eerst recht richten dan inrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sasjhuu

eerst recht richten dan inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:00

Hey
Ik had ff een vraagje. Ik wil een pony gaan recht richten.( ik heb al vaker paarden recht gericht maar die waren ouder) Maar die pony is nog niet ingereden. Hij word in de zomer ingereden. Nu was mijn vraag wat vinden jullie er van dat ik hem recht richt voor dat hij is ingereden??

p.s er staat bij ons ook nog een paardje van 1,8 oud. Vanaf welke leeftijd kan ik het best beginnen met recht richten ??

Sica
Moderator Over Paarden

Re: eerst recht richten dan inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:09

Wat versta jij dan onder recht richten? En hoe doe jij dat dan?

sasjhuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:11

ik ga er in iedergeval niet opzitten;) ik doe het via de grond recht richten. uhm moeilijk uit te leggen hoe ik het doe eingelijk :') ik zal ff een filmpje zoeken op internet wat het meeste op mijn recht richten lijkt;)

sasjhuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:16

sasjhuu schreef:
ik ga er in iedergeval niet opzitten ;) ik doe het via de grond recht richten. uhm moeilijk uit te leggen hoe ik het doe eingelijk :') ik zal ff een filmpje zoeken op internet wat het meeste op mijn recht richten lijkt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BhMpzfRdBqQ
http://www.youtube.com/watch?v=HcNKn1FgxoU
hoe ik het doe lijkt het meest op deze twee filmpjes. Ook laat ik haar nek strekken dus met mijn hand op de grond met een snoepje dat ze die moet pakken, ik laat haar ook linksom kijken hoog, middel en laag, ook rechtsom hoog, middel en laag en voor de gijn kijken ik soms hoe hoog ze haar hoofd kan door middel van het snoepje heel hoog te houden (natuurlijk wel zo dat ze er bij kan)

kehdra

Re: eerst recht richten dan inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:18

Je zou eens kunnen kijken naar lange teugelen, daarmee kan je je paard rechtrichten zonder dat je erop zit.

Voor mij werkt het tot nu toe prima :j ik zeg dus; DOEN! :D