Haflinger Floor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Haflinger Floor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:58

Afbeelding
Hoi!

Ik ga toch maar eens een rijtopic openen op bokt.
Vanwege het weer en dat ik laatst geopereerd was heb ik 2 weken niet gereden maar vandaag mn zusje meegenomen die foto's en filmpjes gemaakt heeft. De foto's zijn allemaal mislukt maar de filmpjes zijn wel redelijk.

Toen ik het terugkeek was ik echt geshockt door mn houding. Het lijkt helemaal nergens op, terwijl ik laatst op wedstrijd nog een 7 voor mn houding kreeg :')
Het rijden ging niet echt lekker.. Voor haar doende was ze wel actief maar aan de voorkant was ze niet fijn. Ze stak telkens dr neus eruit en liet het bit niet fijn los.. Oja, ik ben telkens aan het doorzitten omdat ik opeens buikpijn had en toen deed het pijn iedere x dat ik op en neer ging met lichtrijden :')

Even een lijstje:
:list: Merrie
:list: 12 jaar
:list: 1.41
:list: Manege-pony geweest
:list: B+2
:list: Ik rijd pas anderhalf jaar

http://www.youtube.com/watch?v=QtswuoSjGoM

http://www.youtube.com/watch?v=tFKnm_lvXc0

http://www.youtube.com/watch?v=xqVNcVALJTE

Eigen kritiekpunten:
-Te streng met mn handen
-Meer tenen naar binnen draaien want nu prik ik dr telkens aan
-Onderbenen veel verder naar achter (maar dit lukt niet?)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..
Hou het aardig! :D

Chaos

Re: Haflinger Floor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:00

Hee, Wat leuk!

Heb de filmpjes niet bekeken omdat laptop langzaam laadt. Maar de pony ken ik nog.
Vriendinnetje van mij heeft die verzorgd, heb ik ook nog mee gereden. Hihi. Althans, ik ben zo goed als zeker dat dat deze is! :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:02

Filmpjes gezien, waren gelukkig maar kort, maar volgens mij is het dezelfde. :j

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:07

Ziet er top uit,, ga zo door :D Je weet al waar je aan moet werken. Misschien wat tempo wisselingen ,, maar verder.. niets op aan te merken :9

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 20:03

@Love_Nola_xx, ben helemaal verrast door deze reactie :P Bedankt!

Heeft verder niemand tips of aanmerkingen?

amberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:14

Wat een leuke haf! Ik vind haar netjes lopen hoor.

Wat helpt om je tenen naar binnen te houden, is je hak van uit je bovenbeen naar buiten te draaien.
Een trucje dat ik heb geleerd is door in stil stand op je been (heel je been) een stuk naar achter te leggen en dan terug laten schuiven tot je hak recht onder je heup zit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:19

Ziet er netjes uit zeker voor het aantal jaar dat je rijd ga zo door. Ik sluit me verder idd aan bij je eigen commentaar met name over het prikken met je spoor. Je kan natuurlijk ook je sporen af doen en oefenen om je benen netjes op z'n plaats te houden

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:44

Ik vind dat je erg streng bent voor jezelf. Je zit heel netjes, voor het mooie zouden je beugels een gaatje langer mogen, dan zit je iets minder in stoelzit.
Wat betreft je eigen opmerking over dat je pony zijn neus eruit drukt, dit valt heel erg mee. Op de momenten dat jij denkt dat ie em eruit drukt, loopt ie juist goed. Oftewel, de andere momenten komt hij iets achter de loodlijn.
Probeer iets meer van achteren naar voren te rijden, de achterhand meer activeren. Dan kan hij pas beter tot dragen komen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 20:48

kleinvosje schreef:
Ik vind dat je erg streng bent voor jezelf. Je zit heel netjes, voor het mooie zouden je beugels een gaatje langer mogen, dan zit je iets minder in stoelzit.
Wat betreft je eigen opmerking over dat je pony zijn neus eruit drukt, dit valt heel erg mee. Op de momenten dat jij denkt dat ie em eruit drukt, loopt ie juist goed. Oftewel, de andere momenten komt hij iets achter de loodlijn.
Probeer iets meer van achteren naar voren te rijden, de achterhand meer activeren. Dan kan hij pas beter tot dragen komen.

Ja het kan wel kloppen dat ze soms iets erachter loopt. Maar ik probeer vooral die bovenhalsspier te trainen en die gebruikt ze niet als ik haar precies op de loodlijn blijft loopt. En we gingen een tijdje geleden oefenen om haar iets hoger in te stellen maar dan gaat ze al gauw krullen dus moet ik dr toch weer eerst wat lager rond rijden.

