Nieuw zadel, kramp in rechterenkel tijdens rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Nieuw zadel, kramp in rechterenkel tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:48

Ik zet dit hier neer en niet bij mensenwelzijn omdat het waarschijnlijk een rijtechnisch probleem is.

Ik reed in een dressuurzadel en heb niet de meest stille onderbenen. Ik heb een veelzijdiheidszadel gekocht, en daarmee moet ik heel duidelijk wat meer mijn best doen op mijn benen.
Maar nu krijg ik na een tijdje rijden kramp in mijn rechterenkel.

Ik heb gelet op gewichtsverdeling, op de andere hand rijden, maar het maakt geen verschil?
Mijn beugelriemen staan beide op dezelfde lengte, verder ben ik wel rechtshandig.

Ik leg het probleem zowiezo van de week bij mijn les voor, maar wie weet is er hier wel iemand met de gouden tip?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Nieuw zadel, kramp in rechterenkel tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:51

Zit je nu korter dan voorheen met je dressuur zadel (waarschijnlijk wel). Dan komt het zeer waarschijnlijk daar door. Ik reed eerst ook altijd op een dressuur zadel en ben toen op een springzadel gaan rijden, voor het springen dus. De eerste weken moest ik na 10 minuten gewoon mijn voeten uit de beugels halen, omdat mijn enkels (en linker knie, maar die is verbrijzeld geweest) erg pijn begonnen te doen, mijn rechter enkel meer dan links.

Ik heb er nu geen last meer van, je spieren/pezen moeten aan de houding gaan wennen en dat is niet altijd even prettig!

Pentax

Re: Nieuw zadel, kramp in rechterenkel tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:07

Ja ik zit inderdaad korter! Klinkt heel logisch wat je zegt, bedankt! Gewoon een kwestie van wennen dus? Gelukkig dat het dan wel over gaat.