Nu zit ik met een probleem..
al een poosje heb ik nu les op de manege (rij ik naar toe -van mijn stal naar de manege-) en na de winterstop begon het...
Ik reed gewoon normaal en ze gaf signalen van dat ze laag kwam nou ik tevreden ,maar opeens zakken ook die beentjes weg

En het volgende moment sta ik naast mijn pony die leuk zit te rollen MET zadel!
Toen heb ik haar 3 x een enorme tik gegeven en toen stond ze op...GODSZIJDank! zadel nog 100% goed... en verdergereden (pony verder ook niets meer gedaan )
Nu vorige week... Opeens uit het niets (niet naar beneden) en ik voelde het een beetje dus ik heb gelijk spoor + zweep (ja als het om rollen > met zadel gaat is het gewoon direct fel been ivm dat je snel moet zijn) ,maar ze negeert het en gaat gewoon weer!!!!!!!!
Ik ontzettend boos geworden en ze stond weer op... weer niets aan me zadel....
Maar nu heb ik zo weer les ... en lesgever adviseerde haar eerst even lekker te laten rollen ,maar dan heeft ze eigenlijk wel gewonnen...
het probleem zit wss dat op stal geen bak is waar ze lekker even kan rollen .... en ze ziet er dus echt naar uit om even lekker in die manege bak te gaan rollen..
Ik zit ontzettend in 2 strijd...
-Als ik haar niet laat rollen gaat ze gewoon.. Zweep , spoor het interesseerd haar niet ... ze wil zo graag 1 x lekker rollen
-Als ik haar wel laat rollen ben ik bang dat ze het ''normaal'' gaat vinden en als ik een X de tijd niet heb om haar aftezadelen en te laten rollen dat ze dan daar weer gaat liggen..
What to do?

Dit is geen manege les ,maar gewoon les met allemaal eigen pony's .
(ja toen ze klaar was met rollen..
Idd heeft ze dat geintje door... ,maar de eerste keer voelde ik het niet aankomen en de 2de keer gaf ze geen signalen ,maar liet zich gewoon half ''neerploffen''
.
), borsteltje d´r over en opzadelen. Waarom zou je je pony dat pleziertje niet gunnen als ze zelf aangeeft daar behoefte aan te hebben? Zo zijn jullie allebei van de stress af.