Zhyro voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsje_Bon

Zhyro voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 11:42

Hoi,
Zhyro is een 6 jarige ruin van OO seven X Democraat.
Sinds vorige maand is hij in mijn bezit en we moeten nog een beetje aan elkaar wennen. In een opwelling heb ik twee weken geleden mee gedaan met de kringkampioenschappen, het was vrije inschrijving, en dat ging aardig goed. We hadden wel een paar foutjes in de proef: de aanzet naar de middendraf was goed alleen deed ik net teveel en sprong hij in galop, daarna moesten we bij de B afwenden en op de B-X-E lijn halthouden en toen deed ik waarschijnlijk mijn been te ver naar achteren bij het weer wegdraven en toen gingen we heel mooi achterwaarts haha hoeft alleen niet in de L1... Mijn punten waren 199 en 186 en ik ben door naar de regiofinale! Dus helemaal leuk!!

De foto's zijn van gisteren, van de les. Op dit moment zijn we vooral bezig met het krijgen van de juiste aanleuning en soms valt hij te veel op de voorhand. Waar ik op moet letten is dat ik rechtop zit, mijn handen rechtop hou en mijn hakken goed laag houd. Verder mag ik ook wel wat leuker kijken haha :D

Meet Zhyro:

Losrijden:
Afbeelding
Afbeelding

Oppakken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stukje wijken:
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uitdraven:
Afbeelding

In zijn stal:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en hoor graag wat jullie er van vinden!
Groetjes, Marcella

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:05

Ach een sprongetje in galop waar middendraf gevraagd wordt zien de meeste jury's als "gedurfd rijden" ;) Dan toon je iig meer dan als je helemaal geen verschil laat zien tussen arbeidsdraf en middendraf. Hou die gedachte er dan ook in! Lekker eraan rijden hoor! Kijk ook eens gewoon lekker om je heen, dan wordt je rug vanzelf al rechter!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:16

Leuk beesie zeg :)
Het enige wat mij opvalt is dat hij op iedere foto achter de loodlijn loopt. Zelfs aan een iets langere teugel nog ietsjes.
Ik weet niet of hij erg voorwaarts is, maar anders zou ik toch proberen dat neusje iets meer naar voren te drijven ;)
En wat doet hij dat wijken netjes zeg!!! Echt super!
Laatst bijgewerkt door NiKip op 19-01-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:05

Ik zou proberen het neusje er iets meer uit te rijden, nu loopt het paard vaak achter de loodlijn en het lijkt daardoor alsof die op de voorhand valt. Ik vind het wijken er niet zo heel fijn uitzien, paard doet oren in de nek en jij legt je binnenbeen erg ver naar achter. Probeer deze hulp iets onzichtbaarder te doen. verder vind ik het wel een mooie beestje om te zien, mooie lange benen, en het is gewoon een kwestie van de puntjes op de i zetten, dus dat komt helemaal goed :D

Agnes55

Re: Zhyro voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:00

Ten eerste vind ik dat je een heel mooi paard heb. Let er wel op dat je het mooie er niet afkijkt met rijden, je kijkt op redelijk wat foto's naar benden. Verder zou zijn neusje er iets verder uit mogen.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:15

Ik vind het er fijn en ontspannen uitzien, en dat terwijl je hem nog maar zo kort hebt. De verbeterpunten heb je zelf al gegeven en daar heb ik eigenlijk ook niets aan toe te voegen. Je paard loopt inderdaad iets te diep, maar ik vind dat niet erg storend, omdat hij wel goed ontspant en zijn rug goed lijkt te gebruiken. Kortom: ik vind het een fijn beeld geven.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:32

Mijn complimenten dat jullie al zover zijn terwijl je hem nog maar net hebt!
Idd wat al eerder gemeld is, mag zijn neusje er net iets meer uit, maar in de B is dat nog niet zo heikel punt.
Verder het wijken schaart hij mooi hij lijkt ook mooi recht te blijven met buiging in zijn lijf. Zijn oren tonen dat hij het moeilijk vind en dat hij erg oplet. Probeer je onderbeen steeds iets minder naar achter te schuiven zodat je met een steeds kleinere hulp het wijken kan aangeven. Tevens proberen om steeds meer met je zit aan te geven (zit naar rechts verplaatsen bij wijken voor het linker been) en je rechterteugel doorsluiten.

Maar verder geeft het een mooi beeld hoor! Succes verder

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:48

Mooi paard hoor!

Let erop dat je je hoofd rechtop houd en je nek lang maakt. Dan zit je mooier op je paard ;)

Lynn_Ulian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:52

jesus wat een lekker paard..
let wel op, dat je de druk in zn mond gelijk houd zodat hij niet gaat kantelen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:58

Zowel paard als ruiter mogen de neus iets meer voor de loodlijn houden...
}> ;) Ik kon het niet laten...

Ik hoop wel dat je veel tijd inruimt voor ontspannen rijden en veel beloont.
Ik weet niet waarom het zo bij me opkomt, maar je paard lijkt me ijverig en gevoelig.
Succes verder, een fijne combinatie.

