Mijn paardje gaat hangen aan mn handen en gaat sloffen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Mijn paardje gaat hangen aan mn handen en gaat sloffen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 18:10

Hallo iedereen,

God god god het volgende probleem, het houd ook nooit op :roll:

Vandaag les gehad, ging eigenlijk wel goed, alleen ik merkte heel snel dat hij op de lange zijde wat in mn handen ging hangen.. Het was op zich een best goed teken omdat hij op zn bit was aan het kauwen en lekker ontspannen was ;) maar hij ging wel erg sloffen, en had nog maar erg weinig actie op de achterhand, wat ik dus wel heel erg vervelend vond.. Ik heb hem toen door laten lopen, maar dan kreeg je het al snel dat dat hoofd zo omhoog ging. Als ik hem dan tegen hield (om het hoofd omhoog houden tegen te houden) ging die een beetje bokkerig doen, ofja van die sprongetjes maken snappen jullie :) ?

Hebben jullie tips om dit gehang een beetje tegen te gaan ? of moet ik het juist zo laten omdat dit een goed teken was.. Ik heb er tijdens de les geen aandacht aan besteed, heb er ook nog niks aan gevraagd van mn instructrice ;)

Groetjes :)

(mocht hier al een topic over lopen, of staat het verkeerd, of je dan voor me wilt temmen, of het iig wilt zeggen :))

Sabrina1304

Re: Mijn paardje gaat hangen aan mn handen en gaat sloffen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:03

Ik zou toch je been er goed aanhouden en hem wakker maken/houden achteraan.
Probeer je teugels dan niet strakker vast te houden ofzo (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen) maar probeer hem je hand te laten volgen. Als ie z'n hoofd in de lucht gooit gewoon proberen om in het vlottere tempo hem terug te laten zakken. Het is voor hem een grote moeite om vlot over zijn rug te lopen en te ontspannen dan om te sloffen met zijn neus in het zand ;) Dit zal dus wel even oefenen worden...

noad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:37

Zo zou ik het ook doen Sabrina1304

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:47

Los die voorkant en voorruit dan, een paard moet van achteruit naar voren worden gereden ;)

Een paard wat gaat hangen is niet goed aan je been en een paard dat sloft is niet actief achter. Die voorkant lekker loslaten,en veel overgangen en schijnovergangen rijden zodat hij achter actief komt en beter voor je been gaat lopen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:52

Ik zou de voorkant met rust laten en de achterhand activeren. Dus gaan werken aan buiging/stelling dat zodat hij zn rug los laat, buik aanspant en leert om de achterhand eronder te zetten. Op het moment dat jij hem aanspoort en hij wil gaan bokken/springen, dan zou ik hem aan het werk zetten. Dus bijvoorbeeld op de volte zetten, wijken o.i.d. En dan kan je bijvoorbeeld stelling gaan vragen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:59

Wat de rest al zegt: Ga niet aan de teugels hangen. Je rijdt een paard van achter naar voren. Als de achterhand niet meekomt, kan je wel proberen om het hoofd laag te houden, maar je krijgt dan nooit een goede verzameling. Wat je beter kan doen is zijn aandacht erbij houden. Veel tempowisselingen en voltes. :)

siqojaskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:00

Sabrina1304 schreef:
Ik zou toch je been er goed aanhouden en hem wakker maken/houden achteraan.
Probeer je teugels dan niet strakker vast te houden ofzo (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen) maar probeer hem je hand te laten volgen. Als ie z'n hoofd in de lucht gooit gewoon proberen om in het vlottere tempo hem terug te laten zakken. Het is voor hem een grote moeite om vlot over zijn rug te lopen en te ontspannen dan om te sloffen met zijn neus in het zand ;) Dit zal dus wel even oefenen worden...

Ja, dit is denk ik wel de beste oplossing :D

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:27

Enigste tip is been geven en leren tempo te bepalen door je zit

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:03

Heb je de achterhand er goed ondergereden?

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 05:12

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:57

Was het niet verstandig om dit aan je instructrice te vragen in de les b.v??
Want zij had jou daar in moeten kunnen begeleiden lijkt mij,
Het hangen in de hand betekend dat hij zijn achterhand niet goed gebruikt, dus te veel duwt in zijn beweging.
Miss toch een andere lesgever zoeken , want die zou jou op dat moment tips moeten hebben kunne geven waar je mee aan de stal kan gaan.
Idd stelling buiging, zijgangen enz,
Blijf op de volte, de lange zijde is nog te moeilijk voor het paard om jou in balans te dragen,leer zelf de theoretische kant van het paardrijden,

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:35

Teugels losjes op contact en voorwaarts. Als hij niet meer aan je been is, dan eerst maar desnoods met de kop omhoog doorlopen.

