Bamboli Z 1e keer in the picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bouwpakket

Bamboli Z 1e keer in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:52

Zal eerst even de merrie voorstellen, ik rijdt dit paard voor een eigenaar, dus is niet van mij. Bamboli is nu vijf jaar, december 2009 hebben we haar zadelmak gemaakt en in maart 2010 hebben we onze eerste wedstrijd gereden, bijna iedere week in de prijzen met daarbij ook vele winstpunten, verder doe ik soms met haar mee aan jonge-paarden-wedstrijden waar ze in Heesh een tweede plaats behaalde, helaas was ze tijdens de Pavo-cup hengstig en wilde dus niet lopen haha...

Een paar weken geleden was het zover, de brabantse kampioenschappen indoor in schijndel, van de zomer ben ik er al geweest in de klasse B met als resultaat de 1e dag 2e en de tweede dag 7e super tevreden dus. Op 29 januari was het zover nu in het L1, de hele week ervoor problemen gehad, ze gooide steeds haar tong eruit, dus vrijdagavond is de tandarts nog geweest en die heeft haar tanden geveild, heeft wel iets geholpen, maar ze doet het nog steeds soms, helaas dus de neusriem iets strakker moeten doen waardoor ze erg sterk werd.

Het resultaat super sterk drafgedeelte, maar helaas een bommetje dat ontploft in de galop... 209 punten bij hoofdjury (1e) en bij andere jury 185 (16e) Helaas erg groot verschil, had ertussenin moeten zitten bij beide, maar uiteindelijk was ik 6e!!! super blij dus en nog even een ererondje mogen doen, daar was ze natuurlijk overenthousiast haha...

Maar genoeg gekletst, hierbij het filmpje, tips zijn van harte welkom, jury gaf al als tip om paard nog meer naar de hand toe te rijden...

http://www.youtube.com/watch?v=DF0TUbwvq_s

Sheran

Re: Bamboli Z 1e keer in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:55

Het ziet er leuk uit en hij doet de figuren mooi, maar het ziet er heel gehaast uit, vind ik. De activiteit is prima maar het is mooier als het wat beheerster blijft :)

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:57

klopt ja, ze was hier erg heet, en dan vind ik het sosm moeilijk om haar rustig te houden met impuls, dus ben dan ooit geneigd om iets te veel te gaan doen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:22

Ik mis even waarom je helaas de neusriem iets strakker hebt moeten doen? Dat lijkt me uberhaupt geen oplossing...

Super knap paard zeg :) Ziet er uit als een fijn te rijden dame, soms is het beeld wat gehaast en loopt ze daardoor wat over haar tempo, maar het ziet er heerlijk uit :)

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 12:33

neusriem strakker was even een noodoplossing omdat ze net een week voor de kampioenschappen steeds haar tong aan de zijkant eruit hing, dus geen tijd meer om dat even rijtechnisch goed op te lossen, ben daar nu hard mee aan het werk en begint alweer beter te worden, heb nl soms de neiging om zelf rechts te vast te houden en daarmee heb ik dat gecreeerd, maar nu ik rechts wat meer los kan laten wordt het minder

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:42

Ik snap de noodoplossing, alleen snap niet waarom je voor een noodoplossing kiest ;)

Wel fijn dat je het nu goed aan het oplossen bent :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:04

Ziet er netjes uit

alleen waar ik me aan irriteer is dat constant geprik met je sporen, zelfs op momenten dat het echt niet nodig is
voor verfijning is het toch???

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:29

Bouwpakket schreef:
neusriem strakker was even een noodoplossing omdat ze net een week voor de kampioenschappen steeds haar tong aan de zijkant eruit hing, dus geen tijd meer om dat even rijtechnisch goed op te lossen, ben daar nu hard mee aan het werk en begint alweer beter te worden, heb nl soms de neiging om zelf rechts te vast te houden en daarmee heb ik dat gecreeerd, maar nu ik rechts wat meer los kan laten wordt het minder

Persoonlijk had ik dan even gewacht om het eerst rijtechtnisch op te lossen voordat ik weer zou gaan starten. Daar rijd je toch immers wedstrijden voor? Om te toetsen hoe het er rijtechnisch voor staat?

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 13:30

@pasterza
Ja normaal idd wel, alleen vond het jammer dat ik dan de kampioenschappen moest laten schieten, nu heb ik wel even een time-out genomen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.