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 19:59

Hoi Allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties! Hij is leuk he :D
@Rijerije, bedankt voor de tip, vandaag weer les gehad en het gaat al een stuk beter, we oefenen veel tempowisselingen en hij valt bijna niet meer in galop, voel nu beter wanneer hij voldoende ruim is.
@Ninajojo, bedankt voor je reactie, ik heb het vandaag en gisteren geoefent dat hij er wat meer uit loopt met zijn neusje, alleen kwam hij er de eerste paar keren weer teveel uit, dus ik moet proberen te voelen wanneer hij goed loopt. Hij is goed voorwaarts, daar zal het denk ik niet aan liggen...
@Rosanna, je hebt helemaal gelijk over mijn been, dat was me met rijden nog niet opgevallen, had het zelf op de foto ook al gezien, dus ook daar ben ik nu mee aan de slag gegaan.
@Nicee, bedankt dat zij mijn instructrice ook al zolang hij over zijn rug blijft lopen is het niet heel erg als hij af en toe een beetje te diep loopt.
@Christel, bedankt voor je compliment en je reactie met betrekking tot het wijken!!
@Wiestkee, Mijn nek lang houden die ga ik onthouden!
@Lynn, haha ja hij is echt geweldig!! Ben echt verliefd op hem haha. Klopt wat je zegt ik heb soms moeite om de buitenteugel er goed bij te houden.
@Senna, :D Je hebt gelijk hoor!! Ik begin altijd ontspannen en beloon hem aardig vaak even een kriebeltje of even met de stem belonen. Het paard is inderdaad erg ijverig hij wil graag soms vind hij het nog wat lastig maar we doen alles rustig aan, heb hem nog maar iets meer als een maandje.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:18

Ten eerste wil ik even zeggen dat je echt een mooi beestje hebt :)
Ziet er goed uit, alleen leun je soms een heel klein beetje naar voren
en kijk je naar beneden.
Wijken ziet er echt fantastisch uit!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:34

Ziet er goed uit :).

Teugels mogen nog wel wat korter en dan je handen wat meer naar voren :j.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:39

Vind het een fijn en ontspannen beeld geven!
Alleen soms wat meer het neusje eruit.
Wijken ziet er ook goed uit, leuke combi!! :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:44

ahha..een 00 seven!
ik zie overeenkomsten

Afbeelding

waar ik nog wel eens tegen aan wil lopen is dat ie van mij.. zich niet altijd even lang wil maken in de bovenlijn. Heb jij dat ook?

verders mag je benen wat meer naar voren en jijzelf wat meer naar voren (mijn eigen foto is natuulijk niet het voorbeeld ;) ). En let op je hoofdhouding.
Je rijdt je oo seven netjes.. !

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:59

Graag gedaan!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:22

Wat een leuk paard!
Iets meer lucht met je handen, maar dat had je al gehoord.
Waar ik altijd zelf van begin te steigeren, die verkeerde hulpen bij het wijken!!
Binnenbeen óp de singel, buitenbeen achter!
Je bent nl. naar links gebogen als je rechtsaf gaat, dus vouw je je paard om je binnen(linker)been en blijft hij naar links kijken, anders wordt het appuyeren.
Ook mag je iets minder vragen anders valt hij weg over de schouder.
Verder een hele leuke combi met veel potentie!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:40

Je zit heel erg ver naar achter in het zadel (tenminste zo lijkt het op foto's)
Verder vind ik het er netjes uit zien, je ziet dat ze echt op jou geconcentreerd is
Succes verder

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:48

tip voor jou onderbenen terug, verder super leuke combinatie. groen staat leuk bij je paard!

Dieuwke1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:07

Leuk! Ik ken Zhyro al heel lang, ik ken de oude eigenaar. Geniet van dit prachtige paard!
probeer zn neusje wel iets meer eruit te krijgen.

Groetjes

_Nien_Dais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:21

Ten eerste, echt een super leuk paard!! Heeft mooi beenwerk, toch op een paar foto's mag voor het perfecte plaatje net de de achterhand er wat meer onder..

Naarstige nietverkeerd zo! Let ook op je houding, dat je netjes rechtop blijft, en je hoofd/hals naar voren kijkt..

Veel plezieren succes met dit leuke breessie :)

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:55

Hoi Zhyro welkom:P hihi

leuke combi zijn jullie zeg! Omdat het allemaal nog beetje nieuw is enzo vind ik het toch goed uitzien!!:D:D
Leuke foto trouwens dat wijken!(A)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:44

Nou k vind het er op de foto's erg netjes en ontspannen uitzien, het loswerken is mooi ontspannen en bij het oppakken ziet het er even goed uit!
Ga vooral zo door +:)+

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:01

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
@Dieuwke, ik geniet zeker van dit paard, hij is echt super!! Ben er erg blij mee! Als je de oude eigenaar spreekt doe hem maar de groetjes van mij! Stond je bij hem op stal?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:05

Rijerijerije schreef:
Ach een sprongetje in galop waar middendraf gevraagd wordt zien de meeste jury's als "gedurfd rijden" ;) Dan toon je iig meer dan als je helemaal geen verschil laat zien tussen arbeidsdraf en middendraf. Hou die gedachte er dan ook in! Lekker eraan rijden hoor! Kijk ook eens gewoon lekker om je heen, dan wordt je rug vanzelf al rechter!

Levert alleen wel een 4 op... (been there done that :+ )

Knap paard heb je daar te pakken hoor.
haw, zucht, moet ook nog wat commentaar geven.
Niet zelf mee wijken (je gaat scheef zitten.)