Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lisannee93 schreef:Doet ze het alleen op concours of ook op een andere vreemde locatie voor een normale training?
En doet ze het pas nadat je al een sprong hebt gemaakt of al vanaf het begin? Is ze niet gespannen door de drukte in de inrijbak? Het lijkt me in ieder geval een goed idee om met een rood lintje in de staart te gaan rijden. Ik vind het moeilijk om iets te bedenken, dus ik vraag maar gewoon wat dingetjes.
lisannee93 schreef:Ik weet niet of je op een stal staat met meerder paarden? Anders zou je kunnen proberen om steeds meer mensen bij je in de bak te laten komen net zo lang tot ze er niks meer op uit doet.
Ik bedoelde meer of ze het in de inrijbak bij het dressuren ook al doet of pas nadat je je eerste sprong gemaakt hebt?
Had je dit probleem in de B niet? Was ze daar net zo gespannen als nu in het L? En als je naar een vreemde locatie gaat om te trainen? Doet ze het dan ook? Zo niet, leg daar dan eens wat balkjes neer in de bak, bouw dat op naar een hindernisje. Als ze het dan nog niet doet, heb je uitgesloten dat het aan de vreemde locatie ligt. Ben jij niet zenuwachtiger nu in het L, dus dat je de spanning overbrengt op je paard?
Wat doet ze als jij gewoon aan het dressuren gaat (als ze het dan niet doet) en dan heel stiekem op een hindernis afstuurt? Dus haar zeg maar onverwachts laten springen? Dan weer een tijdje dressuren en weer eens een hindernisje.
Unicyn schreef:misschien kan je proberen om net voor de hindernis als je het aan voelt komen halt te houden ofzo? Dat je probeert haar af te leiden van wat ze eigenlijk wil. Ik heb wel eens eerder een paard gezien, deze deed het vooral na de hindernis, maar door vaak halt te houden vlak voor ze wil bokken, is dat wel een heel stuk beter geworden. De vraag is dan alleen: voel je het aankomen?
Doet ze dit ook als je in je eentje traint? Misschien dat ze het spannend vind als er met springen zoveel paarden om haar heen lopen en van alle kanten langs haar heen komen? Alleen zou je dan misschien denken dat ze het ook na de hindernis zou doen..
Mocht het daar aan liggen dan zou je idd het op kunnen bouwen misschien, elke keer iets meer paarden tot ze het accepteert.
Rubber_Duck schreef:Zijn het echt 'agressieve' bokken, of kan het ook zijn dat ze fris is en opgewonden wordt? Anders zou je haar misschien beter een tijdje laten dressuren en daarna springen, dat ze al iets moe is?
Verder sluit ik me bij Unicyn aan, misschien vind ze het eng oid. Succes in ieder geval!
lisannee93 schreef:Doet ze het ook bij anderen of alleen bij jou? Verder ga ik ook mee met Unicyn. Denk toch dat ze het spannend vindt. Dat halthouden voor de hindernis ben ik persoonlijk niet zo voor, maar het idee erachter van het afleiden vind ik dan wel weer een goed plan. Voel je het aankomen? Niet eens dénken aan springen, meteen iets anders gaan doen en dan heel sneaky ineens een sprongetje en weer afleiden met van alles. Kun je het trouwens niet oplossen met been, als het paard z'n kont maar íets omhooggooit gas erop zodat ze niet kán bokken, dus vooruit oplossen?