Na aanleiding van ons vorige topic : [RT-HAW] Lady @ work! Klaar voor de B?
Zijn we begonnen met wedstrijden rijden!
Dit was voor ons de eerste officiele wedstrijd, dus was het erg spannend!
Even wat algemeen informatie:
Lady is een Draver X Arabier
Ze is 1.47 hoog
En we starten samen tussen de paarden.
Ik heb een klein stukje film van het inrijden voor jullie, en een stukje van de 2e proef.
Zelf was ik erg tevreden, we hadden 173 en 177. Dus dik in orde voor de eerste keer!
Na deze wedstrijd hebben we nog een in Joure gehad, en daar hadden we 183. Dus we zijn nu officieel B+1! Helemaal trots!
Inrijden:
http://www.youtube.com/watch?v=-_LEdz_mU68
Proef 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Cy0n_2Ys7Yc
En nog even een foto toen we klaar waren:

(Lekkere dravers hals hier haha)
Ik weet zelf wel dat Lady erg op de voorhand loopt. Echter is dit helaas haar bouw.
Commentaar hier op, of over heb ik niet erg veel aan.
Mijn eigen commentaar is dat het me opviel dat ze wel erg voorwaards was. Had dat toen niet meteen in de gaten, maar als ik de filmpjes terug kijk, lijkt dat wel zo. Ook mogen de overgangen wel wat netter, en ik moet mijn voeten niet zo uitsteken.
Houdt er wel een beetje rekening mee dat dit onze eerste wedstrijd was. Niet alleen voor haar, maar ook voor mij.

Verder is al het opbouwende kritiek welkom!
Ik vind wel dat je je teugels wel wat korter mag pakken. Ze wordt nou eigenlijk veel te lang en loopt wat richting het halsstrekken. Ik weet dat je niet wilt horen dat ze op de voorhand loopt, maar op zich is dat nog tot daaraan toe. (ook al weet je denk ik wel dat je dat moet trainen) Maar zorg dan vooral dat ze niet te lang en laag loopt. Lekker actief van achteren en dan teugels wat korter zodat ze iets omhoog komt. Dat verandert het beeld al wat. Ik heb ook het idee dat je pony het niet helemaal aanpakt, zo'n beeld geeft het. Dat jij erg voorzichtig moet zijn, want anders gaat ze protesteren. Probeer wat gedurfder te rijden, daarmee bedoel ik niet alles sneller, maar probeer wat meer aan je pony te zitten. Ook de oefeningen mogen wat netter afgewerkt worden. Ik denk dat je daar vooral wat punten laat liggen. Dan nog even je pony wat meer aan elkaar gaan rijden en dan komt het helemaal goed met jullie! Ik vind dat voorwaartse trouwens niet storend.
Dankjewel.
. Alles is even wennen in een nieuwe omgeving voor jou, maar ook zeker voor haar! Je zal zien oefening baart kunst!