wainonia is een inmiddels 8-jarige merrie van Oliver x Wolfgang. Ze meet 1.61 stokmaat en ik ben 1.79 (dus helaas vrij lang voor haar). We hebben haar zelf gefokt. Ze wordt sinds afgelopen najaar gestart in het L1. De wedstrijden vindt ze nog wat spannend en het is nu gewoon veel meenemen en ervaring opdoen. Ze is laat ingereden en er is vrij weinig met haar gedaan tot afgelopen zomer. Toen pas zijn we serieus gaan trainen en inmiddels vind ik dat we al aardig een team aan het worden zijn.
Werkpuntjes zijn:
* voor de loodlijn rijden, maar wel halslengte bewaren
* amazone (ik dus) moet niet voorover "vallen". Paardje is vrij kort aan de voorkant en ik ben vrij lang, dus heb ik steeds een beetje het gevoel dat ik voorover moet gaan om niet zo groot te lijken
* middendraf (we zijn druk bezig aan de overgangen en tempowisselingen om hier aan te werken. Wainoon heeft nog wat de neiging om te versnellen ipv verruimen )
* halthouden (wainoon heeft nog weinig geduld met stilstaan en probeert dan onder de teugel uit te komen en in de achteruit versnelling te gaan)
* wijken, puntjes op de "i"
* galop, sterker maken door tempowisselingen, overgangen
Nou daar gaan we dan!

losstappen, proberen om mooi op lengte de rug los te werken. Denk om duiken!

Losdraven, ook wat op lengte, mocht nog iets meer halslengte

pasje wijken, niet zo goed te zien:

mooi beeld!

schouderbinnenwaarts in stap:

en in draf (zijn we pas een paar dagen mee bezig om het wijken meer te kunnen bevestigen, dus gaat nog niet helemaal goed)

zo ziet onze middendraf er tot nu toe uit:

halsstrekken, gaat nog te diep, tweede afbeelding vind ik al beter:

galop, sorry voor de onscherpe foto's. mijn vader had hier per ongeluk het fototoestel van stand veranderd, hij is nie zo technisch
Galop moet nog meer op lengte, meer rollen. Ze heeft de neiging om vrij hard te galopperen, dus ik probeer haar wat bij me te houden, waardoor het nog te veel opkropt:

middenstap:

andere galop (nog onscherper), maar ik vind het toch wel een nette houding zo: