Zenuwachtig worden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Zenuwachtig worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:59

Ik heb een KWPN'er met als vader Democraat en aan de moederskant Zevenster! Hij wordt dit jaar 11 en ik heb hem nu 3 jaar.. Ik start hem dit jaar M1. We hebben samen al veel geleerd! Maar we zitte met een klein probleempje: het zit zo dat als ik hem iets nieuw wil aanleren, dat hij zich dan zenuwachtig maakt en dit is heel moeilijk op te lossen. Op die 3jaar tijd heb ik mij met vanalles bezig gehouden, ook omdat die op zich nog niet veel kon (zoals wijken, eenvoudige galopwissel, appuyeren enzo..) Nu is het mij gelukt om hem een mooie eenvoudige galopwissel te rijden, naatuurlijk is dit niet zonder slag en stoot geweest. Telkens als ik het vroeg werd hij zo zenuwachtig, hij jaagde zich zo op.. Maar het is me toch gelukt! Het wijken lukt nu ook. Contragalop heb ik hem ook moeten leren en dat is ook gelukt.

Nu ben ik vooral bezig met appuyeren en voornamelijk in stap om zo tot een kurzkehrt (ofz) te komen, ook omdat niet lukt. Ik maak grote volte en breng achterhand naar binnen en houd de stelling aan van appuyeren.. Maar daar maakt hij zich zo druk in, maar de volhouder wint ;) Dit zijn beginsels!

Nu wil ik hem de vliegende wissel leren (contra, verruimen, terugnemen enzo lukt allemaal) maar als ik een wissel probeer te rijden, wordt hij weer zenuwachtig. Ik probeer hem zo laag mogelijk te rijden enzo, totaal op ontspanning.

Iemand die mij kan uitleggen op welke manier ik hem op een rustige manier een galopwissel kan leren, of een appuyemnt te leren...

Ik vind het nu het moment om hem die wissel aan te leren want stel dat ik ooit in Z start en dan nog moet aanleren lukt het me nooit...

Hier wat foto's van mijn beestiie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dank je! En wees vriendelijk...

Grtz

Hannelore

Sabrina1304

Re: Zenuwachtig worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:11

Ik zou hulp vragen van iemand die er verstand van heeft en jou kan begeleiden; een goede instructeur/instructrice dus.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:10

Sabrina1304 schreef:
Ik zou hulp vragen van iemand die er verstand van heeft en jou kan begeleiden; een goede instructeur/instructrice dus.

Dat ben ik ook van plan, is het beste denk ik ... ;)