inrijden,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lenlein98

inrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:31

Ik en mijn vriendin rijden twee toppaardjes in, want het zijn eigenlijk menpony`s
het gaat al super goed!
maar nu mogen we binnenkort een keer naar buiten!
waar moet je op voorbereid zijn?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:41

dat ze schrikken

Dat ze het heel spannend vinden, anders ga je eerst even buiten wandelen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:43

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:47

beste is dat je 1persoon op de grond per pony mee laat lopen desnoods aan een longeertouw, moesten ze er vandoor gaan, je zelf op de rust en verantwoord rijden kunt letten, en de persoon op de grond hem bij kan houden.
liefst de eerste paar keren met een leid paard erbij, dat geeft aan onervaren paardjes toch net meer vertrouwen dan een mens.

verder altijd onstpannen blijven, of ze nu schrikken, ervandoor gaan, bokken, weigeren, alleen maar achteruit gaan,....
altijd onstpannen blijven, blijven ademen, zacht in de mond blijven en je been er aan houden.

probeer als je merkt dat ze onrustig worden de aandacht af te leiden door werk te verrichten,
dit kan al in kleine dingen zitten zoals links/rechts kijken, beetje binnen/buiten stelling, een pasje links/rechts zetten. iets vertragen/versnellen.
zo hou je de aandacht bij jou en niet bij het gene waar ze niet horen.

succes enneuh mobieltjes mee, moest je er af donderen dat je dan iemand kan bellen ;)

paulientje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:15

Heel belangrijk is een begeleider mee op de fiets ;) :)

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:21

Toen ik vorig jaar voor het eerst met mijn 3 jarige over de weg ben geweest ging er iemand mee op de fiets.
Degene op de fiets heeft haar aan een touw vastgehouden en dit ging erg goed!

Ik zie ook vaak mensen die zonder cap de weg opgaan, echt je cap opdoen en een veiligheidshesje aandoen.
En wat al eerder gezegt is, mobiel mee! :)

ezzelmee

Re: inrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:11

ik zou eerst met ze buiten gaan lopen dat ze wennen

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:14

Nooit aan het touw houden als je er op zit buiten, kunnen de gekste dingen mee gebeuren. Neem een ervaren paard mee, en dan gewoon ernaast of erachteraan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:32

Zorg dat je iemand mee hebt met super brave buitenrij pony, waar je zo'n jonkie gezellig
met mee kunt nemen. (zo eentje waar je een jong paard bij in de achterkant kunt pakeren
en die alles al wel eens gezien heeft.)
Dan kan het jonkie afkijken bij de brave dat er niets aan de hand is.

En allicht handig om dan maar 1 jonkie mee te nemen, zodat de ene gek, de andere niet aan steekt,
mocht er iets raars gebeuren.

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:02

inderdaad een ander paardje meenemen. alleen probeer dan een keer wat afstand te nemen. en een stukje voorop etc. want anders durft ie straks niet meer zonder een maatje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:13

Ik neem aan als de pony's eigelijk menpony's zijn dat ze vaker de weg opgeweest zijn en dat dus kennen, voor de rest als ze de basis goed onder de knie hebben zou ik niet al te veel problemen voorzien. Eerst een wat rustigere weg opzoeken dat is wel verstandig, voor de rest is een ervaren paard en ruiter zeker geen overbodige luxe. Is natuurlijk altijd fijn om een nuchter paard en ruiter erbij te hebben.

Jolinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 02:43

cap op je hoofd en gewoon rustig blijven? je ziet wel hoe die ponys reageren op alles... ik vraag me af waarom dit topic inrijden heet?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:01

Het is niet de bedoeling om twee keer hetzelfde topic te openen, en al helemaal niet onder 2 verschillende accounts.