Ik spring al een tijdje Z met mijn 8jarige E-pony (van Metall) en heb genoeg winstpunten voor promotie. Maar het probleem is dat als ze in de ring komt, absoluut niet meer te houden is. Het lijkt wel of al haar "blije emoties" eruit komen. Ze gaat dan verschrikkelijk hard rennen. Ze komt wel goed uit en ik kan de afstanden allemaal goed rijden maar heb in de rechte stukken niet echt optimale controle. Ik rij wel met een pessoa bit omdat ik anders (ik rij normaal met een enkel gebroken watertrens dressuur) helemaal niks meer te zeggen heb.
Ik rij eigenlijk altijd dressuur en dat gaat super. Ze is ontspannen en doet alles. Ik rij M1.
Met losrijden gaat ook alles goed en is ze rustig en is niet aan haar af te merken dat ze zenuwachtig is ofzo. Eerder sloom.
Zou het toch komen doordat ik haar niet goed rij of niet genoeg daarin oefen of omdat ze gewoon té blij is?
Heeft iemand er ervaring mee? Het maakt mijn resultaten niet slechter omdat ik vaak bij de beste 3 eindig maar het gevoel is nooit echt lekker na zo'n wedstrijd.
Graag tips!!