Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotje77 schreef:Ik denk ook dat het belangrijk is dat je het gedrag van je paard negeert en gewoon doorrijdt. Als jij aandacht (positief of negatief) gaat besteden aan haar gedrag, zal zij gaan denken dat er inderdaad een reden is om zich zo te gedrag want 'haar baasje is ook niet gerust'. Ik zou haar ook heel goed proberen bezighouden. Op die manier krijgt ze de kans niet om rond te kijken en moet ze haar aandacht bij jou houden, anders is ze niet meer mee.
svdijk86 schreef:En als je nou eerst even lekker longeert voor je gaat rijden zodat hij zijn ei kwijt is
en dan alleen in de bak gaan rijden? En dan idd lekker overgangen en oefeningen en
etc.
Het klinkt mij alsof het een combinatie is van een nieuwe stal, alleen zijn en energie teveel..
Paarden die even een beetje lekker moe zijn zijn ook veeeel minder kijkerig en opzij-stapperig
als ze even lekker voorwaarts hebben gelopen in de longeerbak en even lekker hebben mogen
bokken en tieren.
Als je merkt dat het helpt doe je het gewoon in het begin en daarna bouw je het af en kijk
je of het dan al beter gaat
Gaat als het goed is vanzelf beter
blondies schreef:Hihi ik ga volgen!
Paardje ziet ook kabouters als ze alleen is, en in de binnenpiste weer meer dan in de buitenpiste..
In combinatie met het weer leidde dat gister tot zandhappen en een retourtje spoedgevallen