Ik zal inderdaad proberen om meer te schakelen in tempo (vind ik wel moeilijk, dan komt ze altijd omhoog), zodat ze wat meer op dr achterbenen komt.
Bedankt voor je reactie!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:50

Die bovenhalsspier train je ook niet als je paard achter de loodlijn is, die train je juist door de neus er laag uit te rijden. Met laag denk ik dan aan de neus op kniehoogte.
Schakelen in tempo is altijd goed, het hoeft maar een pas of 3, en dan weer terug rijden. Hoe meer je wilt, hoe sneller ze uit elkaar vallen. Heb je goed les die je hierbij kan helpen?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:51

Je mag je onderbeen iets meer naar achteren leggen, nu zit je een beetje in stoelzit
voor de rest vind ik dat je haar heel netjes rondstuurt en een nette houding hebt :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 20:57

kleinvosje schreef:
Die bovenhalsspier train je ook niet als je paard achter de loodlijn is, die train je juist door de neus er laag uit te rijden. Met laag denk ik dan aan de neus op kniehoogte.
Schakelen in tempo is altijd goed, het hoeft maar een pas of 3, en dan weer terug rijden. Hoe meer je wilt, hoe sneller ze uit elkaar vallen. Heb je goed les die je hierbij kan helpen?

Ja ik heb les ;) Alleen dat is laatste tijd niet zovaak geweest omdat we wegens het weer geen goede bak tot beschikking hadden..

Maar dat over bovenhalsspier heb ik eigenlijk mezelf bedacht.. Ik dacht, als die spier zichtbaar is, dan gebruikt ze 'm.
Maar hij hoeft dus niet perse zichtbaar te zijn, of begrijp ik dat verkeerd?

Ik zal morgen direct oefenen met veel overgangetjes, hopelijk laat ze dan van voren ook meer los..
En laag rijden oefen ik inderdaad best veel, maar dit vind ze echt moeilijk. Een halve volte laag kan ze wel, maar daarna komt ze al gauw omhoog.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:59

Het is niet makkelijk inderdaad, om laag en lang te rijden. Toch wel gewoon doorgaan met oefenen, aan de longe met een bijzet of passoa kun je dit ook oefenen!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:02

kleinvosje schreef:
Het is niet makkelijk inderdaad, om laag en lang te rijden. Toch wel gewoon doorgaan met oefenen, aan de longe met een bijzet of passoa kun je dit ook oefenen!

Longeren was ik inderdaad al van plan om te gaan doen op de dagen dat ik geen tijd heb om te rijden. Dan moet ik wel even aan mn instructrice vragen hoe passoa werkt ;)

Bedankt voor de tips!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:07

Ik vind je echt vrij netjes zitten, wellicht dat als je beugels gat of 2 langer doet je je benen wat meer naar achter kan leggen en tenen ook makkelijker naar binnen kan draaien.
Ook mag je in draf je hakken ietsje meer uitdrukken. :)
Ziet er echt goed uit!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 11:19

Bedankt! Het punt is alleen dat als ik mn beugels langer doe, dat hakken uitdrukken al helemaal niet meer lukt :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:32

Dat is gewoon een kwestie van oefenen. ga anders eens een tijdje zonder beugels rijden, oefenen in het ontspannen zitten. Je zult zien dat je je beugels daarna zo kort niet meer wilt hebben!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:36

Ziet er goed uit hoor Laura :D Geopereerd? :O niet verteld (a)

Floor heeft een flinke bos manen zeg :P ik vind ook dat ze heel netjes loopt onder jou, en dat je zit ook netjes is, op je tenen na ;)
Ga zo door :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 11:37

Rubber_Duck schreef:
Ziet er goed uit hoor Laura :D Geopereerd? :O niet verteld (a)

Floor heeft een flinke bos manen zeg :P ik vind ook dat ze heel netjes loopt onder jou, en dat je zit ook netjes is, op je tenen na ;)
Ga zo door :D

Haha ik had al zo'n gevoel dat je zou reageren toen ik zag dat je online was :D
Jaa was maar een mini-operatietje, maar toch mocht ik niet sporten. Als je details wilt weten moet je maar ff op msn vragen :P

Maar verder bedankt voor het compliment *\o/*

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:39

Ik vind juist niet dat je netjes zit, je hebt je bovenbenen bijna horizontaal, dat is toch écht niet de bedoeling! Probeer je been langer te houden, je bovenbeen een stuk meer naar beneden en je onderbeen naar achteren zodat je een lijn hebt van je oor-schouder-heup-hak. Dan ziet het er vast al een stuk netter uit!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 17:00

CoronaLime schreef:
Ik vind juist niet dat je netjes zit, je hebt je bovenbenen bijna horizontaal, dat is toch écht niet de bedoeling! Probeer je been langer te houden, je bovenbeen een stuk meer naar beneden en je onderbeen naar achteren zodat je een lijn hebt van je oor-schouder-heup-hak. Dan ziet het er vast al een stuk netter uit!

