Mijn topper Asterisco H. 1e en 2e plaats bij FNRS wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiepeefie

Mijn topper Asterisco H. 1e en 2e plaats bij FNRS wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 11:52

*\o/* Ik ben gisteravond 1e geworden met mijn kanjer Asterisco H. op Manege Zonneveld. Mijn bijrijdster Anne-Marije reed voor het eerst met hem mee en zij behaalde de 2e prijs, we hadden bij 223 punten. Ik reed F9B en zij F8B. Het lijkt de laatste tijd niet meer mogelijk om met hem niet in de prijzen te vallen. Vorige week reed Anne-Marije met hem de Pas de Deux en van de 19 combinaties werden ze tweede, twee weken geleden werd ik zelf 3e en 4e op onze derde KHNS wedstrijd. Ik ben dan ook super trots op hem.

Paard: Asterisco H.
Ruiter: dat ben ik zelf :+
Proef: F9B
In mijn bezit sinds: zijn geboorte op 20-04-2005
Hoogte: 1.60 m (ik ben zelf ook maar 1.64m)
Niveau: B+5 en F9
Eigen commentaar: - Benen Stil
- Vooruit kijken
- Schouders naar achter
- Stil doorzitten (dit vind ik zoo moeilijk! iemand tips? :o )
- Ruime galopsprongen
- Middendraf verbeteren
- Na overgang van draf naar stap niet stilvallen

ik krijg het filmpje er alleen zo in.. zonder al die tekst en dingen wil die niets laten zien maargoed zo kun je tenminste kijken :)

Ik hoor heel graag tips/aanwijzingen/commentaar, maar wees vriendelijk, hij is pas 5 en alles wat hij nu kan heb ik hem zelf geleerd.

Afbeelding

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:13

De eerste foto kan ik niet zien :)
Over het filmpje. Ik kan het niet zo heel goed zien, maar het ziet er wel goed uit. Probeer alleen je benen wat stiller te houden, ze wiebelen een beetje :)

Wel een leuk paard zeg! En goed gedaan met je eerste plek!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 12:17

Jatoby schreef:
De eerste foto kan ik niet zien :)
Over het filmpje. Ik kan het niet zo heel goed zien, maar het ziet er wel goed uit. Probeer alleen je benen wat stiller te houden, ze wiebelen een beetje :)

Wel een leuk paard zeg! En goed gedaan met je eerste plek!

Ik heb het filmpje pas net geupload duurd altijd even op youtube voordat hij scherp wordt ;) Dankjewel! En de eerste is geen foto, dat komt doordat ik het filmpje niet goed in mn post kreeg..

Jatoby

Re: Mijn topper Asterisco H. 1e en 2e plaats bij FNRS wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:20

Even offtopic
Oke. Ik dacht dat het een foto was xD Zo'n vierkantje met een kruisje, vandaar!

Kan je nu naar de F10? Ik weet niet meer precies hoe vaak je de F9 moet halen?

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 12:24

Haha ja ik snap zelf ook niet waarom dat er allemaal staat haha :P Dit was de eerste keer F9, volgends mij nu nog 1 of 2 keer weet ik niet zeker. Ik ga nu naar hem toe, mag hij lekker relaxen en in de paddock spelen met zn beste vriendin!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:51

Ziet er leuk uit, alleen zo vanuit het filmpje zou ik haast zeggen dat je hem boven zijn tempo hebt lopen, maar ik kan ook zien dat als je wat in tempo terug gaat hij opkrult, lastig.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:59

Wat me opvalt is dat je voortdurend blijft drijven terwijl je paard al erg gehaast loopt. Je rijdt hem in alle gangen behoorlijk boven zijn tempo. Heb je (goed) les? Verder vind ik jullie trouwens wel een mooie combinatie.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:12

Hij loopt inderdaad boven zijn tempo, in stap niet meer maar in draf nog wel. Hier zijn we in de les heel hard mee bezig, hij gaat heel makkelijk in een houding lopen (achter de teugel) wat je bij hem amper voelt. Ik probeer hem daar uit te rijden door van achter te stimuleren maar dat doe ik dus te veel. Altijd fijn om jezelf dan op video te zien. Ik vraag me af of hier iemand is met tips hoe ik hem het beste een goed houding kan aanleren!? Dus rustig en met zijn neusje eruit. We trainen in de les veel dat hij op het been gaat verruimen en niet harder gaat maar dat vind hij heel erg moeilijk. Daardoor is de middendraf ook zo moeilijk...

