Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Femke, ik rij nu 8 jaar en heb sinds 3 jaar mijn eigen paard
, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. Ik heb eerder altijd gereden op een manege, helemaal super gewoon!
Spijt dat ik daar weg ben. Maar helaas. Mijn paard durft niet in de trailer. Ik ben gaan rijden dichter in de buurt bij een manege waar we rijdend heen konden. Lekker makkelijk. Ik heb daar een tijdje gereden maar vond het toch niets, veel te groot niveauverschil en te volle lessen. Ik als er foto's of filmpjes van mij gemaakt werden viel het me op dat ik scheef zit en voorover buig (vooral in de draf voorover). Er is me daar nog nooit wat van gezegd. Ik heb nu een aantal lessen gehad van mijn buurvrouw en die zei gelijk, 'Ja, je hangt naar rechts en je gaat voorover hangen.' Okey, dus dat was al de eerste stap die we maar eens moesten verbeteren. Maar,,... Het lukt me nog steeds niet echt goed. Heeft er iemand nog meer tips voor mij om het te verbeteren? Ik heb al eens een week zonder zadel gereden of zonder stuigbeugels. Dit ging goed, maar zogauw ik weer in het zadel ga zitten gaat het weer verkeerd. Zou het misschien aan het zadel kunnen liggen? Dat ik naar rechts hang. Voor mijn idee zijn de beugels ook nooit gelijk.
Tips zijn van harte welkom. Alvast bedankt!
. Morgen wordt het weer mooi weer dus ik ga gelijk aan de slag
Aan de ene kant van mijn been zijn dus mijn spieren sterker dan aan de andere kant, waardoor hij alsware ontspoort. Vooral na het traplopen en sporten had ik er last van. Na het rijden niet echt. Zo af en toe. Vaak dat ik hem moest buigen en strekken, dan knakte hij en was het zeurderige gevoel weer over. Maar het gaat al weer beter. Heb vandaag ook weer gereden. Ging voor mijn gevoel wel goed.
Jwz. Bah. Verder eigenlijk niet.