ik kon die dag niet rijden omdat mn vader dan geopereerd werd en ja, dan zit je de hele dag in het ziekenhuis bij hem, dus had ik Camble maar eens laten staan. Ze staan savonds toch op de wei, dus voor één keertje kan het geen kwaad. Ik kwam nog even naar haar kijken voor dat we naar het ziekenhuis gingen. Toen stond ze bezweet in de stal, ik dacht ja, dat zal komen omdat er op dat moment wel veel zon in haar stal was.
Goed.. Ik wou ze dan gisteren in de namiddag eens goed komen kuisen zodat als ik savonds zou rijden niet veel moest kuisen. Ze stonden uitzonderlijk in de wei omdat ze nieuwe deuren aan het plaatsen waren, en de staleigenaar was bang dat de paarden bang van het lawaai zouden zijn. Ik kom aan in de wei, ik zag dat ze hengstig is, maar dan moet ze toch gewoon mee komen, want als ik haar smorgens soms uit de haalde, liep ze mooi mee. Deze keer niet dus.. Het padje naar de stallen was ze nog redelijk braaf (een beke hinneken en dat was het) ik wou haar dan vastzetten aan de stal, begint ze te stijgeren en te trekken dat ze terug naar de wei wilde, ik kon ze in geen geval houden, dus ik riep één van die mannen die aan het werken waren aan de deuren (ze waren al klaar met de deuren, ze moesten nog iets klein doen). Ik en die man hadden samen nog moeite om te houden, dus zei ik zet ze maar terug op de weide (dom van mij maar als ze de hele boel afbreekt of begint te trappen naar mij
) Ik ging dan savonds terug, om te rijden en vertelde aan de staleigenaar wat ze gedaan had en hij besloot van ze uit de weide te nemen. Ging goed tot ze in de stallen kwamen, begon ze weer te stijgeren en te trekken (dat stijgeren is trouwen niet hoog 20cm ofzo) Kwam er nog een man helpen en ze stond dan eindelijk vast, begon ze met haar voorbeen enorm te krabben (nou ja trappen in de lucht) ze stond geen minuut stil, ze zou je zo tussen de muur duwen. Op een gegeven moment werd ze zo druk dat de staleigenaar haar een paar flinke trappen gaf (lijkt erg, maar ze reageerde er ook slecht op) Ze was al helemaal bezweet toen ik met de harde borstel erover ging en haar opzadelde, en in de piste stond ze geen seconde stil, kreeg ze nog wat trappen. We hebben dan maar even aan de longe gestapt en gedraaft en uiteindelijk gewoon gereden. Ze was erg druk, heel de tijd hoofd omhoog, luisterde bijna niet.. Heb ze dan maar eens lang laten galloperen (het was al heerlijk fris) en ze als het aan haar lag gallopeerde ze nog. Ze was vreselijk bezweet (zelfs wit schuim waar mn zadeldek lag)Toen ik ze dan terug in de weide wou zetten deed ze weer ongeloofelijk druk, heeft dan maar een volwassenen haar erin gezet (hij kon haar moeilijk houden en ze wou alleen draven)
Ik heb ze nog maar een week, en toen ze de eerste keer reed was ze 10 keer braver. Het is gewoon omdat ze hengstig is, maar ik vind dit toch ongeloofelijk gevaarlijk. Mijn ouders ook, als ze zo blijft, hebben ze liever dat ze verkocht word en dat ik een ander paard krijg.. Ik wil dit natuurlijk niet, maar in het weekend gaat de bijna de hele stal op wedstrijd (zelfs de staleigenaar) Dus in het weekend sta ik er alleen samen met een jongen van 8. Ik weet dus niet wat ik moet doen.. Ze laten staan in het weekend of wat.. Ik kon gisteren niets met haar aanvangen, ik begon gewoon te huilen.. Ik ga nu wel een martingaal of een thiedeman kopen (denk het beste een martingaal)
Dus wat moet ik met haar doen? Verkopen en een braver paardje zoeken?
Haar laten staan? en wat koop ik het best, martingaal of thiedeman (ze loopt altijd te sterrekijken, ze loopt ze los als iets maar haar hoofd houd ze hoog)Sorry voor het lange verhaal maar als dat altijd is als ze hengstig is
Ik wil er niet altijd staan huilen omdat je haar zelfs niet kan gewoon kuisen, laat staan rijden..