Klopt, ben het volledig met je eens. Heb vandaag al mn beugels een gat langer gedaan, alleen dan lukt hakken uitdrukken niet goed meer. Maar ga hard werken om deze stoelzit houding te veranderen naar een nette houding. ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:02

Ik vind je gigantisch in een stoelzit zitten. Dit kun je oplossen door je beugels 2/3/4 gaten langer te doen en/of af en toe eens zonder beugels te gaan rijden. Verder ziet het er super uit hoor :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:05

ik zou beginnen met je beugels 2 gaten langer te doen :Y) is even wennen, maar daarna zit het echt beter! je zit vind ik verder helemaal niet zo slecht, zeker voor iemand die pas 1.5 jaar rijd! alleen zit je met je benen nu in 'stoelzit'. Probeer je pony eerst actief te maken, voor je haar nageeflijk vraagt. veel tempo wisselingen en overgangen zorgen voor meer actie van de achterhand, als die eenmaal 'wakker' is zal ze netter nageven, en ook niet meer zo omhoog komen als je schakelt. probeer maar eens meerdere keren achter elkaar middendraf en arbeidsdraf af te wisselen, dus bijvoorbeeld van H tot iets voor E middendraf, bij E arbeidsdraf, en dan van E tot K weer een paar passen middendraf. Zeker voor een ex-manegepony is actief voor het been zijn geen standaard begrip, ik vind dat je haar heel netjes rijd hoor!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 17:08

Tammy_ schreef:
ik zou beginnen met je beugels 2 gaten langer te doen :Y) is even wennen, maar daarna zit het echt beter! je zit vind ik verder helemaal niet zo slecht, zeker voor iemand die pas 1.5 jaar rijd! alleen zit je met je benen nu in 'stoelzit'. Probeer je pony eerst actief te maken, voor je haar nageeflijk vraagt. veel tempo wisselingen en overgangen zorgen voor meer actie van de achterhand, als die eenmaal 'wakker' is zal ze netter nageven, en ook niet meer zo omhoog komen als je schakelt. probeer maar eens meerdere keren achter elkaar middendraf en arbeidsdraf af te wisselen, dus bijvoorbeeld van H tot iets voor E middendraf, bij E arbeidsdraf, en dan van E tot K weer een paar passen middendraf. Zeker voor een ex-manegepony is actief voor het been zijn geen standaard begrip, ik vind dat je haar heel netjes rijd hoor!

Actief voor het been is ze ondertussen wel. Daar hebben we al hard aan gewerkt :P Maar dat er meer actie mag komen in de achterhand ben ik het mee eens. Vandaag gingen de tempowisselingen al wel fijn. Heb mn beugels vandaag al 1 gat langer gedaan, zal morgen wel nog een gat doen. En zolang ik dan mn beugels niet kwijt raak ( :') ) dan ga ik wel op die maat oefenen *D

Bedankt voor de tips!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:29

Wat je beter kunt doen is je beugels uit, zo leer je goed zitten, als je dat het eerste half uur doet na het losrijden, dan kun je je beugels daarna makkelijk 2 gaten langer doen!(je kleeft nu teveel vast en ontspant zo niet)
Je hebt teveel gewicht in je handen, je paard leunt op jou, je bent niet te streng met je hand (ik vind je houding erg netjes)maar je paard moet er meer door heen, ze blijft net op een punt hangen.
Idd moet je veel gaan schakelen, overgangen gaan rijden en figuren, volte openen en sluiten is ook een goede oefening.
Daarbij moet je dan wel goed opletten dat als ze lichter wordt, jij meegeeft zodat je een zo licht mogelijk contact houdt, wordt het weer zwaarder moet je weer wegrijden enz.
Dat kan in het begin heel intensief zijn, maar zal steeds gemakkelijker gaan!
Jullie zien er samen leuk uit!