Knarsetanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristie14

Knarsetanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:11

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paard
en heb een hele leuke gevonden
alleen knarst dit paard met zijn tanden
onder het rijden.

Nu heb ik hier zelf totaal geen ervaring mee,
en weet eigenlijk niet waardoor dit komt
en of dit gevolgen e.d. heeft?

Heeft iemand hier misschien ervaring en antwoord op?

ChaCha1993

Re: Knarsetanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:20

mijn paard doet het ook en heb het toen nagevraagt bij de dierenarts.

die vertelde mij dat het geen probleem is en ook niet voor problemen kan zorgen.
het is gewoon iets eigen van het paard. dus maak je geen zorgen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:48

Ik zou er wel even wat extra aandacht aan besteden, want knarsetanden is vaak een uiting van pijn of ongemak en dat moet ergens vandaan komen. De oorzaak kan zowel lichamelijk (last van de rug, blokkades etc.) als rijtechnisch (bijv. een te strenge hand) zijn. Ook kan het een gewoonte zijn (geworden), maar om pijn en lichamelijke oorzaken uit te sluiten zou ik het paard goed laten keuren! Of ga er voordat je besluit nog eens kijken en neem iemand mee die er meer kijk op heeft.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:25

Mijn paard knarsten altijd als de oefening hem te moeilijk was (onvrede?) ook zijn er paarden (net als mensen) die het doen uit gewoonte.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:27

Ik weet niet wat je met het paard gaat doen? Als je ook van plan bent om dressuurwedstrijden te gaan rijden, moet je even bedenken dat je snoeihard afgerekend kan en gaat worden op knarsetanden, zeker als het gedurende de hele proef is.

Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:31

Ik zou hem in ieder geval goed na laten kijken, ook of hij pijn in z'n rug heeft of last van zijn gebit en natuurlijk laten keuren!

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:48

Mijn meneertje doet het ook! Vooral als hij iets moeilijks heet gedaan en ik heb even lange teugel geef.. Dan kreunt ie er ook nog eens heel hard bij.. Net zo'n oude opa!! :') Ook doet ie het soms als hij een oefening moeilijk vindt. Bij Meneer is het inid. niets lichamelijks (zit hem meer tussen de oren denk ik;))
Maar knarsen kan wel een uiting van pijn zijn.. dus zal hem wel even laten onderzoeken als ik jou was!