4,5 Jarige Haflinger Beau, onze laatste B wedstrijd!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

4,5 Jarige Haflinger Beau, onze laatste B wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 16:06

Hallo, (alweer... aangezien het vorige topic werd gesloten wegens weinig achtergrond informatie :) )
Afbeelding
Zijn koppie <3 || Nogmaals :+:

Vandaag zoals gepland ons laatste B wedstrijd gereden in Bakkeveen. Ik heb uiteindelijk maar 5 minuten kunnen
inrijden, maar al met al deed hij zoals gewoonlijk zijn uiterste best weer op ander terrein.
Uiteindelijk kregen we de eerste proef 193 pten met een 2e prijs en de 2e proef 195 pten en een 1e prijs.
Trots op mijn haflinger, al helemaal toen ik de jury na de uitrijking even sprak:
Ze zij: Ik zij al tegen mijn schrijvster, dit word vast weer zo'n haf met zo'n krabbeldrafje, en toen zag
ik hoe hij van achteren ging zitten en hij zwaaide met zijn benen en ik stond er wel even van te kijken.
En zijn galop, die vind ik al behoorlijk verzameld, vooral voor een haf! Mijn complimenten dat je een haflinger
(en nog zo jong!) al zo aan het lopen hebt.

Nou hoe geweldig is dat om te horen? Dat doet je gewoon wat! :D

Over beau
Leeftijd: 4,5 (8 april 2006)
geslacht: ruin
Stamboom: nee, waarschijnlijk zit er ong. 16% welsh in. (maar dit is niet officieel bewezen)
Beau rijd ik sinds hij net onder het zadel was gebracht, want ik zou hem doorijden. Dit is gigantisch uit gelopen
en rijd hem ondertussen al 1,5 jaar. En het geweldigste komt nog: Hij is in Januari officieel van mij geworden!
[VVDD] HET IS NIET WAAAR??? A dream come true,Beau wordt van mij!!!
Beau is een geweldig paardje om te rijden, hij heeft pit, maar is en blijft eerlijk en denkt ohz erg met je mee.
Hij wil erg graag voor je werken, en de knopjes zitten er zo op bij hem. Het inrijden doen we meestal nog even met een
los teugeltje, en wanneer hij recht en warm is, pak ik hem pas op. Oefening zoals wijken beheerst hij al best goed en
het sbw en travers pakken we tegenwoordig zo nu en dan eens ook even mee. Zelf laatst even voor de grap een eenvoudige
galopswissel geprobeerd, puur om te kijken wat hij doet. En zelfs dit ging echt verbazingwekkend goed :oo
Maar verder houden we het vooral bij het niveau wat we rijden. En maak ik hem klaar voor de L.
Mijn doel is om het met hem ver te schoppen in de dressuur,
het zou echt een droom wezen om hem ooit eens Z te kunnen starten. :D

Dit was ons B wedstrijd lijstje:
Sneek 181
Firdgum 1e 197 & 2e 194
Firdgum 2e 201 (Telt niet, onderling)
Harich 4e 193
cornwerd 1e 186
Buitenpost 1e 205
Bakkeveen 2e 193 & 1e 195
EINDSTAND: B+11

Punten die ik zeker moet verbeteren
-mijn hakken!
-Mijn handen (op wedstrijden kan hij erg heet worden, en dit zie je aan mijn handen)
-Mijn zit, moet minder naar achteren zitten.
-Beau mag wat minder diep lopen, maar opzich loopt hij wel over de rug en is lichtjes in de hand.

Maar genoeg gekletst, op naar de L1! En hier de fotos :D
(links zijn de moeite ook zeker waard!)

Lekker stappen:
Afbeelding

Drafje

Werd ie even heet :o

En even meneer zijn beentjes laten strekken :D
Afbeelding

in de proeven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant galopje

halthouden, check zijn tevreden pret koppie :+
Afbeelding

Afbeelding

Geldzoeken kan hij ook }>
Afbeelding

klaar en tevreden :D
Afbeelding

voor de chow nog even 1 keer ons favo dingetje doen :D
Afbeelding

Nog even van ons saampjes *D
Afbeelding Afbeelding

En als laatste zijn heerlijke koppie, daar word je toch spontaan verliefd op? :))
Afbeelding Afbeelding

Tips en commentaar is altijd welkom, graag zelfs :D
Hopelijk zullen de resultaten in de L1 net zo gaaf zijn als wat we inmiddels hebben gereden :D

smurffie

Re: 4,5 Jarige Haflinger Beau, onze laatste B wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:18

Vind eerlijk gezegt je spoorgebruik zeer storend. Verder hang je ook ver achterover..
Wel vind ik het een erg leuke haf,hij loopt erg fijn, mooi beenwerk!
L1 moet wel lukken als je beetje op je houding let.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:27

