Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
s0173957 schreef:Neem een strokoord, maak daar een lus van waarbij je je handen zo'n 20cm uit elkaar kan doen en rij daar enkele keren mee en je zal je handen wel leren stil houden...
Of een houten stokje van zo'n 20cm lang (bv van een afgebroken borstelsteel ofzo)... zo heb ik het toch geleerd!
xSannnn schreef:Voor het te vast houden zal ik je echt aanraden lessen te nemen en anders een ander te zoeken die hierop let, en met post elastiekjes rijden. Dit ziet er echt dom uit, maar hier zit rek in zodat je het paard niet vast zet maar het helpt je ook goed je handen op ongeveer de zelfde plek te houden. Het knapt niet snel, maar kan wel kapot gaan. Lijkt me een prima oplossing voor jou probleem:)
Bonnelover schreef:xSannnn schreef:Voor het te vast houden zal ik je echt aanraden lessen te nemen en anders een ander te zoeken die hierop let, en met post elastiekjes rijden. Dit ziet er echt dom uit, maar hier zit rek in zodat je het paard niet vast zet maar het helpt je ook goed je handen op ongeveer de zelfde plek te houden. Het knapt niet snel, maar kan wel kapot gaan. Lijkt me een prima oplossing voor jou probleem:)
Ik ben zelf ook een amazone met een, helaas, onrustige hand. Ben wel benieuwd wat jij precies bedoeld.

xSannnn schreef:s0173957 schreef:Neem een strokoord, maak daar een lus van waarbij je je handen zo'n 20cm uit elkaar kan doen en rij daar enkele keren mee en je zal je handen wel leren stil houden...
Of een houten stokje van zo'n 20cm lang (bv van een afgebroken borstelsteel ofzo)... zo heb ik het toch geleerd!
Lijkt mij het elastiek ding toch wat prettiger, dit lijkt me nogal een stugge manier voor je handen
en ik merk hierdoor ook dat ik nog meer met mijn benen moet gaan rijden, en dat ik mijn teugels veel te los houd.. mijn paard trekt ze namelijk zo hoppa uit mijn handen!!