Clovertje langzaam opbouwen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Clovertje langzaam opbouwen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:35

Dag lieve bokkers!

Nadat ik 2 keer van Clover afgevallen ben kreeg ik grote angst om weer op haar rug te stappen, en hebben de lieve mensen bij mij op stal aangeboden om te helpen!
Ik moet weer leren wat meer vertrouwen te krijgen in mijn kleine lieve draakje, en Clover moet gewoon wat meer uitdaging krijgen in het werken.
Ze is nu sinds afgelopen zomer ongeveer onder de man, en we zijn nu beetje begonnen met het serieuze oppakken.

Even klein beetje achtergrond informatie. Clover is een tinker x quarter merrie van mei 2007. Ze is erg speels, en een lekkere puber. Wanneer ze voldoende uitdaging krijgt in haar werk erg braaf, en vind dit ook super leuk om te doen!

Vandaag zijn we begonnen aan de longe, eerst lekker los, even de grootste energie eruit, en vervolgens er een bijzetje aangehangen. Dit vind ze zelf erg leuk, gaat lekker lopen sjouwen. Ze wordt er echt enthousiast van :) Hij ziet nog niet zo strak, vind ik ook niet nodig :)

Vervolgens er op gestapt, maar omdat het zand toch wat zwaar werd voor dr, zijn we vertrokken naar de grote bak :oo!!!!
Ik vond het zelf heel erg spannend, maar toen ik voelde dat het goed ging, begon ik steeds meer te ontspannen.
Clover was eigenlijk vooral ontzettend braaf <3

Toen het ook in de grote bak goed ging, werden we losgeklikt :oo. We hebben toen nog 1 rondje gedraafd, en toen lekker uitgestapt!

We liepen allebei met een grote glimlach rond :D

Beginnend met het 'los' longeren!

Afbeelding
Handen wat meer bij me houden, maar Clover ging als een :):) door de ring.

Afbeelding
Bijzetje er aan :)

Afbeelding
Mooi beengebruik!

Afbeelding
en er op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In de grote bak :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na afloop! Moe maar voldaan <3

Ik vind het heel fijn om tips te krijgen, en besef ook heel goed dat het nog niet perfect is.
Maar houd er wel rekening mee dat we eigenlijk al heel ver zijn voor ons doen, dus heel graag opbouwend :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:39

Heel fijn dat je zo'n goede hulp krijgt Eva!!
Plezier en weer vertrouwen krijgen staan nu voorop :j

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:41

Ik vind het gewoon knap! eerst maar weer eens helemaal vertrouwd raken met elkaar, dan komt de rest vanzelf ook wel!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:44

Ze kan leuk lopen :D , en super dat je nu hulp krijgt dan komt het vanzelf allemaal goed. Lekker weer vertrouwen opbouwen.

felicity

Re: Clovertje langzaam opbouwen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:32

Wat goed zeg. Lekker rustig opbouwen en weer fijn vertrouwen krijgen in elkaar.
Maar ik denk dat dat zeker gaat lukken. Zie aan de foto's dat je op de stal staat waar ik 6 jaar geleden ook heb gestaan. Toen waren ze nog in de opbouwfase. En ze hebben mij ook erg goed geholpen met mijn 3 jarige fjord. Ik was erg onzeker en paardje nog jong maar wel super braaf.

Aileen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:25

Leuk paard! Met hulp kom je er echt wel! zo voor het begin ziet het er al heel goed uit.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:02

Wat goed dat je die hulp krijgt zeg! Fijn dat je op deze manier gewoon weer verder kan met je super leuke paardje :) Vind de longeerbak wel erg zwaar, maar ik las dat je daarom naar de grote bak bent gegaan.
Ik hoop dat je gewoon weer lekker bezig kan zijn en dat je die angst kwijt kan raken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:47

O wat fijn dat je nu goede begeleiding gevonden hebt! Vindt het Erg knap en fijn dat je weer op Clover aan het rijden bent 8-)
Ik zie dat je er alweer trots opzit, dus denk dat deze begeleiding je goed kan helpen om snel weer het vertrouwen terug te krijgen :) Dus zet hem op en probeer steeds een stapje verder te gaan! Hopelijk zien we volgende keer foto's dat je weer los aan het rijden bent in de grote bak!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:52

Wat knap dat je zo goed naar jezelf en je paard luisterd!
Dit is geen stap achteruit, maar een stap vooruit :) hier heb je alleen maar profijt van later!

Goed voor je eigen vertrouwen, en jullie band samen, als ruiter en paard.
Super!

Sabrina1304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:19

Heel goed dat je blijft proberen, ik rijd ook een paard dat soms spoken ziet en moet vaak de moed bijeen rapen om er weer op te kruipen. Je leert je paard beter begrijpen en met vallen en opstaan leer je hé ;) (de pijnlijke kont moet je er dan wel effe bijnemen)
Nog veel succes!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 02:18

Eef ziet er goed uit, op die foto's komt haar been gebruik idd mooi uit zeg! Valt in het echt minder op ;) haha :D
Vind het super knap van jullie allbei dat het weer zo goed gaat, jullie komer er wel!

Wat heb je om haar nek hangen??

Ooh ja en dan nog even rijtechnisch commentaar :o
Ik vind dat je houding mooi, je zit netjes recht op, wel lijkt het net of je benen niet zo netjes aan sluiten of het komt doordat Clov zo 'breed' is :P
En je lijkt soms wat naar binnen te vallen op de longe, maar ja!
Eerst weer lekker jullie vertrouwen terug vinden en dan komt de rest van zelf wel weer, is nu ook niet het belangrijkste :D

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:20

Lay schreef:
Eef ziet er goed uit, op die foto's komt haar been gebruik idd mooi uit zeg! Valt in het echt minder op ;) haha :D
Vind het super knap van jullie allbei dat het weer zo goed gaat, jullie komer er wel!

Wat heb je om haar nek hangen??

Ooh ja en dan nog even rijtechnisch commentaar :o
Ik vind dat je houding mooi, je zit netjes recht op, wel lijkt het net of je benen niet zo netjes aan sluiten of het komt doordat Clov zo 'breed' is :P
En je lijkt soms wat naar binnen te vallen op de longe, maar ja!
Eerst weer lekker jullie vertrouwen terug vinden en dan komt de rest van zelf wel weer, is nu ook niet het belangrijkste :D

Een bokriempje, als Clover dan gaat bokken kan ze die vastpakken i.p.v de teugels en zo in de mond gaan zitten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:45

Fijn dat je goede begeleiding krijgt en het vertrouwen in clover aan eht terug winnen ben.
Het ziet er fijn uit.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:23

Meid, wat goed!
Je zal zien dat je straks helemaal vergeten bent dat je ooit bang was!
Fijn dat je hulp hebt!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:18

Wat goed dat je hulp krijgt, en het vooral weer aan durft echt super!
De ontspanning komt vanzelf als je er weer wat meer vertrouwen in hebt! Wel zie ik als je in stap zit je teugels wat slap hangen (dit zijn natuurlijk moment opnames), maar probeer er een beetje op te letten dat je een constant contact krijgt.