Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ik meer stelling wil dan ik op die manier krijg dan gaat mijn binnenhand van de hals... Buitenhand probeer ik altijd bij de hals te houden, en dat is echt mijn contactteugel... daar wil ik altijd genoeg druk op hebben, van achter naar voren naar de hand toe...
maar we hebben ook gigantisch mooie mislukkingen
LenaBaars schreef:Heb altijd geleerd dat je op de volte buitenteugel gewoon tegen de hals aan doet en binnenteugel van je hals af.
Vandaag echter (eenmalig) les gehad van iemand die meende dat je bij een volte buitenteugel over de hals naar binnen doet (kruist dus) en binnenteugel los(ser) laat hangen. (hoop stiekem dat iemand dit snel weerlegt, kan t me echt niet voorstellen)
ik lees dus even mee.
LenaBaars schreef:Heb altijd geleerd dat je op de volte buitenteugel gewoon tegen de hals aan doet en binnenteugel van je hals af.
Vandaag echter (eenmalig) les gehad van iemand die meende dat je bij een volte buitenteugel over de hals naar binnen doet (kruist dus) en binnenteugel los(ser) laat hangen. (hoop stiekem dat iemand dit snel weerlegt, kan t me echt niet voorstellen)
ik lees dus even mee.
__PSM__ schreef:Ik zet de volte in door de kant op te kijken waar ik heen wil. Onbewust draai ik dan de volte al opAls ik meer stelling wil dan ik op die manier krijg dan gaat mijn binnenhand van de hals... Buitenhand probeer ik altijd bij de hals te houden, en dat is echt mijn contactteugel... daar wil ik altijd genoeg druk op hebben, van achter naar voren naar de hand toe...
Echter... Dit is wat ik graag wil, meestal lukt dat welmaar we hebben ook gigantisch mooie mislukkingen
ik lees dus even mee.
) van mijn lesgever
maar lijkt me mooi streven
Citaat:@ dapperdier/sonja dus ook in de western met eenhandige teugelvoering sturen met de buitenteugel. Plaats je dan de ene hand iets naarbinnen?
want daar gaat wel wat training aan vooraf natuurlijk)FalcoMirza schreef:Ik stel hem in naar binnen door een beetje met de binnenteugel te spelen
En de buitenteugel hou ik er dan goed bij zodat hij niet naar binnen valt
Geryon schreef:FalcoMirza schreef:Ik stel hem in naar binnen door een beetje met de binnenteugel te spelen
En de buitenteugel hou ik er dan goed bij zodat hij niet naar binnen valt
En als ie toch een beetje naar binnen valt (hij heeft even geen zin ofzoiets), hoe los je het dan op? Ook met je buitenteugel? Puur uit interesse vraag ik het hoor! Het beestje wat ik rijd komt namelijk heel erg tegen beenhulpen in.