Nadat ik 2 keer van Clover afgevallen ben kreeg ik grote angst om weer op haar rug te stappen, en hebben de lieve mensen bij mij op stal aangeboden om te helpen!
Ik moet weer leren wat meer vertrouwen te krijgen in mijn kleine lieve draakje, en Clover moet gewoon wat meer uitdaging krijgen in het werken.
Ze is nu sinds afgelopen zomer ongeveer onder de man, en we zijn nu beetje begonnen met het serieuze oppakken.
Even klein beetje achtergrond informatie. Clover is een tinker x quarter merrie van mei 2007. Ze is erg speels, en een lekkere puber. Wanneer ze voldoende uitdaging krijgt in haar werk erg braaf, en vind dit ook super leuk om te doen!
Vandaag zijn we begonnen aan de longe, eerst lekker los, even de grootste energie eruit, en vervolgens er een bijzetje aangehangen. Dit vind ze zelf erg leuk, gaat lekker lopen sjouwen. Ze wordt er echt enthousiast van
Hij ziet nog niet zo strak, vind ik ook niet nodig 
Vervolgens er op gestapt, maar omdat het zand toch wat zwaar werd voor dr, zijn we vertrokken naar de grote bak
!!!!Ik vond het zelf heel erg spannend, maar toen ik voelde dat het goed ging, begon ik steeds meer te ontspannen.
Clover was eigenlijk vooral ontzettend braaf

Toen het ook in de grote bak goed ging, werden we losgeklikt
. We hebben toen nog 1 rondje gedraafd, en toen lekker uitgestapt!We liepen allebei met een grote glimlach rond

Beginnend met het 'los' longeren!

Handen wat meer bij me houden, maar Clover ging als een
door de ring.
Bijzetje er aan

Mooi beengebruik!

en er op!

In de grote bak

Na afloop! Moe maar voldaan

Ik vind het heel fijn om tips te krijgen, en besef ook heel goed dat het nog niet perfect is.
Maar houd er wel rekening mee dat we eigenlijk al heel ver zijn voor ons doen, dus heel graag opbouwend

(de pijnlijke kont moet je er dan wel effe bijnemen)