links losrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeffrey158

links losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:30

hallo,

ik rij nu al een half jaar een kwpn'er die in april 4 word. het gaat heel goed.
maar nu word ze een beetje eigenwijs en lijkt wat minder los te zijn.
ik zelf denkt dat dit puur komt omdat ze zwanger is en over een maand moet bevallen?
rechtsom rijdt ze prima maar linksom lijkt ze wat vast te zitten.
ze loopt dan niet echt de goede stelling en lijkt haar hoofd iets te willen kantelen.
ik denk zelf dat ze rechts beter loopt van haar zelf,
dan links en ik haar hierop moet trainen en gewoon oefeningen doen om het losser te krijgen.
maar die oefeningen gaan nu wat moeilijker omdat ze drachtig is en haar rug dus ook niet echt kan ontspannen.

iemand tips?

bedankt alvast

Maartje_M

Re: links losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:33

Je geeft zelf al aan dat je denkt dat het door de dracht komt. Misschien is het dan wel tijd voor zwangerschapsverlof? Als je de nodige oefeningen niet meer kan rijden, is het misschien beter haar gewoon op rust te zetten.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:38

Oei binnen een maand al? Dan zou ik toch stoppen met rijden voor de gezondheid van moeder en baby

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:29

denk dat de grootste tip is het paard gewoon lekker zwanger laten en op de wei gooien, waarom op een hoog drachtige merrie rijden en nog zoveel willen, sorry maar is wel erg naïef en een beetje dom.
Ga de tijd dat het dier drachtig is gewoon leren hoe je een paard rijd en gymt, zodat als ze eenmaal weer aan de slag mag jij weet hoe je het aan kan gaan pakken om haar weer soepel te trainen.
Wees wat meer begaan met het dier en gebruik het niet als machine die een paar weken voor veulenen nog moet presteren.

jeffrey158

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:56

bedankt voor jullie reactie maar het is niet mijn eigen paard en ik moet hem doorrijden omdat hij denkt dat de bevalling dan beter gaat. zelf was ik ook al gestopt hoor

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:03

jeffrey158 schreef:
bedankt voor jullie reactie maar het is niet mijn eigen paard en ik moet hem doorrijden omdat hij denkt dat de bevalling dan beter gaat. zelf was ik ook al gestopt hoor

Je moet helemaal niets. Als jij het niet verantwoord vind om te rijden kun je het ook niet doen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:16

Idd je moet niets , maar wat voor persoon is dat die dat denkt?
Heeft zijn vrouw met 8.5 mnd zwangerschap ook gedwongen de marathon laten lopen zeker?

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:38

zou je dat dan niet duidelijk kunnen maken aan de eigenaar.
je kunt het vergelijken met midgie's reactie.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:44

Ik zou gewoon op een rustige manier met de eigenaar overleggen en zeggen dat jij het niet oké vindt om haar nog te rijden en uitleggen waarom niet.