Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

prakkie schreef:Ik ga er dan even vanuit dat hij het werk in de draf wat te moeilijk vind. Ik ga dan alleen uit van wat je hier neerzet, en je kan het eigenlijk alleen goed beoordelen als je het ziet, dus even een slag om de arm
De grens van het te moeilijk vind is bij het ene paard heel snel bereikt en het andere paard zal veel langer doorlopen. Dat ligt aan het type paard.
Ik zou hem gewoon in de galop doorrijden. Als je steeds terug gaat naar de draf en hij gaat toch weer in galop, dan blijf je bezig. In de galop wel lekker aan het werk zetten dmv: buiging vragen, veel voltes rijden (vergroten en verkleinen), zodat hij de galop niet meer als uitvlucht voor het moeilijke werk gaat zien. Het werk wel aanpassen aan wat hij kan. Als hij dan lekker ontspannen en gebogen loopt, dan weer terug naar de draf en kijken of je die ontspanning en buiging daar kan behouden.
Succes ermee

. Hij kon echt op 3 benen lopen en in het begin dacht ik dan dat ie op z'n minst z'n been had gebroken. Maar uiteindelijk zat er dan een klein schaafwondje oid.petitparis schreef:Moest je paard op buitenrit dan niet nageven? Als hij op buitenrit mag rondkijken, dan ben je imo niet echt consequent.
Als je al even gegaloppeerd hebt, wil hij dan nog steeds niet draven?