Ik heb een nogal zware D pony. Ik zou heel graag zijn conditie verbeteren. Heeft iemand een idee voor een trainigsschema? (recreatief)
Enkele weetjes: Hij is 6 jaar oud Hij is vrij zwaar Ik heb niet de mogelijkheid om erg veel te gaan wandelen (slechte ligging pensionstal), vooral wegjes op beton Ik kan er 4 keer per week mee werken Heb een erg goede piste ter beschikking waar ik het ganse jaar door in kan werken
Wat doe je op dit moment met 'm? Wordt ie al regelmatig gereden, of moet je daar nog mee beginnen? Dat maakt wel verschil om je te helpen een trainingsschema op te stellen.
isverwijderd
Geplaatst: 13-02-11 13:12
Je kan beter 6x per week 40 min trainen dan 4x per week een uur vind ik. Probeer zovaak mogelijk te gaan, gewoon intensief dressuurrijden krijgen ze best veel conditie van. Je kan hem ook lijnzaadolie geven, krijgen veel crosspaarden ook.
Ik rij nu 3 maal per week een 45 min. Hij is al 3 jaar onder het zadel maar er is nooit echt hard mee gewerkt. Hij zou enkele kilootjes mogen kwijt geraken, dus misschien de training daar wat naar richten?