hoi ik heb een probleempje: als ik mijn paard aan de teugel laat lopen, loopt hy helemaal schuin ik heb al met beenhulpen hem proberen recht krijgen ,maar niks werkt. maar ik weet dat hij het moet kunnen, want hij was belgisch kampioen dressuur in de M2 reeks. echter sinds ik hem heb heb ik maar alleen recreatief gereden, omdat hij mishandeld werd bij de vorige eigenaar en ik hem wat rust wou gunnen. Nu enkele weken terug wou ik weer wat dressuur beginnen rijden, maar dan duikt dit probleem op. Het is niet dat ik de foute hulpen ofzo geef, want in de manege boektte ik goede resultaten in dressuur wedstrijden (wel in de laagste klasse,maar ik haalde verschilende prijzen).
Je paard ontwijkt de druk van een van je teugels. Waarschijnlijk heeft hij last van z'n gebit, dat hij daardoor die druk wil ontwijken. Even een afspraak maken bij de tandarts, en done.
kleinvosje
Geplaatst: 08-02-11 19:28
Wat bedoel je met schuin, zijn lichaam schuin of zijn hoofd? Het laatste is verkantelen en is rijtechnisch op te lossen met een goede instructeur.
Chaos
Geplaatst: 08-02-11 19:30
Ja gewoon rechtrichten, op 2 benen en 2 teugels, zelf ook recht zitten. Rechtrichten werkt op voltes heel goed. Ik zou zeggen neem eens goed les.
bonikaodin
Geplaatst: 08-02-11 19:34
hetzelfde als lydian zegt, en anders kan het mischien zijn dat je toch mischien iets meer druk met je ene hand geeft?
ik heb zelf ook op een paard moeten rijden die iets met de mond had en toen moest ik hem aan de teugel rijden om te kijken of ze nogsteeds last van haar mond had, en ze deed hetzelfde als jij nu zegt haar hoofd helemaal scheef. dus wel beter als je even de tandarts belt
GittekeZ1
Geplaatst: 08-02-11 19:40
Dit moet je echt met een instructeur op lossen je pony is veel verder dan jij wie zecht dat je niet met gewichtshulp traver vraagt en hij braaf doet wat je vraagt
en een getraint paard niet door trainen is ook niet goed voor de spieren dat had wel afgebouwd moeten worden Er zijn veel dingen die de oorzaak zijn Kleinvosje geeft het ook een oorzaak en oplossing
Cassidy
Geplaatst: 08-02-11 19:42
Ieder paard is scheef, heeft voorkeur voor een bepaalde kant. En dat moet je rijtechnisch op gaan lossen, en de correcte spieren trainen.