Spoor gebruik vind ik erg minimaal op de foto's hoor :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:30

Als ik kijk naar de 2e, 4e, 5e, 7e en 10e rij-foto vind ik het spoorgebruik niet minimaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:52

Je mag helemaal wat rechter zitten, en heel wat minder kilo's in je handen......... het ziet er nu uit alsof je achterover aan de teugels hangt, ik vind je echt heel streng in je handen.
Verder heb je pianohandjes, en met die handhouding kun je onmogelijk de mond fijn aanvoelen en nageven. Dus handen rechtop, en echt een pakje boter in je handen (250 gr) is echt voldoende om een goed contact te hebben. De foto dat hij geld zoekt, op die foto ziet het contact er heel wat lichter uit.

Persoonlijk val ik niet over je spoorgebruik, vraag me alleen af waarom je in hemelsnaam in de B sporen draagt, want er valt nog niets te verfijnen....... voor het voorwaartse kun je beter een zweep pakken namelijk, dan kun je bijtikken als hij niet op je kuit reageert. Ik zou je willen adviseren je sporen af te doen, en ook niet meer te gebruiken. Paard fijn aan het been maken met behulp van de zweep, daar zijn sporen niet voor bedoeld. Geen reactie -> tik. Direct, en snel. Je hoeft hem niet lens te slaan, maar een duidelijke tik doet meer dan een spoortje voor je op dit moment.

Rechtop zitten, dan kun je de beweging opvangen in je rug, bekken en enkels, nu zit je achter de beweging. Verder zal je pony veel gemakkelijker nageven als jij goed zit, dan kan hij de rug immers bol maken. Nu kan hij dat niet, en zal hij ook vast blijven houden in kaak en nek, dat verklaart al die kilo's in je handen ook. Ruiter laat niet los, dus paard laat niet los.
Daarom haalde ik de foto waarop hij geld zoekt ook even aan, je zit daar meer naar voren (dat mag wel minder) en heel wat fijner in de beweging. Jij durft daar los te laten, en als je goed kijkt naar die foto zie je dat hij dáár wel de rug bol maakt, een mooi horizontaal evenwicht heeft, en grote bewegingen gaat maken, want daar heeft en krijgt hij daar de ruimte voor! En naar dat evenwicht moet je toe gaan werken, naar die grote beweging, die losgelaten kaak, en dus nek, rug, en uiteindelijk ook het bekken. En dat kan, als jij zelf hem ruimte durft te geven, durft ontspannen in je bekken en je rug en schouders, zelf loslaten, dan komt hij ook wel......

Weer een heel verhaal geworden, was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. Hoop dat je er toch wat mee kunt.

Britsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:22

Het LIJKT soms alsof je nogal streng bent met je handen, maar hier kan ik natuurlijk mis in zijn.
Wel zijn je handen/teugels vaak ongelijk, vooral op foto 2, 3 en 10. Over de sporen ben ik het eens met Yamcha. Voor de rest ziet het er wel goed uit en veel succes in de L ;)

shannonv1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:27

wouww wat een mooi paardje zou er maar trots op zijn hoor.

je hebt trouwens een moooie zit ( vind ik )

groetjes shannon

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 20:56

Dankjullie :D

Over mijn sporen, die gebruik ik enkel. Alleen zo nu en dan op een wedstrijd om het even iets makkelijker te maken.
Dus maak je daar maar geen zorgen over, ben zeer bewust over mijn hakken en oefen daar iedere dag op!
En hij is echt heel licht in de mond hoor, alleen ja, dat leek even niet zo omdat hij zo vreselijk fris is op ander terrein en dan
moet ik hem toch echt even inhouden. Heb ook maar 5 minuten kunnen inrijden dus in de proef was hij zo nu en dan ook
best nog wel kijkerig.
Verder mijn haar, I know :+

Het hoofdstel is van HH :D

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:46

Hee wat een leuke haf zeg! Leuk datje complimentjes van de jury kreeg.

Ik zou als ik jou was voor de L wat meer op het fijnere werk gaan richten, idd minder spoorgebruik en misschien wat ontspannender zitten lijkt mij.. zo met je lichaam naar achteren en lijkt idd of je hangt in de teugels, piano handen, dus dat is toch iets moois om aan te werken lijkt me!??
Proficiat met jullie winst:D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:03

Yamcha schreef:
Je mag helemaal wat rechter zitten, en heel wat minder kilo's in je handen......... het ziet er nu uit alsof je achterover aan de teugels hangt, ik vind je echt heel streng in je handen.
Verder heb je pianohandjes, en met die handhouding kun je onmogelijk de mond fijn aanvoelen en nageven. Dus handen rechtop, en echt een pakje boter in je handen (250 gr) is echt voldoende om een goed contact te hebben. De foto dat hij geld zoekt, op die foto ziet het contact er heel wat lichter uit.

