Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kehdra schreef:voorover blijven zitten, en het paard voorwaarts zien te krijgen.
Daarnaast denk ik dat het belangrijker is om te achterhalen waarom je paard zo steigert...
maar als ze steigert denkt ze dat ze een stier is volgensmij... zo gek dat ze doet. D_Desteny schreef:Klap tussen der oren en daarna naar voren trappen
kehdra schreef:Maar waarom protesteerd ze? Vraag je iets moeilijks op dat moment? Stel je de vraag niet duidelijk genoeg? Zit er lichamelijks iets dwars?
Wat zijn de typische momenten waarop ze steigert?
@D_Destiny; hoeveel succes heb je daar al mee gehad?
matyee95 schreef:D_Desteny schreef:Klap tussen der oren en daarna naar voren trappen
Ja dat heb ik geprobeerd want dat had ik ook wel eens gehoord. Maar dan doet ze net als of ik haar hoofd ingeslagen heb en dan word ze nog kwader
kehdra schreef:Maar waarom protesteerd ze? Vraag je iets moeilijks op dat moment? Stel je de vraag niet duidelijk genoeg? Zit er lichamelijks iets dwars?
Wat zijn de typische momenten waarop ze steigert?
@D_Destiny; hoeveel succes heb je daar al mee gehad?

matyee95 schreef:D_Desteny schreef:Klap tussen der oren en daarna naar voren trappen
Ja dat heb ik geprobeerd want dat had ik ook wel eens gehoord. Maar dan doet ze net als of ik haar hoofd ingeslagen heb en dan word ze nog kwader
Dribbel schreef:Vraag me af waarom mensen die klap tussen de oren nog steeds doen. Dat is toch niet meer van deze tijd. Ik vind niet dat je een paard met suède handschoentjes moet aanpakken, maar een klap tussen de oren vind ik echt 'not done'. Je kunt stijgeren uit protest ook gewoon met flink wat been oplossen en dan is slaan op een zeer pijnlijke plek echt niet nodig.
D_Desteny schreef:matyee95 schreef:D_Desteny schreef:Klap tussen der oren en daarna naar voren trappen
Als ze echt kwaad word is ze waarschijnlijk dominant dan zou ik zeggen grondwerk.
Gentlegiant schreef:Dribbel schreef:Vraag me af waarom mensen die klap tussen de oren nog steeds doen. Dat is toch niet meer van deze tijd. Ik vind niet dat je een paard met suède handschoentjes moet aanpakken, maar een klap tussen de oren vind ik echt 'not done'. Je kunt stijgeren uit protest ook gewoon met flink wat been oplossen en dan is slaan op een zeer pijnlijke plek echt niet nodig.
Tussen een klap en een klap zit ook een verschil...
Tuurlijk ga je niet als een gek een klap verkopen tussen de oren
Maargoed ieder zn eigen mening
Jonge paarden zal ik nooit een klap geven tussen de oren maar paatden die al lang onder het zadel zijn kunnen er toch eentje verwachten
Gelukkig steigeren ze hier amper
matyee95 schreef:Lichamelijks kan niet want voor de kar vertoont ze geen kuren....

NienkeNiels schreef:Je ronselt je paard natuurlijk niet af maar een snelle corrigerende tik op het juiste moment vind ik wel op zijn plaats. En een paard een tik geven kun je zeggen is niet van deze tijd maar wat doe jij als je paard naar je hapt of bijt? sorry maar dan krijgen ze van mij toch ook echt een pets.