knollentuin schreef:ik denk dat je een leuk paard hebt ,maar ook nog een hoop werk voor je er echt weer klaar voor bent...als eerste valt me je teugelvoering op,idd veel te vaak lange teugel maar ook geen constante verbinding,hierdoor geen aanleuning en een paard dat geregeld te diep loopt.
ook is er in je houding nog veel winst te behalen-rechtop zitten,voor je uit kijken ,kin omhoog! trots zitten,en heel belangrijk om het achterbeen van je paard te bereiken om m meer achter aktief te krijgen..je benen-plaats ze onder je lichaam,je steekt ze nu naar voren en gaat richting stoelzit.
dan nog even een opmerking over de bitten,als je er stang en trens inhangt moet je er ook mee rijden,wel een stang en trens erin hangen maar niet met je stang rijden hoort niet..je kan er echt aanmerkingen over krijgen op wedstrijd..zoek desnoods een goed trensje waar je paard wel fijn op loopt of ga trainen dat je je stang wel kan gebruiken [en ik bedoel niet dat je stang er steeds aan moet staan hoor voor ik daar weer commentaar op krijg] ik probeer ook te rijden met een hele lichte verbinding aan de stangteugel..ik zie ze te vaak strak en doorgeslagen.toen ik met mn stangteugel doorhangend reed kreeg ik er geregeld commmentaar op
Bedankt voor je tips..kan hier wel wat mee.Het is inderdaad een probleem van mij..het naar beneden kijken en de teugels..
Toch zie je op wedstrijden dat ze de stangteugel er meestal met een klein boogje hebben.
Hier even een foto van mijn huidige instructrice die haar Z2 heeft gestart voor haar sportpredikaat..