Afgelopen zondag reed ik voor de tweede keer op Ozistrade. Uit het niets vloog ze plotseling in volle galop weg en volgden er 2 flinke bokken. Bij de tweede viel ik dus van haar af met als gevolg dat ik nu dus met een gekneusde rug zit
Gewoon verkeerd gevallen kan gebeuren natuurlijk. Omdat ik de reden van dit voorval zelf niet wist heb ik iemand anders op haar laten rijden en meer ervaren mensen naar haar laten kijken. Zij kwamen al snel tot de conclusie dat Ozis voor mijn aankoop waarschijnlijk heel erg lang heeft stil gestaan. Ozis is namelijk ook vreselijk stijf, loopt erg kort en echt te voorwaarts... kortom ze is momenteel echt vreselijk stresserig
Verder had iedereen wel de indruk dat ze er graag aan wilde werken, het zou met veel geduld er dus wel weer uit te krijgen zijn.Aangezien ik nu zelf enige tijd niet kan rijden zal mijn schoonzusje vanaf zaterdag op haar gaan rijden. Daarnaast ben ik eerlijk gezegt bang dat ik Ozis zelf niet echt aankan. Voor de komende week heb ik dus hulp maar daarna, en als mijn rug weer genezen is, sta ik er natuurlijk weer alleen voor. Ik wil overigens wel graag gaan lessen met haar, op die manier hoop ik samen te kunnen gaan leren. Graag zou ik nu willen weten hoe jullie, mochten jullie in een soortgelijke situatie hebben gezeten, een paard van dit stresserige gedrag af zouden helpen. En wat nu te doen als ze er wel aan toe geeft en er vandoor gaat, hoe zouden jullie dan reageren?
Alvast bedankt!
Voorwaarts zijn is natuurlijk geen probleem, graag zelfs
, maar wat Ozis onder voorwaarts verstaat is niet echt leuk meer... Ik longeer haar nu al een week iedere dag, ook voor het rijden. Als ik dit niet zou doen was ze dus echt niet te houden! Het lijkt wel of ze ook niet echt fatsoenlijk kan galoperen, wanneer je haar aanspoort voor de galop vliegt ze vrijwel direct in een soort van rengalop, echt niet normaal hard.. Het probleem is dat je haar dan heel moeilijk terug krijgt, ze reageerd dan haast niet meer op je hulpen
Zowiezo heeft ze voorheen volgens mij nooit vaak aan de longeerlijn gelopen. Ze heeft een vreselijke onderontwikkelde rechterhand! Op de linkerhand loopt ze goed maar op de rechterhand lukt haar niet... Het kost me al ongelooflijk veel moeite om haar op de rechterhand te krijgen! Ik moet haar echt opsluiten met de zweep om haar die kant op te krijgen. Dan nog presteerd ze het om aan de longe in stap af draf gewoon om te draaien