Hoihoi! Degene die de topics van Nikita volgen, hebben vast wel al gelezen dat ze in de winter erg fris wordt en dat het dan lastig is om haar onder controle te houden. Zodra ze geen aanleuning heeft, en haar hoofd dus omhoog gooit, loopt ze totaal van me weg en kan ik er niks meer mee. Hierdoor moet ik haar wat dieper instellen en strenger zijn voor haar, hoewel ik dat vaak wat moeilijk vind. Vandaag gingen we oefenen voor de wedstrijd van morgen, een F6 proef. In het begin ging het echt verschrikkelijk. Ze gooide telkens haar hoofd omhoog, pakte haar bit vast, en dan was ik haar weer kwijt. Na doorgezet te hebben, had ik haar super lopen vond ik! Ze liet het bit volledig los en liep echt heel fijn. Op dat moment laat ik vaak mijn teugels ook wat losser, maar dat moet ik eigenlijk niet doen omdat ze er dan weer misbruik van gaat maken. Nouja, hoe ze liep in het filmpje, voelde voor mij heel erg fijn. Ze liep superontspannen met d'r hoofd en voor mijn gevoel ging het erg goed. Het lastige was alleen dat er meer mensen in de bak aan het rijden waren, dus dat ik niet alle figuren netjes kon afmaken. De middendraf eindigde de eerste keer (zoals te zien in het filmpje) in een galop, vandaar dat ik hem nog een keer deed. Die ging nog niet super, maar ik heb vandaag vooral gelet op haar nek en rug, dat ze die ontspannen hield, omdat ik haar anders helemaal kwijt ben. Normaal let je eerst op tempo en dan pas op aanleuning enz., en het tempo is dus ook nog niet honderd procent. Nikita is alleen een beetje een uitzondering, want die moet eerst voorin in orde zijn voordat ze überhaupt een proefje kan rijden. Het tempo enzovoort zijn we nog aan aan het werk. Ook zit ik vaak erg voorover, daar ben ik me van bewust, maar het is al beter geworden. Als jullie nog tips hebben voor morgen, heel graag!:D
ik vind het een beetje moeilijk op commentaar te geven, het filmpje is een beetje te onduidelijk *voor mij dan * ik wil wel even zeggen, dat je pony super loopt, en hij is echt een plaatje!
ik vind het een niet zo duidelijk filmpje, heb je foto's? hoe oud is ze eigelijk, en hoelang heb je der al? vind haar wel mooi lopen, voor zover ik kan zien!
keeliiee
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-11 23:27
Ja, het filmpje is inderdaad niet heel erg duidelijk. Hoop dat er morgen een beter filmpje is Foto's heb ik niet.. Of in elk geval alleen maar van een paar maanden geleden. Ze is ongeveer 16 en ik heb haar nu een jaar Dankjewel!
Inderdaad beetje onduidelijk allemaal. Maar ik kan dr wel uithalen dat je haar in galop niet echt lekker hebt lopen daar mag veel meer kracht in. Nu heb je zoo'n langzaam galopje waarbij het lijkt dat ze faagt en gallopeerd door elkaar ! Veel succes verde met je mooie pony .
je kan het niet zo goed zien op het filmpje. ze mag wel wat flotter galoperen. succes leuk stel zijn jullie hoor
janneke584
Geplaatst: 18-02-11 14:02
Het filmpje is inderdaad erg onduidelijk. Probeer haar in de galop veel meer naar voren te rijden en meer op je kont te zitten. Dan wordt de aanleuning vanzelf beter. In de stap moet juist veel meer rust gebracht worden. Ik denk dat je dat met lang-laag rijden en schijnovergangen wel op kunt lossen. Verder lijkt het of ze regelmatig over de schouder weg loopt. Dit kan ik echter niet duidelijk zien, dus het kan zijn dat ik me vergis. Verder vind ik het er erg netjes uitzien. Ga zo door!
Bij het wegrijden denk ik dat je in draf moet wegrijden? Probeer dit ook te doen. Je paard stapt nog te lang, waardoor je minputen kan krijgen. Zelfde geldt bij het stilstaan. Probeer haar op je zit gelijk ho te laten houden in plaats van eerst nog 4 stappen te laten stappen
keeliiee
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-11 14:17
Bedankt voor de tips allemaal! Het wegrijden na het halthouden moet inderdaad in draf, maar je krijgt er bij ons geen minpunten voor (nog niet op dit niveau) als je eerst een aantal passen stapt, omdat je tussen de letters in de dingen mag uitvoeren. Bij de laatste keer afwenden op de AC lijn was de bedoeling om tussen D en X in stap te gaan, en tussen X en G halt te houden. De stap was middenstap, maar dat wil ook nog niet helemaal lukken. En de galop klopt helemaal, dat ze daar een stuk meer voorwaarts mag lopen, maar ik ben nu met haar aan het trainen dat ze rustig blijft in de galop en ook in een rustiger tempo kan galopperen zonder zo hard te crossen. Maar daar zijn we dus nog hard aan aan't werken