Bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cavaleiro

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:29

Hoihoi allemaal!

Ik heb een tijd geleden een onderwerp gepost: op hol!

Korte samenvatting:
Het manege paard (O) waar ik altijd op rijd sloeg op hol en sprong over een hoge hindernis heen, ik was ook nog eens mijn beugels verloren, en toen reed ik ongeveer 3 maanden.

Ik ben de afgelopen tijd weer een paar keer van hem afgeknikkerd, waarvan ik één keer bij spoedeisende hulp terecht kwam, gelukkig niet al te ernstig, maar toch schrikken!
Ik rijd nu inmiddels een half jaar dus ben nog echt een beginner, en O is duidelijk voor de gevorderden.
Zelfs veel gevorderden willen niet op hem.

Ik durf eigenlijk ook niet en wil liever ook niet, maar aangezien ik in een grote groep les krijg, zijn er maar weinig paarden over, dus van de manegebaas moet ik altijd op O.
Volgens hem omdat ik een van de weinigen ben die op hem KAN, maar als ik er zo vaak vanaf knikker, KAN ik hem dan wel aan?
Als hij dat zegt is het waarschijnlijk wel waar, maar hoe kan dat als ik nog maar een half jaar rijd?!?! Ik rijd het korts van mijn hele groep!

Mijn instructrice raadde me aan een slof te gebruiken als ik op hem moet, maar dan ga ik nog liever op hem zonder!
Ik heb namelijk gehoord dat door zo'n slof een paard wel kan steigeren en achterover vallen.
2 kennissen van mij hebben dat ook gehad, waarvan één het niet overleefde! |(

WAT MOET IK DOEN??

01San

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:31

Jeetje! Ik vind het maar raar, als je aangeeft er niet op te willen en ze zetten je er toch ELKE keer op :S

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:32

niet meer op dat paard rijden en anders een manege zoeken waar ze WEL naar jou LUISTEREN dit is zoals ik het hoor geen goede manege

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:32

stoppen op de manege war je nu rijd en snel op zoek gaan naar een andere manege waar ze wel aan de veiligheid van de ruiters denken.
Paardrijden moet leuk zijn. Als jij bang bent en zelfs op de seh terecht komt is het niet meer leuk.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:33

Als jij er niet op wil, dan hoef je er niet op te stappen! Noooit iets doen wat je zelf niet wil..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:36

Weigeren op dat paard te rijden. Je betaald om te leren rijden en om plezier te hebben, niet om je te verwonden en doodsangsten uit te staan!

Als de instructeur niet wil luisteren (desnoods vraag je vrienden/ouders om met je mee te gaan als je vervelend vindt om te zeggen) moet je een andere manege zoeken!

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:37

Ik vind het wel een beetje dom van de manege om een gevorerd paard bij de beginners te zetten, dit was op onze oude manege juist andersom, we kregen de beginners paarden. Kun je niet zeggen dat je echt niet op dat paard wilt. ?

cavaleiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:43

Ik de buurt zijn voorderest geen maneges waar ze les geven op manegepaarden, alleen op eigen paarden en die heb ik niet.
Ik ben wel ernstig op zoek naar een verzorgpaard waar ik mee mag lessen maarja dat is niet al te makkelijk.

Ik ben echt bang zodra ik op hem ga zitten, maar als O een keer wel luistert geeft het wel een soort overwinningsgevoel! En ik leer natuurlijk wel meer van O dan van een beginnerspaard.. maar goed, het is wel waar dat ik nu minder plezier heb in rijden dan toen ik nog op een makkelijker paard reed.
Eigenlijk moet ik gewoon een verzorgpaard hebben waar ik echt een band mee kan opbouwen en die goed voor mij is, maar hoe vind ik die?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:43

advertentie plaatsen op bokt :D

cavaleiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:44

MAg nog niet! :S Moet ik eerst bruikbare tips aan iemand anders geven ofso! 8O

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:49

Dapper van je dat je er op durft te stappen iedere keer! Mag niet van je ouders?
Waarom niet? Wat vinden zij er van dat je telkens op dat paard moet? Zullen hun het niet fijner vinden als je een paardje had die je vast kon rijden en die misschien betrouwbaarder is? ;)

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:50

je eigen veiligheid en vertrouwen is toch wel belangrijker dan de mooie praatjes van de manegehouder!
Nogmaals zeggen dat je op een ander paard wilt rijden en anders een andere manege zoeken.

cavaleiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:52

Mijn ouders willen sowieso niets met paarden te maken hebben! Vandaar dat ik ook niet naar een iets verdere manege kan, omdat ik dan geen vervoer heb!
Daarbij hebben we er geen geld voor... de rijlessen betaal ik zelf, houd bijna niets meer over, maar ik kan gewoon niet zonder paarden!!

(dan maar een rijke vriend zoeken :D) = zwarte humor

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:40

Nou als je absoluut niet op dat paard wilt rijden, dan moet je het gewoon niet doen. Je rijdt paard voor je plezier toch? Ik kan me best voorstellen als je nog niet zo lang rijdt, dat je geen zin hebt om een paard te rijden die door een gevorderde ruiter gereden moet worden. Ik vind het ook niet zo netjes als je op dat paard moet rijden terwijl je zelf ook aangeeft dat je het niet echt prettig vindt. Ik begrijp dat je dus niet veel keus hebt als je wilt blijven rijden omdat naar een andere manege gaan (nog) geen mogelijkheid is en je hebt ook nog geen verzorgpaard gevonden. Je kan natuurlijk wel een advertentie hier op bokt en/of op marktplaats neerzetten dat je op zoek bent naar een verzorgpaard. Voor de tussentijd kan je misschien wel uitleggen dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent en daarom graag een tijd op een wat gemakkelijker paard wilt rijden zodat je daarna weer met dat ene manegepaard aan de slag kan.

cavaleiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:58

Op marktplaats heb ik nu twee advertentie gezet en op bokt ga ik er ook weer één zetten!
In de tussentijd ga ik ze gewoon dwingen me op een ander paard te zetten, met het dreigement een andere manege te zoeken.
Mijn ouders willen me niet brengen dus is dat praktisch onmogelijk, maar dat weten ze niet!

Bedankt allemaal!