik denk persoonlijk dat het een rijtechnisch probleem is maar ik zou niet weten hetwelk.

Volgende zondag heb ik weer les en dan zal ik het vragen aan mijn instructeur, maar tot die tijd wou ik toch wel verder kunnen. Ik heb nu alle nuttige informatie gegeven denk ik, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb geen idee wat het nu nog zou kunnen zijn.

bij voorbaat dank

FriesWytske

Re: Het mysterie van de open mond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:21

Misschien is het handig om eens een filmpje van je rijden te maken. Kan namelijk zo niet zeggen waarom ie in stap zijn mond wel dicht heeft. En in draf en galop open heeft.

Puckenires

Re: Het mysterie van de open mond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:23

klappert hij ook met zijn onderlip.. want dan is het een teken van spanning.. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed wat je bedoeld... Zoals FriesWytske ook zegt; maak een filmpje;)