na een zeer lange en zware tijd heb ik voor het eerst weer gesprongen met mijn paardje.. Ze is een tijd erg ziek geweest, waar een zeer lange herstelperiode aan te pas is gekomen.. gezien mijn paardje weer helemaal de oude is, wilde ik het toch weer een keer proberen. Ik rij met mijn paard tot nu toe alleen dressuurwedstrijden, wat ik vanaf april weer wil gaan oppakken, inmiddels zijn we met 5 wedstrijden naar B+6 gereden. Het probleem waar we momenteel vooral tegenaan lopen, is dat ze erg vastzit op rechts, hiervoor gaat binnenkort ook een masseur/kraker komen.
Wat gegevens van mijn paard:
naam: U Hoge Werfs ubana
roepnaam: UB, Ubana
leeftijd: 04-2001
geslacht: merrie
stokmaat: 1.73 ong.
afstamming: Gribaldi x Pion
dressuur: B+6
springen: nog niet uitgebracht
Het zijn alleen lage sprongetjes om het weer rustig aan op te pakken en niet meteen te veel te vragen. Ik was erg tevreden met hoe ze het deed. alleen zette ze soms wat vroeg af waardoor ik soms net te laat was met meekomen.
dan hier de foto's, uiteraard heb ik eerst goed warm gereden en ben ik niet gelijk gaan springen:

braaf paard..

net te vroeg foto genomen..
tjah wat zal ik hiervan zeggen..
beetje vroege afzet en niet goed mee boven de sprong.
ja bijna..
tussen de sprongen door even stappen..

wat een lang paard heb ik..!!

best for last..
nou nog even een foto als indicatie hoe het ooit was, dit is ongeveer 1 jaar en 3 maanden geleden.

UB 1 meter..

dat waren ze weer. Tips zijn altijd welkom.!! maar hou het wel aardig..

eigen commentaar:
*ben heel erg geneigd de verlichte zit aan te nemen alsof het een sprong van 1.50 is. Me kruis moet dicht bij het zadel blijven.

vroeger was het altijd yahoo rennen over de hindernis, dus vindt eigenlijk dat ik ook al wel een heel eind op de goede weg ben..