Ik heb een tijd geleden een onderwerp gepost: op hol!
Korte samenvatting:
Het manege paard (O) waar ik altijd op rijd sloeg op hol en sprong over een hoge hindernis heen, ik was ook nog eens mijn beugels verloren, en toen reed ik ongeveer 3 maanden.
Ik ben de afgelopen tijd weer een paar keer van hem afgeknikkerd, waarvan ik één keer bij spoedeisende hulp terecht kwam, gelukkig niet al te ernstig, maar toch schrikken!
Ik rijd nu inmiddels een half jaar dus ben nog echt een beginner, en O is duidelijk voor de gevorderden.
Zelfs veel gevorderden willen niet op hem.
Ik durf eigenlijk ook niet en wil liever ook niet, maar aangezien ik in een grote groep les krijg, zijn er maar weinig paarden over, dus van de manegebaas moet ik altijd op O.
Volgens hem omdat ik een van de weinigen ben die op hem KAN, maar als ik er zo vaak vanaf knikker, KAN ik hem dan wel aan?
Als hij dat zegt is het waarschijnlijk wel waar, maar hoe kan dat als ik nog maar een half jaar rijd?!?! Ik rijd het korts van mijn hele groep!
Mijn instructrice raadde me aan een slof te gebruiken als ik op hem moet, maar dan ga ik nog liever op hem zonder!
Ik heb namelijk gehoord dat door zo'n slof een paard wel kan steigeren en achterover vallen.
2 kennissen van mij hebben dat ook gehad, waarvan één het niet overleefde!
WAT MOET IK DOEN??