Persoonlijk val ik niet over je spoorgebruik, vraag me alleen af waarom je in hemelsnaam in de B sporen draagt, want er valt nog niets te verfijnen....... voor het voorwaartse kun je beter een zweep pakken namelijk, dan kun je bijtikken als hij niet op je kuit reageert. Ik zou je willen adviseren je sporen af te doen, en ook niet meer te gebruiken. Paard fijn aan het been maken met behulp van de zweep, daar zijn sporen niet voor bedoeld. Geen reactie -> tik. Direct, en snel. Je hoeft hem niet lens te slaan, maar een duidelijke tik doet meer dan een spoortje voor je op dit moment.

Rechtop zitten, dan kun je de beweging opvangen in je rug, bekken en enkels, nu zit je achter de beweging. Verder zal je pony veel gemakkelijker nageven als jij goed zit, dan kan hij de rug immers bol maken. Nu kan hij dat niet, en zal hij ook vast blijven houden in kaak en nek, dat verklaart al die kilo's in je handen ook. Ruiter laat niet los, dus paard laat niet los.
Daarom haalde ik de foto waarop hij geld zoekt ook even aan, je zit daar meer naar voren (dat mag wel minder) en heel wat fijner in de beweging. Jij durft daar los te laten, en als je goed kijkt naar die foto zie je dat hij dáár wel de rug bol maakt, een mooi horizontaal evenwicht heeft, en grote bewegingen gaat maken, want daar heeft en krijgt hij daar de ruimte voor! En naar dat evenwicht moet je toe gaan werken, naar die grote beweging, die losgelaten kaak, en dus nek, rug, en uiteindelijk ook het bekken. En dat kan, als jij zelf hem ruimte durft te geven, durft ontspannen in je bekken en je rug en schouders, zelf loslaten, dan komt hij ook wel......

Weer een heel verhaal geworden, was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. Hoop dat je er toch wat mee kunt.

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb op deze haflinger gereden (een paar dagen terug) en ik denk dat je je heel erg verkijkt op het beeld.
De Haflinger houd ten eerste helemaal niet vast en is op de pinken te rijden.
Ook is hij op het been erg goed voorwaarts en heeft dus niet perse een spoor nodig.
Lotte rijd dan ook meestal zonder spoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:10

Ik zeg helemaal nooit dat het paard vasthoudt, het is altijd de ruiter die vasthoudt. Maar paard kan wel vast zijn in onderkaak en nek, en daar lijkt het op. TS zegt ook dat ze hem even moest inhouden, nu dat zie ik ook terug in de foto's, een terugwerkende ruiter, het paard wat daarop reageert :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:13

Mooie haflinger ;)

Ik vind je zit nog niet netjes. Zoals andere zeggen hang je af en toe.
Probeer je bekken meer te kantelen. Dan ga je al minder naar achter hellen ;)

Verder je handen recht op. Je zit op veel foto's met pianohandjes.

Succes in de L1 maar dat gaat vast wel lukken :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:24

Moderatoropmerking:
Diverse berichten die niet aan de regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd. Denken jullie wel aan die regels als jullie hier reageren? Anders kun je beter een pb sturen of, voor de HK-genootjes, een reactie in het HK-topic plaatsen.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:16

Wat een sjieke haflinger, zeg! Leuk dier! Fijn van achteruit, daar is niks mis mee :) . Moet zeggen dat ik je houding wel een storende factor vind. Je lijkt veel tegen te hangen en daarbij ook op sommige foto's wat tegen te zitten in de mond. Probeer je balans in het zadel wat aan te passen, zodat je hoofd-schouders,heup, hak op een verticale lijn zitten, nu helt die lijn voortdurend naar achteren. Ik denk dat de inwerking van je hand daarmee ook opgelost is. Succes ermee!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 15:18

Zooww... nou die fotos geven wel een heel negatief beeld over mijn houding zeg :oo
Gisteren heb ik er goed op gelet, heb ik stalgenoten gevraagd en ik zat keurig rechtop. Ik weet niet
wat het was, maar goed. Mijn houding is hier inderdaad bagger, maar kan je verzekeren dat het normaal zo is
(foto van een tijdje geleden, mijn armen zijn gelukkig nu verbeterd) :) :
http://img64.imageshack.us/img64/4504/hafies.jpg

dankjullie verder! Misschien dat Grietje (die deze fotos ook heeft gemaakt)
de volgende keer weer mee wil, dan zal ik een nieuw topic maken :D
(Hoop verder trouwens dat dit geen drama topic word :o)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:59

