Bonte That's Nitro (v. Sambertino) @ jurycursus L (Bathmen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Bonte That's Nitro (v. Sambertino) @ jurycursus L (Bathmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:25

Hoii :wave:

Maandag 7 februari was ik uitgenodigd door P3TR4 hier op bokt, om op de jurycursus L voor te rijden. Een stalgenootje wilde wel mee om te groomen en foto’s te maken. Maandagavond vertrokken we dus met de koe in de trailer naar Bathem :j we hebben onszelf in een leuk setje gestoken, want ja, als je op de foto en op filmpjes komt, moet je er goed uitzien :D

Achtergrond info:
De koe op de foto’s is That’s Nitro (ja, van Nitroglycerine), een bijna 8 jarige ruin van Sambertino (met van moederskant tuigerbloed). Momenteel zijn we M1 geklasseerd (5 wintspunten), maar trainen we thuis op Z Niveau (eenvoudige wissel, vliegende wissels, arbeidspirouette vind meneer ook heel erg leuk om te doen).
Thuis lopen we steeds tegen het probleem aan dat ie niet aan het werk wil als de trekker in de hal staat :’) we trainen dus vooral het rondrijden (zowel letterlijk als figuurlijk) en zijn ruggebruik (hij wil nogal makkelijk zijn rug bij iets wegdrukken).

Officieel zou ik vanaf 28 januari stage gaan lopen in Dubai, maar dit is wegens omstandigheden vanuit het bedrijf niet doorgegaan. Ik had alleen al wel in december mijn lessen allemaal al opgezegd, dus vanaf 18 december heb ik geen les meer gehad.
Wat me nu opvalt nu ik de foto’s heb gezien, is dat mijn zit heel erg vreemd is geworden (ik had een achterophoger onder mijn zadel, maar hierdoor kon ik de middendraf niet meer uitzitten. Nu alleen het bontje, maar hierdoor krijg ik een geweldige stoelzit := ). Mijn linkerarm lijdt ook een eigen leven, daar ben ik hard mee aan het trainen om dit te veranderen.

Tijdens het rijden kreeg ik van de cursusleider commentaar waar ik ontzettend blij mee was :j (Nitro gedroeg zich dan ook echt Keurig met de hoofdletter K! := ) Ik was aan het einde van de avond dan ook meer dan tevreden toen ik voor mijn gereden proefje (L2) 222 punten van de beste man kreeg en de opmerking ‘wat rij ik wel niet met dit paard :oo:D zijn beknopte commentaar ging grotendeels over het wijken (heeft Nitro nooit leuk gevonden en reed dit nooit voor een 8) en de middenstap (hij blijf nog teveel in dezelfde krul lopen). Het positieve commentaar was onder andere het halthouden en achterwaarts, overgangen naar voren en het gedragenheid en impuls van Nitro (en dat notabene na een dik uur rijden! := ).

Foto's:
Stap (hier zie je een beetje zijn probleem: zijn stap is zijn zwakste gang, hij stapt rechts achter korter, waardoor zijn stap niet meer zuiver is).
Afbeelding

Uitleg
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Hier gaat ie al wat dieper, maar hij tilt zijn beentjes hier wel heel mooi op!
Afbeelding

Hier liet ik hem ietsje langer, waardoor ie van achteren wat meer moet rekken
Afbeelding

Poging tot schouderbinnenwaarts. Hoewel dit zijn makkelijke kant is, vind ie SB nog heel erg moeilijk
Afbeelding

Nitro zijn probleempje: Kantelen. Toch: verder geen heeeeel erg slecht beeld
Afbeelding

Mooi moment
Afbeelding

Dit vind ik wel een mooi beeld geven
Afbeelding

Hier schrok ie van een vrachtwagen buiten :’)
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Even belonen tussendoor (mijn zit/houding ^) )
Afbeelding

Galop doorsluiten
Afbeelding

En klaaaaaar. Hier kreeg ik mijn punten terug van mijn net gereden proefje :j
Afbeelding

Als jullie meer verbeterpunten zien, dan hoor ik die erg graag. En wees vooral niet te netjes, ik ben wel wat gewend :D

Anoniem

Re: Bonte That's Nitro (v. Sambertino) @ jurycursus L (Bathmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:09

Oké, dit is de eerste keer dat ik geen (edit: een beetje) commentaar heb....... Super dit, zeg!
Vind de foto's dat je hem iets langer laat worden, heel fijn om te zien :)

Alleen de galop-doorsluitfoto vind ik niet fijn, ziet er iets gespannen uit.
En verder super, fijne houding van het paard en van de ruiter, fijne verbinding, mooie zit ook, en volgens mij een heerlijk krachtig paard om te rijden, wat kan hij goed bewegen zeg! Heel gaaf! Let er alleen even op dat je je handen nog iets meer rechtop houdt, dat maakt je verbinding nog net even fijner :) Vind het erg leuk om te zien dat je onderarm en teugel één mooie lijn zijn naar het bit, voor paard ook fijn :)

Ik vind het helemaal super!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:15

ik vind dat je paard onwijs netjes loopt. Somslijk je je hakken iets op te trekken!

Wat waren je punten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:19

Staat in de OP ;) 222

:oo Echt veel, jeetje!

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:41

Wat toevallig, ik heb zelf ook een bonte ruin van Sambertino, met van moeders kant tuigbloed..
Super leuk paard! Met 222 punten kun je weinig commentaar meer verwachten ;)

bjonrsnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:58

Woow, wat een leuke combi en erg net in het pak ;) ziet er goed uit... tipje: tenen naar binnen ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:37

Mijn onderbenen lijden inderdaad nog vaak een eigen leven. Vooral mijn rechterbeen, daar kan ik ook niet normaal op staan (dan zakt mijn enkel naar binnen).
Handjes rechtop is inderdaad een big issue, vooral links kantelt heel snel weer terug (en dat gaat mijn elleboog zo charmant wijd uit staan :') ).

