neus over de grond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraja82

neus over de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 19:59

Ik gebruik met rijden ook clickertraining en nu heb ik tijdens longeren een paar keer geklikt omdat hij lekker actief met zn neus over de grond liep (wat we willen zien natuurlijk). Nu begint mijn paardje dat ook te doen tijdens het rijden en op zich is lang en laag natuurlijk prima, maar hij loopt echt zoooo laag dat ie bijna stofzuigt. Wat zal ik doen, dit stimuleren of negeren?

Hommage

Re: neus over de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:00

denk dat je op dat moment gewoon heel iets been moet geven zodat ie weer omhoog komt, denk niet dat hij dat direct koppelt aan dat longeren.. maar dat het eerder vanuit ontspanning is.. van dat kliken bij het longeren was denk ik ook maar 1x?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:03

Als het goed is ben jij diegene die bepaals hoe laag het paard loopt.
Aangezien je nog steeds contact hebt met je teugels en je benen.
Het is niet zo dat je je teugels losgooit en hopla, paard doet zijn snuit aan de grond.
Althans dat is bij hals strekken niet de bedoeling.

Dus jij bepaald door je rijden of ze met haar neus het zand in duikt dan wel met haar hoofd op
kniehoogte blijft.
En beiden kan, gewoon in alle gangen. (en alles ertussen in)

Soraja82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:36

jawel hij ziet het duidelijk als een nieuwe oefening. Maar jullie hebben gelijk, hij mag natuurlijk niet met zn neus naar de grond als ik daar niet om vraag.

Sabrina1304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:39

Ik zou ook gewoon hem goed aan je been houden als hij gaat stofzuigen zoals jij het noemt ^^
Gaat ie te veel hangen duw hem dan met je hulpen meer voorwaarts zodat z'n hoofd terug wat hoger komt.

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:01

Probeer ook tempowisselingen te rijden, dat houdt je paard actief, en rij figuren. Probeer ook afwisselend lager en iets minder laag in te stellen, dat hij went aan verschillende houdingen en niet als een duikboot naar beneden schiet. En goed van achteruit activeren. Succes

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:50

Het risico hiervan is,dat ze achter te weinig gaan doen. De mijne vind het moeilijk zijn rugspier lang te maken, nu nam hij fijn aanleuning aan en ging 'stofzuigen' maar deed achter te weinig. Controleer of je paard hierin wel actief is, zo niet, been bij en van voor een ophouding geven. Dit lijkt mij in dit geval het beste :)

siqojaskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:58

Gewoon omhoog laten lopen. Als ze te laag gaat lopen, doet ze achter niks meer.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:01

Zafier doet dit bij het longeren heel veel maar loopt wel gewoon vrij actief door. Je ziet hem gewoon heel ontspannen lopen. Dus ik denk dat het niet heel erg als je paard maar wel gewoon actief loopt en niet met een sukkeldrafje bijv. gaat draven.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:04

Ik zou het ook niet toelaten. Nu weet ik niet hoe ze normaal loopt. Als het eerst een sterrekijker was, dan is dit natuurlijk wel een vooruitgang en zou ik het vanaf hier oppakken en steeds iets hoger vragen. Maar als ze eerst normaal liep, dan zou ik inderdaad wat de rest al zegt, iets meer been geven. Want als ze stofzuigen lopen ze inderdaad ontspannen, maar ook erg op de voorhand en doet de achterhand praktisch niets, en dat willen we ook niet hebben ;)