Sinds een paar weken is ze weer terug en rijdt ik haar 2 a 3 keer in de week een half uurtje. We werken vooral aan lekker 'back to basic'. Ik moet weer erg wennen en probeer vooral aan ontspanning te werken. Zowel die van Negra als die van mij.
Aandachts punten zijn:
- Meer dragende achterhand/ meer berg op.
- In galop de boel bij elkaar houden. Ze valt makkelijk wat uit elkaar.
- Teugels korter en hand meer naar voren zetten.
- Uitkijken dat ze niet met een stok in d'r nek gaat lopen (vals krulletje bovenin is erg geliefd bij paard
)- Los door het lijf houden (vooral ikke
)Een bepaald niveau wil ik ons niet toe schrijven. We rijden recreatief dressuur, maken af en toe een sprongetje en gaan regelmatig op buitenrit.
De rede dat ik zonder neusriem rij:
Toe mijn instructeur me er op wees dat het bit niet correct inwerkte omdat de gesp van de neusriem iedere keer in de weg zat, hebben we deze er tijdens de les af gehaald. Ze liep hier zo fijn op dat ik hem er nooit meer aangedaan heb i.p.v. gaatjes bijprikken in de neusriem zodat deze wat hoger op het neusbeen kwam te liggen wat het probleem van de gesp op zou lossen. Beetje luiigheid van mij dus.
Voor de geinteresseerde: Ik ben op zoek naar een nieuw baasje voor m'n meisje. 2 paarden goed verzorgen is me te zwaar aan het worden.

Tips en truuks uiteraard welkom
.
!!

!!