Umarose is een 9 jarige merrie van Metall x Eusebio die ik ongeveer een jaar geleden ben bij gaan rijden voor Charley89 hier op bokt. Ik ben aangenomen om Roos zo'n twee tot drie keer in de week te trainen, maar over het algemeen traint Roos mij zo'n twee tot drie keer in de week
. Het niveau van deze combinatie? Geen idee, ik ben namelijk absoluut geen wedstrijdruiter en ben dan ook nooit verder gekomen dan een B-proef.Punten waar ik aan (probeer) te werken bij Roos zijn:
* het verkrijgen van een stille aanleuning (en al loop ik af en toe nog te knoeien, we zijn al erg voorruit gegaan).
* de linker galop (waar ik haar helaas niet zo bij kan helpen, daarover zo meer).
* rechtrichten.
* de concentratie en de rust.
Punten waar Roos bij mij aan werkt:
* die verdraaide rechterhand van mij
. Geen idee waarom ik het doe, maar die hand leidt een leven op zich. Mag genoemd worden, maar ben me hier al erg van (schuld)bewust.* de galop. Ik kan me moeilijk ontspannen in galop, op welk paard dan ook. Ik zit mezelf erg in de weg. Mijn lange stijve lijf wil gewoon niet meewerken en in galop komt dit erg tot uiting. Het schijnt enorm te zijn verbeterd, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe het hiervoor was
.* balans houden wanneer de middendraf uitgestrekt wordt.
Nu dan, de fimpjes (en voor wie geen geduld heeft, de foto's). Jammer genoeg is de kwaliteit van de filmpjes door het uploaden enorm achteruit gegaan.
Instappen:

Galop rechts:

Met blooper op 2.46:

Stukje middendraf. Ik zet haar bewust een paar passen opzij om haar weer recht te krijgen.

. Je zou je benen wat stiller mogen houden, je lijkt nu bijna elke pas aan te drijven. Ook zou je wat omhoog mogen kijken ipv naar je leuke paard. Is niet altijd hoor, maar soms kijk je wat naar beneden. En misschien kun je je teugels iets korter pakken? Ze lijken nu erg lang waardoor jij streng lijkt met je handen maar volgens mij valt dat mee.