Ons laatste HAW-topic is van een jaar geleden en aangezien we 3 weken geleden weer zijn begonnen met lessen (sept.2010 was laatste keer, schandalig!

Eerst even wat info:
Tycho is een trekpaardruin van 1.75m en van 2005. We hebben hem als veulen zijnde en ik heb m zelf zadelmak gemaakt en doorgereden, natuurlijk met hulp! Hij staat ook voor de kar en verder doen we ook mee aan ringrijden en sjezenrijden.
We zijn niveau B, absoluut! Vorig jaar april eens een keer een wedstrijdje gereden en dat ging best aardig. Ook op de keuring Bestgaand meegedaan, werden we waarempel 2e en mochten we naar de Nationale Tentoonstelling! Daar 3e van de rubriek geworden en 7e in de finale!
Hij kan best wat, heb ik het idee, maar komt er nog niet uit en da's aan mij te 'danken'. Ik ben geen sterruiter, maar wel fanatiek en wil het graag leren.
Aandachtspunten voor mij:
* Naar voren kijken
* Niet te streng met mn handen
* Tenen!
* schouders naar achteren
Het gaat nog niet zoals ik wil dat het gaat, maar merk per les vooruitgang en da's wel echt super! Hij vindt het leuk om te werken, maar geeft het je absoluut niet kado!
Ik krijg hem nog niet zo, dat hij stil blijft met zijn hoofd, maar gaat wel al beter.
Heb echt niet het standaard-trekpaard onder mn kont, want hij verzint vanalles om er onderuit te komen (verklaart weer waarom we het afgelopen half jaar niet gegroeid zijn; ik ben te lief geweest en hij heeft daar gretig gebruik van gemaakt

Goed, hier foto's en de filmpjes!
[i]01. Losrijden

02. Check tenen

03. Drafje

04. Volte

05. Hij valt op de rechterhand erg naar binnen en snijdt de hoeken verschrikkelijk af en daar zijn we hier mee aan het oefenen. Ik moest hem meer naar buiten duwen, zodat hij rechter werd. Moet zelf wel goed op mn houding blijven letten; heb erg de neiging om zelf ook naar binnen te leunen namelijk.

06. We hebben dus ook een begin met het wijken gemaakt, aansluitend op bovenstaande. Ik loop dan nog erg te prutsen voor mn gevoel. Volgens mij ben ik te streng en te hard met mn handen. Dus graag jullie mening hierover en tips!
07. Nog een foto van laatste stukje vandaag.

Alvast bedankt voor het kijken en ik hoor gráág (opbouwende) kritiek/tips/adviezen/etc!
groetjes, Janneke