Graag tips voor het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Femmmieee

Graag tips voor het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:36

Hoi allemaal,

Ik zou graag tips willen hebben over het rijden, ik zit ongeveer een jaar op les en ik vind dat ik ook nog wel dingen kan leren enzo. want dat kan altijd nog, bijvoorbeeld nu zit ik in galop vaak gespannen, en een tijdje geleden zat ik nog niet goed met mijn hakken naar beneden
hier heb ik een paar foto's, ik hoop dat jullie tips voor me hebben! ( ik zit op ongeveer de meeste foto's op een andere pony)
[img]http://i56.tinypic.com/33onslh.jpg[img]
Ik zat er net op ik weet dat ik mijn hakken nog niet goed naar beneden had ;)
[img]http://i51.tinypic.com/20kb2u8.jpg[img]
Een beetje wazig maar je kunt wel een beetje zien hoe ik rij ;)
[img]http://i55.tinypic.com/fz163q.jpg[img]
Van ver af genomen

Meer foto's heb ik zo niet :S
Maar alvast bedankt voor alle tips :D
Groetjes Anouk99

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:37

anouk99 schreef:
Hoi allemaal,

Ik zou graag tips willen hebben over het rijden, ik zit ongeveer een jaar op les en ik vind dat ik ook nog wel dingen kan leren enzo. want dat kan altijd nog, bijvoorbeeld nu zit ik in galop vaak gespannen, en een tijdje geleden zat ik nog niet goed met mijn hakken naar beneden
hier heb ik een paar foto's, ik hoop dat jullie tips voor me hebben! ( ik zit op ongeveer de meeste foto's op een andere pony)
Afbeelding
Ik zat er net op ik weet dat ik mijn hakken nog niet goed naar beneden had ;)
Afbeelding
Een beetje wazig maar je kunt wel een beetje zien hoe ik rij ;)
Afbeelding
Van ver af genomen

Meer foto's heb ik zo niet :S
Maar alvast bedankt voor alle tips :D
Groetjes Anouk99

Zo zijn ze wel zichtbaar

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:38

kan er niet echt wat van maken, mijn tip, betere foto's laten maken en dan nog eens plaatsen

Femmmieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:41

Qimm schreef:
kan er niet echt wat van maken, mijn tip, betere foto's laten maken en dan nog eens plaatsen

Oooo okeee ik heb er wel meer maar ze staan ergens op de computer op en die kan ik zo niet vinden ;$

Qimm

Re: Graag tips voor het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:43

handige tip voor de volgende keer, verzamel duidelijke foto's waarop je zowel links als rechts om rijdt in alle 3 de gangen. Dat is voor de kijkers thuis het duidelijkste en alleen over duidelijke foto's kan goed advies worden gegeven.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:44

Als eerste, doe die hulpmiddelen af! Zo leer je nooit fatsoenlijk paardrijden. Ik kan zo niet echt oordelen, eerst betere foto's.

Femmmieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:47

Qimm schreef:
handige tip voor de volgende keer, verzamel duidelijke foto's waarop je zowel links als rechts om rijdt in alle 3 de gangen. Dat is voor de kijkers thuis het duidelijkste en alleen over duidelijke foto's kan goed advies worden gegeven.

Okeee
Ik heb op maandag les op de manege dan zal ik vragen als mijn moeder foto's zou willen maken ;)
Dan zet ik die er dezelfde dag op of de dag erna dan kijk ik nog wel even maar dan kijk ik eerst wel als ze goed zijn

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:48

oh en wil je dat je topic blijft staan dan moet je nog meer info in je beginpost zetten, is wel een sticky voor. Even lezen

Femmmieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:49

calypsoo schreef:
Als eerste, doe die hulpmiddelen af! Zo leer je nooit fatsoenlijk paardrijden. Ik kan zo niet echt oordelen, eerst betere foto's.

Als je met hulpmiddelen de zweep bedoeld kan dat niet af want op de manege moet ik een zweep op de manege moet ik een zweep op de pony hebben, maar die gebruik ik nooit

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:06

anouk99 schreef:
calypsoo schreef:

Als je met hulpmiddelen de zweep bedoeld kan dat niet af want op de manege moet ik een zweep op de manege moet ik een zweep op de pony hebben, maar die gebruik ik nooit

Nee, die bijzettouwtjes op de eerste foto. ;)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:06

Ja het enige wat ik je van deze foto's kan meegeven is; laat je bovenarm meer ontspannen naar beneden afhangen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:07

Calypsoo. Hopelijk begrijp je dat de TS hier niets over te zeggen heeft...
Het is een manege... daar kan je je mond opentrekken wat je wilt.... maar werkt toch niet.

Ik zou graag nieuwe, recente duidelijke foto';s zien.
Kan je volgende week iemand vragen om foto's te maken?
Dan kunnen we dit beter beoordelen. :)

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:14

ik kan er ook niet echt wat van maken maar bij 2 foto's zit je erg met je armen naar voren
dus mijn tip is je ellebogen iets meer buigen

Femmmieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 15:21

okeeee ik vraag maandag aan mijn moeder als ze foto's wil maken, als ze foto;s gemaakt heeft zet ik ze erop
ik probeer als er foto's gemaakt zijn ze er meteen op te zetten maar het kan zijn dat mijn moeder dat niet wil :S
maar dan vraag ik nog wel iemand anders en als het echt niet lukt met de foto's dat ze nog niet duidelijk zijn dan weet ik het ook eingelijk niet echt :S
ik kan dan nog vragen voor volgende week, en in draf en galop is het eingelijk een beetje wazig, en in galop hoeft het van mij ook niet eens want ik zit meestal niet goed in galop, ik zit met mijn benen recht vooruit en gespannen, ik probeer er veel aan te doen en galoperen gaat ook steeds beter :D
ik weet het ik zit hier niet zo goed op de foto's
owjaa en dat elastiek dat moet de pony om van degene die mij lesgeeft daar heb ik dan niks over te zeggen dat moet er dan gewoon om, vind ik ook niet zo fijn om mee te rijden maar is niet anders ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:28

Heeft iemand al getemd? Ik ga het nu in elk geval doen, dit staat niet goed.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:15

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.