Zijgangen is heel leuk, maar als hij nog niet aan het been is, zal dit geen oplossing zijn. Je paard moet leren op eigen benen te lopen, ipv jouw als vijfde been te gebruiken. Juist wel lange zijdes. Doorrrrdraven.

ChaCha1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:38

probeern boven je tempo te rijden zodat je paard de achterhand eronder kan zetten, hierdoor zal je paard de voorkant los laten. hou dit voel het is even doorbijten maar je zult snel resultaat merken. als je paard hangt in je handen geef je met allebij de handen druk zodat je paard zijn hoofd omhoog doet en zet hem voor je gevoel op de achterhand en ga weer verder met het boven je tempo rijden voor je gevoel. wat bij mij erg geholpen heeft is als mijn paard in mijn handen hing terweil ik voor mijn gevoel boven mij tempo reed liet ik de teugel gewoon los. zo valt je paard als gezechte met ze smoel op de grond omdat je paard niks meer om te hangen heeft. op een gegeven moment zal je paard dit vervelend vinden en niet meer hangen als jij het blijft herhalen terwaal die hangt. geeft niet op het kan soms lang duren voordat je paard zich overgeeft. als je paard mooi aan de teugel loopt en op ze eigen benen onstpan dan je handen. laat merken dat als je paard ontspant in je hand dat jij ook ontspant. succes!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:05

Heey :)

wowww lees nu pas alle antwoorden :D

bedankt allemaal :) morgen eens toepassen :)

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:57

Veel overgangen en schijnovergangen werken naar mijn idee nog het beste om de achterhand sterk te maken. De overgang zal dan wel een actieve overgang moeten zijn en hierbij zal je paard het hoofd er met name in het begin vast wel even uit gooien.
Je moet maar zo zien: Wanneer je probleem wisselt zit er vooruitgang in je training, als je hetzelfde probleem blijft hebben sta je blijkbaar stil...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:05

Hallo,

ik heb het vandaag eens geprobeerd :) hij gebruikt idd veel te weinig die achterhand, loopt teveel op de voorhand enz ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:10

M_hartje_M schreef:
Hallo iedereen,

God god god het volgende probleem, het houd ook nooit op :roll:

Vandaag les gehad, ging eigenlijk wel goed, alleen ik merkte heel snel dat hij op de lange zijde wat in mn handen ging hangen.. Het was op zich een best goed teken omdat hij op zn bit was aan het kauwen en lekker ontspannen was ;) maar hij ging wel erg sloffen, en had nog maar erg weinig actie op de achterhand, wat ik dus wel heel erg vervelend vond.. Ik heb hem toen door laten lopen, maar dan kreeg je het al snel dat dat hoofd zo omhoog ging. Als ik hem dan tegen hield (om het hoofd omhoog houden tegen te houden) ging die een beetje bokkerig doen, ofja van die sprongetjes maken snappen jullie :) ?

Hebben jullie tips om dit gehang een beetje tegen te gaan ? of moet ik het juist zo laten omdat dit een goed teken was.. Ik heb er tijdens de les geen aandacht aan besteed, heb er ook nog niks aan gevraagd van mn instructrice ;)

Groetjes :)

(mocht hier al een topic over lopen, of staat het verkeerd, of je dan voor me wilt temmen, of het iig wilt zeggen :))

Je hebt les, daar betaal je neem ik aan voor? Waarom vraag je het dan niet aan je instructeur/trice op het moment dat het gebeurd?
Die zou jou dan op dat moment het beste kunnen helpen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:15

Hallo,

ja de les ging op dat moment redelijk goed :) ik wou op dat moment graag verder met de oefeningen, en daar even geen aandacht aan besteden, gister hebben we dat wel gedaan, we hebben eens een balkje neer gelegd om te kijken wat zijn reactie daarop was

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:56

waar was dat balkje voor dan??
daar maak je zn achterhand niet actief van hoor ;)

Overleg met je instructrice hoe je hem op achter moet krijgen..
Want met tips en trucs lukt dat niet..
je moet het zelf voelen en je instructrice moet zeggen wanneer het wel goed gaat.. en hoe je het moet doen..

vooral een kwestie van voelen wanneer je paard wel actief op achter is..