Poppaea @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Poppaea @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 13:00

Hallo allemaal.

Vandaag heb ik weer gereden op Pops.
Dit is wel pas de 3de keer dat ik er op zitdus hou hier aub een beetje rekening mee ;)

Pops is een merrie van ik geloof 10 jaar. Bij de andere bijrijder loopt ze in de L1. Ik ben echter nog gewoon aan het proberen, we rijden dus maar even B. We zijn bezig met elkaar uitvogelen, ik met hoe ik haar goed verzameld kan krijgen zonder "protest". Omdat dit pas de 3de keer is dat ik rij is ze me nog een beetje aan het uitproberen. Met halthouden hoofd omhoog, niet goed door de bochten (die andere meiden rijden de hoefslag te dicht langs het hek waardoor mijn lange benen in het hek bliiven hangen) en daardoor een beetje zoekende word en gaat slingeren en niet meer contant wil lopen. Gelukkig krijg ik van de eigenaar goede instructie dus alles gaat al iets beter. Ik probeer haar van achter naar voor te rijden, lekker actief.

Ik moet eerder van te voren in de bochten duidenlijk beginnen te sturen waardoor ze dus niet meer op de hoefslag kan komen na de bocht, want dat is het grootste probleem
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven

Afbeelding
heerlijke draf

Afbeelding
netjes halthouden

Afbeelding
galop, jammer dat die een beetje wazig is

Afbeelding
nog een drafje (hier is ze dus een beetje zoekende doordat we net uit de bocht komen, en zij op de hoefslag wil lopen en ik haar op de binnenhoefslag)

Afbeelding
ook draf

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:02

Ik vind het een super mooi paard en het rijden ziet er goed uit..
Regende het nou of lijkt het zo?? :P

Misschien je handen wat dichter bij elkaar, iets naar voren en misschien omhoog. Maar weet niet of het zo is , dat weet je zelf het beste..
Veel rijplezier met je knapperd!!

RonavhN

Re: Poppaea @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:04

Ziet er hartstikke netjes uit hoor! leuk paardje ook.
naar mijn idee rijd je haar heel goed, zeker omdat het pas de 3e keer was! ;)
ga zo door en geniet maar veel van haar! :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 13:07

@mememe Dank je, en ja, het regende... helaas :P
Over mijn handen heb je gelijk, voor het mooie moeten ze iets hoger

@Ronaa94 dank je wel :D Heb wel de mooiste eruit gezocht hoor O:) ging helaas niet altijd zo goed, maarja, daar leer je van. En ik mag idd voor de 3de keer niet klagen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:08

Leuk dat je zo bezig bent met het paard, komt vast helemaal goed!
Toch een tip: Je houding is niet mooi, je zit er een beetje op alsof je moet poepen. :o
(zie foto van het halthouden, galop en draf) Misschien vertekent het meer door je jas maar, die kont heb je gekregen om op te zitten hé :D
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 11-02-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:09

@ tassie: dacht al dat het zo leek. Voorderest is het voor de 3e keer heel erg netjes. Op de eerste foto's heb je je handen ook ongelijk. Volgens mij moet je iets meer met je buitenteugel gaan doen, maar nu stop ik met commentaar geven. Want zelf ben ik maar een manegeruiter.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:51

Netjes hoor! Heb wel het idee dat je wat meer op je kont mag gaan zitten, maar dat kan ook een momentopname zijn. Wat een enorme plas ligt er in de bak trouwens, vind je het niet eng om daar zo dicht langs te gaan in galop (ivm uitglij-gevaar)?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 18:39

niceee, ik weet het, op me kont zitten gaat al beter.
En nee, het is een goede bak en we hebben geen ijzers dus ben niet bang om uit te glijden, gewoon doorheen gegaloppeerd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:49

4De foto van boven lijk je heel even te verkrampen in de galop en let op dat je niet te ver naar voren gaat leunen.

Ziet er netjes uit hoor en doe Geral en Teun de groeten. Ga er vanuit dat je super begeleiding krijg van hun. ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:05

k Had het al gezegd, maar zal het hier ook nog es melden, ik vind het een supergaaf paard!!
En ben heel blij voor je dat je deze nu kunt rijden :j :D

Caroline_Tor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:48

Ziet er goed uit, maar ik zou een beetje meer recht gaan zitten en schouders achteruit. Doe zo voort!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:05

iedereen bedankt. Ik weet dat me houding niet goed is, maar gelukkig is die al 10 keer beter dan een jaar terug. Maar ik moet nog steeds leren op m'n komt te gaan zitten

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:21

Niceee schreef:
Netjes hoor! Heb wel het idee dat je wat meer op je kont mag gaan zitten, maar dat kan ook een momentopname zijn. Wat een enorme plas ligt er in de bak trouwens, vind je het niet eng om daar zo dicht langs te gaan in galop (ivm uitglij-gevaar)?

als er geen vorst in de grond zit kan volgens mij een paard niet uitglijden in een bak..

hele mooie foto's! ziet er netjes uit,
maar volgens mij is foto 4 een galop foto? (ik kan het ook mis hebben hoor)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 15:26

verdorie, je hebt nog gelijk ook over foto 4. Wel lastig te zien

Turbolove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:26

Nou kan niets anders zeggen, dat dat ik het er super netjes en ontspannen uit vind zien.
ga zo door

trouwens mooie cap en laarzen

gekkenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:36

Ik vind het er goed uitzien. Leuk paard ook en leuke naam, spreek je dat uit als poppaai?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:53

Waarom zou je haar uberhaupt verzameld willen rijden?

- Handen iets hoger en iets meer naar voren en duimen rechtop naar elkaar toewijzend,
(neigen nu richting pianohandjes)
- Tenen wat meer naar binnen draaien
- Met halthouden kuiten niet afsteken
- Na het actief van achter naar voren zetten ook van voren een beetje toestaan zodat ze
de kans krijgt met het hoofd op de ll te komen. Het lijkt een beetje alsof je haar daar "dwingt",
waarschijnlijk is ze dit gewend hoor. Maar voor het ideale mag ze er ietsjes meer uit met de neus.

Verder vind ik het er best netjes uitzien voor zo'n 3e keer!

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:02

Leuk beest, volgensmij is die snel witter geworden of neit?
Ik zou alleen niet gaan galloperen in de plas, er is zo te zien genoeg hoefslag om op te galloperen.