Ik open dit topic omdat ik erg benieuwd ben hoe jullie dit zouden oplossen. Ik rijd nu met Wyander M1+17 maar ik loop nu vast.
Het ging altijd erg goed en dat beaamde de jury: kwam vaak met 200 punten thuis en een eerste prijs.
Ik merk nu we hoger opkomen, dat het steeds moeilijker wordt. Ik heb een ontzettend slim paard, dat weet wanneer ik een zweepje gebruik en wanneer niet.
Ik merk in de proef dat hij me vaak 'laat zitten'. Hij gaat als een plank door de bocht, negeert mn been of springt ineens in galop.
Wyander heeft de bouw niet mee, hij is íets overbouwd, al verbeterd dat ontzettend. Soms gooi ik het er maa rop dat hij het nog niet kan bolwerken...
Tijdens de training merk ik dat hij ontzettend op mijn been is als ik hem lang en laag inzet. Dan is hij voortwaarts, loopt in fijn tempo en rijdt het allmeaal erg fijn. Zodra ik de teugels oppak, houdt hij op. Hij zet de rem dr op.. Hij is dan gewoon niet van achter naar voren te rijden..
Ik zit er erg mee want ik weet even niet meer hoe het op te lossen. Ik heb overigens wel les, alleen wil jullie oplossing ookg raag horen. Kijken of ik hier wat mee kan. Ik heb trouwens bij de trainingen de zweep er niet meer bij, en rijd ook niet met sporen. Ik heb kleine wielspoortjes om tijdens de wedstrijd, maar het lijkt hem allemaal niets te doen.....
Groetjes.
.Mijn paard is ook wat op de