Fries Anne @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsieslii

Fries Anne @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 19:10

Na lang twijfelen toch weer na een hele tijd geleden een topic ..

Gister heb ik Anne weer gereden, ik vond het voor mijn gevoel niet goed gaan, maar nu ik de filmpjes terug kijk vallen ze toch niet tegen.

Waar we aan moeten werken: De aanleuning, ze mag wat langer in haar hals, (op het filmpje lijkt ze wat gespannen in haar hals, maar dat is niet zo, ze liet gewoon netjes los) en minder diep soms, actiever op het been(als iemand filmt dan vertikt ze actiever te worden op mn been), mijn handen en benen stil, hakken laag en teugels soms korter, en op het goede been lichtrijden.

Hou er wel rekening mee dat we net pas weer bezig zijn met rijden en beide ziek zijn geweest, we moeten weer op het ritme komen die we eerst hadden, we doen het rustig aan allemaal en ik geef het allemaal tijd. Ons niveau is op dit moment B.

Heb geen losrijfilmpjes! (en geen stap filmpjes, nee ik heb niet heel de tijd gedraaft, veel gestapt door dat we beide bijna geen conditie hebben)
Filmpje 1:
View My Video

Klik op de foto voor het andere filmpje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 07-02-11 19:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Jenny_S

Re: Fries Anne @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:16

filmpje is niet heel duidelijk, lange stukken ver weg
maar voor zover ik kon zien:
hakken uitdrukken en tenen naar binnen dus rechter naar voren

voor de rest moeilijk te beoordelen

veel plezier

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:23

Inderdaad jammer dat het filmpje niet zo duidelijk is.
Wat ik nog wil toevoegen bij Jenny_S' commentaar: in draf moet je niet bij iedere pas drijven.
Leuk paardje ^^

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:35

Een duidelijk filmpje is wel makkelijker om tips of opmerkingen te geven.
Maar wat je wel kan zien zijn idd wat houdingspunten

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:46

Wat mij meteen opviel waren je handen, Je hebt deze op sommige monenten echt tot op je buik.. dus teugels korter en je handen netjes voor je dragen..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:53

Leuke combinatie!

Het lijkt nu alleen of je hem omhoog probeert te houden, je hebt je handen best wel overdreven hoog en dicht bij je buik. Je mag ze veel meer naar beneden doen en net na zijn schoft (hoogte).
Ook irriteer ik me aan het vele aandrijven, bij elke stap die hij zet drijf jij aan, probeer je been veel stiller te houden, hakken uitdrukken en teentjes naar binnen.
Met doorzitten veel meer OP je kont en IN het zadel zitten, je duwt hem nu als het ware naar voren.
Veel succes! :)