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:29

Gefeliciteerd met je 1e en 2e plek:d

Je rijdt nu met je eigen pony fnrs proeven?

Wordt je sireus gejureerd?
Ik wil namelijk ook met je eige frns rijden.:D

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 15:51

_ManOnn_ schreef:

Ja ik doe af en toe met met mn paard aan de FNRS proeven, er wordt bij ons namelijk geen KNHS georganiseerd en als ik wel zin heb in wedstrijd en geen zin heb om een hele dag weg zijn doe ik mee aan de FNRS. Ik wordt wel serieus gejureerd ja, er wordt bij ons wel doorgegeven wanneer iemand met eigen paard mee doet. Geloof alleen niet dat ik strenger wordt gejureerd want ik heb ik pas 1 keer geen prijs gehad. Vind eigenlijk wel dat dat moet want daardoor hebben manegeruiters minder kans op prijzen, op je eigen paard ben je zo ingespeeld dat is toch wel heel anders. Maar ik zou lekker mee gaan doen hoor met je eigen paardje! :j Ik vind het altijd al leuk om hem in te vlechten, dat puntje wil ik altijd wel hebben maar prijzen maken me echt niet uit. Dat is wel lekker want dat heb je ook geen ´moet´ gevoel! Succes!

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:01

Eefiepeefie schreef:
_ManOnn_ schreef:

Ja ik doe af en toe met met mn paard aan de FNRS proeven, er wordt bij ons namelijk geen KNHS georganiseerd en als ik wel zin heb in wedstrijd en geen zin heb om een hele dag weg zijn doe ik mee aan de FNRS. Ik wordt wel serieus gejureerd ja, er wordt bij ons wel doorgegeven wanneer iemand met eigen paard mee doet. Geloof alleen niet dat ik strenger wordt gejureerd want ik heb ik pas 1 keer geen prijs gehad. Vind eigenlijk wel dat dat moet want daardoor hebben manegeruiters minder kans op prijzen, op je eigen paard ben je zo ingespeeld dat is toch wel heel anders. Maar ik zou lekker mee gaan doen hoor met je eigen paardje! :j Ik vind het altijd al leuk om hem in te vlechten, dat puntje wil ik altijd wel hebben maar prijzen maken me echt niet uit. Dat is wel lekker want dat heb je ook geen ´moet´ gevoel! Succes!

Nou Dat is mooi om te horen +:) .. Ja idd dat hebben wij hier ook niet in de buurt, en ik beschik niet altijd over een trailer..
En de manege is 5 km van mij vandaag :D
DE theorie van fnrs doe je dat ook? of mag je dat achterwegen laten?

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 16:42

Citaat:

Nou Dat is mooi om te horen +:) .. Ja idd dat hebben wij hier ook niet in de buurt, en ik beschik niet altijd over een trailer..
En de manege is 5 km van mij vandaag :D
DE theorie van fnrs doe je dat ook? of mag je dat achterwegen laten?[/quote]

Theorie is voor iedereen, ongeacht eigen paard of manege paard! ;) Maar dat is niet zo ingewikkeld haha, het meeste weet je al zeker als je een eigen paard hebt. Theorie moet je doen bij F2, F4, F6 en F10. Ik lees het hoofdstuk 1 keer door en haal dan o fout dus dat moet wel goed komen hoor :)

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:17

Leuk zeg om je te zien rijden met je andere paard! Gaat echt netjes!
Misschien inderdaad bij het doorzitten je benen stiller houden, en lekker verder oefenen hoe jullie bezig zijn want dat gaat echt fijn. :)