Sinds dat wij op een nieuwe stal zijn heeft mijn paard wat moeite met galopperen. Dit, terwijl galop altijd haar beste en makkelijkste gang was.
Het gaat al wel steeds een klein stukje beter en ze kan al steeds iets langere stukken goed galopperen, maar aan 1 zijde gaat ze vaak na een half rondje weer overkruist.
Wat meer info:
Paard is 13 jaar. We zijn per 12-01 verhuist naar een nieuwe stal. We rijden nog niet op kaar, maar ik werk los en bijrijder longeert met lijn. Zowel los als met lijn heeft ze het. Ze heeft wel ongeveer 2 a 3 weken vrijwel stil gestaan, ivm dat ze slecht tegen veranderingen kan.
Ik weet zeker dat ze vast zit achter de oren, dit komt ivm hangen. Voor de rest hebben we dus wel een andere bodem in de bak.
Op 16-02 komt de ostheopaat al ivm de problemen in dr nek. Ik ga dit natuurlijk dan ook aankaarten en word er naar gekeken. Hoefsmid komt begin maart en die kijkt ook gelijk dr tanden na (maar hier lijkt mij het probleem niet te zitten
).Paard komt ook hele dagen buiten.
Nu:
Kan dit probleem ook vanuit dr nek komen?
Kan het ook zijn dat het komt door een andere (hardere) ondergrond?
Of is dit echt iets wat meer vanuit dr rug komt?
Of komt het misschien dat ze even vrijwel op rust heeft gestaan (ze zit sowieso nog weinig in bespiering)?
Ze eet en mest etc gewoon voldoende. Ik heb niets gehoord over dat ze misschien vast heeft gelegen in stal of paddock, maar dat betekend niet dat het niet heeft plaats gevonden natuurlijk. Ook is ze gewoon vrolijk.