Over de rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Over de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:12

Hallo!

Ik voel nog niet wanneer mijn pony over de rug loopt. Aangezien hij al een rugprobleem heeft gehad (lesgevers die hem enkel in de krul trokken), heb ik van de DA veel moeten oefenen op voorwaarts-neerwaarts.
Dat probleem is al lang weg, maar ik vraag me af of ik nu wel juist bezig ben en of hij nu wel over de rug loopt.

Natuurlijk, zonder foto's zien jullie niets, maar ik zal een beetje uitleggen wat ik doe, mss helpt dat wel.
In de stap gaat hij vanzelf vw-nw. Als ik hem op neem, dan komt hij al wat tegen de hand. Van mijn lesgever moet ik hem dan 'vasthouden' (niet trekken ofzo) dan stelling vragen, met mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel rijden en dan af en toe zachtjes en onzichtbaar 'knijpjes' geven in de teugels met je vingers.
Mijn pony geeft na een kwartiertje na en daarna ben ik ook zacht en dan blijft hij aan de teugel lopen.
Maar loopt hij dan over zijn rug?

fuego3

Re: Over de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:32

ja is moeilijk te zeggen of hij dan door de drug loopt , het wil wel eens helpen om het toch te filmen en dan zelf te kijken na de les of hij door de rug heen loopt.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:27

Aan deze uitleg alleen kunnen we dit echt niet zien hoor, want iedereen interpreteerd een beeld en/of een gevoel heel anders, dit dan gaan vertalen in woorden en tja dan is het ondertussen soms al iets geheel anders geworden.
Goed les nemen , das gewoon de enige manier , en tjaaaa dat kan bijna nooit in een groepslesje, hier moet je werken met een privélesgever dan pas kan je aan die dingen ook echt gaan werken.

anne1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:28

Ik zou ook wel willen weten hoe dat zit, mijn pony doet dat ook.