_Bitje_ schreef:
Zooww... nou die fotos geven wel een heel negatief beeld over mijn houding zeg :oo
Gisteren heb ik er goed op gelet, heb ik stalgenoten gevraagd en ik zat keurig rechtop. Ik weet niet
wat het was, maar goed. Mijn houding is hier inderdaad bagger, maar kan je verzekeren dat het normaal zo is
(foto van een tijdje geleden, mijn armen zijn gelukkig nu verbeterd) :) :
http://img64.imageshack.us/img64/4504/hafies.jpg

dankjullie verder! Misschien dat Grietje (die deze fotos ook heeft gemaakt)
de volgende keer weer mee wil, dan zal ik een nieuw topic maken :D
(Hoop verder trouwens dat dit geen drama topic word :o)

Haha, wil wel weer mee hoor volgende keer :D
Vond het wel gezellig :P
Hier hang je misschien een beetje achterover, maar als ik je normaal zie rijden zit je altijd wel rechtop :)
Achjaa, je hebt van die dagen :P

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:30

jullie zijn een leuke combi.. het meeste commentaar is al gegeven en ga ik in mee..
Wat betreft de verzorging, dat je je haflinger niet invlecht is natuurlijk een kwestie van smaak, alleen ik irriteer me wel aan jou eigen haar.. even een knotje en een netje maakt het net wat meer af!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:41

Op die andere foto's zit je indd een heel stuk beter! ;)

Alleen Wat me wel opvalt zijn je pianohandjes en je ellebogen. Handen rechtop en ellebogen langs je lichaam. (je hebt ze erg wijd)
Als je dat doet en zit als de 2e serie foto's zit je hartstikke netjes. ;)
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 25-01-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:45

Don_Zhivago schreef:
Op die andere foto's zit je indd een heel stuk beter! ;)

Allee. Wat me wel opvalt zijn je pianohandjes en je ellebogen. Handen rechtop en ellebogen langs je lichaam. (je hebt ze erg wijd)
Als je dat doet en zit als de 2e serie foto's zit je hartstikke netjes. ;)

En ik heb het idee dat je je teugels 10 centimeter langer mag hebben,
vind hem een beetje krap.

En voor de rest het commentaar wat al gegeven is ja.

En hij heeft inderdaad een prachtige gangen ! :9

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:01

Flevolander schreef:
jullie zijn een leuke combi.. het meeste commentaar is al gegeven en ga ik in mee..
Wat betreft de verzorging, dat je je haflinger niet invlecht is natuurlijk een kwestie van smaak, alleen ik irriteer me wel aan jou eigen haar.. even een knotje en een netje maakt het net wat meer af!

Huh? Ze heeft het toch in een netje?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:21

Dat stoorde mij ook hoor, Flevolander. Ze heeft wel een netje in, maar aan de zijkant piekt er van alles onderuit. Kun je makkelijk vastzetten met wat speldjes.
Verder ben ik het eens met de andere commentaren, meer van de hand af rijden en zelf losser zitten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:48

Ik zal de volgende keer even een lading speltjes mee nemen :)
Wat storen jullie je erg aan mij trouwens :')

Maar goed, zoals ik al zij, mijn houding ziet er inderdaad behoorlijk vreselijk uit,..
In de 2e serie fotos zijn het vooral mijn handen, dit is inmiddels al wel weer over (dat mijn armen breed en niet langs mijn lichaam vallen)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:59

Haha jij plaatst een topic ;) dan krijg je altijd commentaar.

Het is alleen advies hè we willen je niet afkrijgen.
Ik maak altijd m'n haar nat, daarna wat schuim en haarlak dan blijft het heel goed zitten. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:01

Haha ja snap ik, alleen alles is zo negatief en dan word ik dat ook :')

Oke, ik zal de volgende keer mijn pony helemaal onder mijn cap plakken, let maar op :D
En heb er ondertussen spijt van gekregen dat ik de fotos heb geplaatst, want zo krijgt iedereen een
heel verkeerd en paard-onvriendelijk idee over mij, en dat is niet zo fijn, sterker nog, dat vind ik echt vreselijk!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:33

Vind je wel erg nagatief nu hoor.

Bijna iedereen (waaronder ik) hebben gezegd dat hij mooi loopt voor een haflinger. Dat is toch positief.
Je zit is afgekraakt maar gezien de eerste foto's is dat niet geheel onterecht toch?
2e serie foto's is een heel stuk beter behalve je handen.

Maar als jij iets plaatst bij haw krijg je altijd commentaar. Als je dat niet wilt moet je plaatsen bij rijden itp.

Ik vind het commentaar wel meevallen, je hebt een mooi paardje wat goed loopt. Alleen gezien de eerste foto's is het commentaar terecht.
Commentaar kan jij onderbouwen met argumenten, zoals je bij mij ook zei dat de houding van je armen/handen nu al beter is.

Prima toch? ;) commentaar kan je van leren.