Paard is inderdaad erg krachtig. Met trainen moet ik ook niet teveel gaan vragen, dan gaat ie zich gedragen als Totilas (inclusief het gooien met zijn voorbenen :') ).

Wat een lief commentaar nog allemaal zeg :D

He P, jij hier! :D Bedankt dat ik mocht komen!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:44

Die galop doorsluiten-foto is toch helemaal geen galop? :o?
Hij kan goed lopen, vind 'm in het echt eigenlijk nog leuker dan op deze foto's :))

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:07

Waauw wat een geweldig paard :o
En wat een leuke combi :D
Punten geef je al aan bij de foto's verder vind ik het er goed uit zien hoor, ga zo door ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:18

roxxiej <3
ik ben zo verliefd op jou koetjes <3
hij loopt weer echt heel mooi :))
en jij rijdt hem ook heel vriendelijk vind ik :)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:25

Wauw!! Rox :~ Wat een punten!! Leuke foto's zeg!

Vind vooral die foto leuk waar hij weg schrikt, daar heb je dan dat leuke voorbeentje weer :D

En nee ik geef je geen commentaar, doe ik maar is een keer niet :P

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:43

Wat en gaaf dier is het toch!

Het ziet er erg goed uit, alsof je dat nog niet wist met 222 punten ;)

Verbeterpunten geef je zelf eigenlijk al, net wat rechterop zitten, handen rechtop, hakken soms net nog wat uitdrukken. Maar dat zijn kleine puntjes om het 'perfect' te maken.

Komt vast helemaal goed met jullie!

Offtopic: stage in dubai?? Gaaf!! Zonde dat het niet door ging. Werk er mee samen en zeur al om een tripje die kant op ;)

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:12

Wat een leuk paard zeg! Ik vind het er al netjes uitzien. Wat me opvalt op sommige foto's is dat je elleboog/ellebogen af lijkt te steken. Verder geen commentaar :), veel succes samen!!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:24

Hihi ik heb ook een Nitro, maar die is toch heeeeel anders dan die van jou :) Kleiner, grijzer, minder bont. Desondanks is die van jou bijna net zo mooi :) Wat een reus en wat een kracht spreekt er uit je foto's!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 10:36

@Janine: dat geel is echt urine dat in het wit is getrokken. Heb hem zaterdag middag de benen opgeschoren en die waren spontaan wit!! :')

@Sijs: ik heb je website al een keer bekeken inderdaad! Dacht HE nog een Nitro, ff kiekn :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:38

Wat een práchtig paard zeg! (zegt iemand die eigenlijk niet van bont houdt).
Geen commentaar, ziet er echt super uit!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:56

Hee op deze foto's is ie bijna zwart-bont :D Zo donker :P Maar mooi hoor! Ik vond ook dat je in Haarle een hele nette proef had, dus deze punten voor een L proef vind ik niet gek :D

trouwens, je wist toch eerst zijn afstamming niet? Hoe ben je daar achter gekomen? Of wist je dat altijd al :P

En gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Heb al even in je profiel gespiekt, mooi dier!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:01

wat ziet dit er super uit zeg! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

lekker ontspannen. heerlijk. wou dat ik zo goed kon rijden :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:07

Wat leuk, een bonte :D Ziet er heerlijk uit, hoop dat ooit nog eens met mijn bonte geval te bereiken _/-\o_

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:13

Roxxiejj schreef:
@Janine: dat geel is echt urine dat in het wit is getrokken. Heb hem zaterdag middag de benen opgeschoren en die waren spontaan wit!! :')

@Sijs: ik heb je website al een keer bekeken inderdaad! Dacht HE nog een Nitro, ff kiekn :D

Ik vind t tegenwoordig gek om een bont paard zonder sokken te zien! maar hij is wel heeeel mooi ;)ziet er goed uit!
Urinevlekken: Betadineshampoo ;) dat helpt! moet je het wel een paar keer herhalen..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 19:22

@iti: Betadine is bij mij niet aan te slepen :') je wilt niet weten wat ik allemaal op dat beest smeer := was ten einde raad, dus heb de benen maar opgeschoren :j
@Casca: Hij lijkt inderdaad donkerder, maar komt ook door de lichtinval in de bak. In Haarle liep ie inderdaad redelijk, maar moest heel erg eraan rijden (had stricte orders gekregen :') ).
@ismy: niet overdrijven hoor ;) ook ik kan vliegend de baan doorgaan met dit beest. Weet niet wat hij deze avond had, hij zette echt geen pas verkeerd := Had ook eerlijk gezegd nog maar weinig keren ZO fijn gereden. Vond de foto's eigenlijk nog wat tegenvallen voor mijn gevoel, maar komt grotendeels door mijn houding..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:24

echt commentaar heb ik niet, maar wat een prachtpaard! :~
hij loopt mooi! :D
als commentaar dan dat je je handen wel wat meer omhoog kan hebben. ;p

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:41

Hee, wat leuk, de cursusleider van Petra is dezelfde als die ik vorig jaar had, Ben Mensick! Geweldige vent, we hebben vaak enorm slap gelegen tijdens de cursus!

Commentaar op het paard heb ik niet, op een klein iets, ik zie hem af en toe licht kantelen, maar kan ook komen door foto-vertekening!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 19:46

Nee, dat zie je wel goed hoor. Hij heeft inderdaad een handje van om zijn hoofd te kantelen. Vooral als ik mijn linkerteugel wat meer wil aannemen, zoals in sb, volte indraaien en in sommige hoeken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:06

Haha, dan heeft Ben mij het dus goed leren zien!