Friese merrie @ training B/L niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Friese merrie @ training B/L niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:16

Om ons in het kort even voor te stellen! :+ Mijn hoogste stand qua dressuur is L1+1 met een haflinger (enkele jaren terug). Nu met deze merrie in jan. 2011 begonnen en ondertussen B+6 :)
Thuis trainen we op L niveau, in ieder geval dat proberen we ;) (Wedstrijd dus B)
Ik heb vorige week van iemand anders les gekregen, ik miste de stelling en buiging (vooral rechtsom), galop ging vreselijk hard, mijn zit is :+ dat zegt vast genoeg ;)

Merrie is trouwens van 2004, voor de 'lol' gefokt zeg maar. In 2009 en 2008 veulentjes gekregen ;) Erg leergierig paardje!

Problemen:
- Ik ziet niet recht in het zadel (kreeg het vorige week te horen)
- handen moeten lager
- op de kont zitten met galop
- benen stiller houden
- Paard wil nog wel eens graag een stapje te hard
- We werken aan het wijken. Na de foto's / filmpjes is er een vriendin op gegaan om het haar even bij te leren. (Wel handig iemand die het zelf ook onder de knie heeft, om het dan mijn paardje te leren ;) )

Ik heb haar wat dieper gereden vandaag zodat ze er even goed doorheen is & dat het vrijdag weer wat soepeler gaat. (zodat we hier niet het hele topic commentaar over gaan geven ;) )

1.
Afbeelding

2. Hier zijn is mijn 'handen-probleem' duidelijk te zien :o
Afbeelding

3. galopje
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Typisch Meike :+
Afbeelding

7. Ja, we kunnen het ook netjes
Afbeelding

Op het einde deed de achteruit het niet meer :o

Nog een extra filmpje voor de nieuwsgierigen ;)

8. Klaaar!
Afbeelding

Commentaar is natuurlijk altijd welkom, (als de tekst hierboven maar gelezen is) maar wees wel een beetje lief voor ons ;)

:evaw:

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:32

Ik vind het er op de filmpjes erg fijn uit zien hoor! Toen ik de beginpost had gelezen dacht ik toch echt een stuiterballend iemand te zien :+ ..
Menig 1 zou jaloers zijn op zo'n keurige houding. Ik heb niet alle galloponderdelen gezien, maar ik vind voor zover ik kan beoordelen dat je best wel keurig zit. En je benen zijn helemaal niet erg beweeglijk.. Of ik heb die stukjes gemist?
Het ziet er erg fijn uit, je bent goed op weg!! En over dat diep rijden: dat is het moeilijkste niet bij die friezen, om ze op lengte te rijden en de neus eruit is een ander verhaal :j

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:37

Het ziet er goed uit. Wat heeft ze een mooie galop zeg! Booh wou dat Wiets zo in de galop loopt!

Let wel op dat je haar niet te vaak diep instelt, friezen hebben er zowieso een handje aan. Niet dat je dalijk weer juist moet gaan werken aan het eruit rijden. Maargoed, dat doe ik zelf ook wel eens om haar er goed doorheen te rijden.

Maargoed wou je vooral zeggen dat ik de galop echt super vond uitzien ! :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:40

Ze moet nog wel wat meer op lengte inderdaad, maar over het algemeen vind ik het er verder eigenlijk wel goed uitzien. :) Ik probeer altijd te doen alsof mijn teugels 'twee stokjes zijn die ik een beetje vooruit kan drukken', m.a.w. je houdt steeds de verbinding in stand en probeert steeds of je paard je hand iets volgt (en zelf het teugelcontact in stand houdt dan=aanleuning, dus je teugels mogen nooit in boogjes hangen, stokjes hangen ook niet en blijven ook altijd recht), waardoor ze achter de loodlijn vandaan gaat en het neusje er iets meer uit rijdt. Hoop dat je er wat aan hebt, succes verder!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:10

Lante schreef:
Ze moet nog wel wat meer op lengte inderdaad, maar over het algemeen vind ik het er verder eigenlijk wel goed uitzien. :) Ik probeer altijd te doen alsof mijn teugels 'twee stokjes zijn die ik een beetje vooruit kan drukken', m.a.w. je houdt steeds de verbinding in stand en probeert steeds of je paard je hand iets volgt (en zelf het teugelcontact in stand houdt dan=aanleuning, dus je teugels mogen nooit in boogjes hangen, stokjes hangen ook niet en blijven ook altijd recht), waardoor ze achter de loodlijn vandaan gaat en het neusje er iets meer uit rijdt. Hoop dat je er wat aan hebt, succes verder!

Dat weet ik! Maar als je de beginpost had gelezen, dan staat er bij dat ik haar vandaag even wat dieper reed zodat ik wat extra's had, en vrijdag weer wat soepeler is ;) Anders rij ik haar wel op lengte en met het neusje er uit. Maar dank je wel voor je commentaar

Niceee

Re: Friese merrie @ training B/L niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:02

Ik vind het er ook heel erg netjes uitzien. Je hebt een nette houding en je knappe paard loopt lekker! Jullie zijn de B vast snel uit! Veel plezier samen :)

marceltje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:40

Ik vindt dat hij er erg fijn overheen loopt. Ga zo door zou ik zeggen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:53

Ik begrijp niet waarom je dit paard dieper moet rijden 'om wat extra's te hebben'. Bij de meeste friezen moet je dit juist niet doen, omdat ze al zo makkelijk opkrullen, maar dit zal dan wel een uitzondering zijn... Hoe dan ook; veel succes verder. ;)

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:53

ten eerste wat een mooie fries heb je!!
ten tweede ben ik jaloers hoe je haar rijd ;) vind het er goed uitzien!!!

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:41

Ik vind het prettig om naar te kijken! als jij je houding :+ vind dan is de mijne :+ :+ :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:43

Dank jullie wel voor de complimenten! :D
@ Lante, dit is nog wel eens een fries om juist nét er uit te lopen.. :+ Moet eens in de zoveel tijd nét iets meer vragen. Elk paard blijft uniek ;)

ilsee5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:55

Ziet er super goed uit. En je hebt een hele nette houding.

oneword

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:33

ziet er goed uit, zou haar niet dieper laten lopen.

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:26

Ziet er netjes uit. Ik zou een fries alleen nooit ronder zetten, aangezien ze daar over het algemeen graag lopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:27

Mooi beestje, zoals eerder gezegd is, niet dieper laten lopen. :)